Hjælp
Fra : Dyreelsker

Dato : 04-07-03 21:10

Håber nogen har et godt råd til mig.
Vi har en stor hund og et kat ...begge er fra 5-7år og de trives fint sammen

Men nu har vi fået et stort problem.
Da hunden altid har fået og stadig får sin mad på en bakke på gulvet er her
ingen problemer.
Men det har vi aldrig kunne gøre med katten, så tager hunden dens mad og
begynder at snappe efter katten.
Det ændrede vi selvfølgelig for et par år siden, så katten fik sin mad og
vand i en lille skål i vores vindueskarm i køkkenet ...O.K.

Nu kommer problemet :
Vi har i går fået renoveret hele vores køkken med nye bordplader og
vindueskarm og nu er vi ked af at katten ligger på bordet og spiser i
vindueskarmen og den fælder jo og skæller i perioder.

Hvad gør vi.
Har prøvet at jage katten ned mange gange, men det hopper op igen med det
samme
Findes der evt. noget uskadeligt man kan smøre på bordplade og karm, så han
ikke kan li´duften ?

Og hvad gør vi med hans mad ?

Håber nogen kan hjælpe os.
Alt hjælp er guld værd.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-07-03 21:54

Dyreelsker skrev
[...]

Hvis det er for "besværligt" at tørre bord/vindueskarm
en ekstra gang, så kunne I jo fodre dyrene i hvert sit
rum, eller skille jer af med et af dem.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-07-03 22:01

I lader katten spise i vindueskarmen, som sædvanligt. I kan evt. beskytte
vindueskarmen med noget plastik eller voksdug.

Evt. kunne I vænne katten til at spise på et andet bord.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Helle

Dato : 04-07-03 22:51

> [...]
> samme
> Findes der evt. noget uskadeligt man kan smøre på bordplade og karm, så

Jeg synes det er synd hvis katten pludselig ikke må være på bordet. I har én
gang givet den lov til det - så må det altså forblive sådan efter min
mening. Selvfølgelig er det da træls med kattehår på køkkenbordet/i
vindueskarmen men I har trods alt givet lov til det en gang. Jeg synes det
er synd at ændre på dette. Katten bliver forvirret.
Ellers vil jeg også sige: at I skal fodre dem i hvert sit rum eller skille
Jer af med en af dem.

Mvh Helle

Fra : Pia J

Dato : 05-07-03 07:13

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message news:3f05f6db$0$76142

> Jeg synes det er synd hvis katten pludselig ikke må være på bordet.

Jeg ved ikke, om jeg synes det er "synd" for katten - men det er ganske
sikkert, I ikke kan lære en 5 år gammel kat at lade være. Uanset hvor meget
i jager den ned og bander - den vil helt sikkert sidde der igen når I vender
ryggen til.

Jeg har madskålen på toppen af en reol, hvor de kan komme op via
klatretræet.

:Pia

Fra : Lene Heier

Dato : 05-07-03 07:18

On Fri, 4 Jul 2003 22:09:59 +0200, "Dyreelsker" <grafisk@city.dk>
wrote:

> [...]
>vindueskarm og nu er vi ked af at katten ligger på bordet og spiser i
>vindueskarmen og den fælder jo og skæller i perioder.

Jamen, ærligt talt - I har jo selv lært katten, hvor serveringen
foregår, så jeg forstår godt, at den bliver forvirret, når I nu
pludselig vil ændre husets bordskik.

Jeg ville fortsætte serveringen det velkendte sted; katten kan vel
også glæde sig over et nyt, fint køkkenbord. :)

Lene

Fra : Doris

Dato : 10-07-03 17:19

Har i ikke et bryggersbord i kan bruge, katte vænner sig hurtigt til ny
spisested, i hvertifald her hvor vores to hunmisser, syntes det er bedre at
få maden serveret ude ved Røde Svend i stalden for tiden, mærkelig som katte
kan være :)