Stuebambus og dyrehandel
Fra : Signe

Dato : 03-07-03 09:54

Hejsa Med Jer!!!

Man får tænkt så meget når man ligger i sengen med influenza....så nu
har jeg et par ting som jerg vil dele med jer og hører jeg råd og
erfaringer om.

Altså nu fik vi endelig købt 2 stuebambus i Bilka Esbjerg, det gik
også fint den første dags tid. Men så skal jeg lige love for at Laban
begyndte at kaste op....

Så nu har vi simpelthen fjernet dem, for der må jo være en grund til
at han kastede op hver gang han havde været hende og gnaske lidt i
dem.

Så er det jeg tænker er der andre der har oplevet det??
Skal han gøre det?? Men tvivler for de to andre har ikke kastet op....
Hvad gør vi??

En anden ting er nu ved jeg jo at der er en del herinde, der bor på
Sjælland og der er felre gange nævnt div. store
dyrehandler/dyrecentre..
meeeeen min hukommelse er ikke så god, så hvis der er nogen som vil
skrive dem her...så kunne det da godt være man skulle kigge ud til et
af dem, når man nu en sjælden gang er på de kanter.

Og de stakkels katte skal være alene hjemme, mine forældre kommer dog
meget jævnligt og kigger til dem....så jeg må hellere huske at købe en
lille ting med hjem til dem, de får jo aldrig noget :) men det kender
I jo allesammen :)

Håber ikke I blev for trætte af at læse det her....Det er sikkert ikke
så godt skevet, men med feber tænker jeg ikke så klart.

Mange hilsner og potedask fra
Signe samt 3 katte der skyndte sig at kapre sengen da jeg stod op :)

Fra : Denise

Dato : 03-07-03 10:10

"Signe" <kandispigen@sajbar.dk> wrote in message
> Hejsa Med Jer!!!
>
> Så nu har vi simpelthen fjernet dem, for der må jo være en grund til
> at han kastede op hver gang han havde været hende og gnaske lidt i
> dem.

Hej Signe
God bedring med dig.
Mht. stuebambus er de fleste jo glade for dem. Det er normalt kattene kaster
op af dem. Kattene kan jo ikke kan fordøje bladene, så
enten kommer de hele ud den ene vej eller hele den anden vej. Jeg har
desværre dårlige erfaringer, da stuebambus kan give forstoppelse hos nogle
katte, og ja det ramte jo selvfølgelig vores tidligere kat, Coriander. Og
efter jeg hørte en der skulle opereres efter en forstoppelse pga stuebambus,
så min mening er at man skal passe på, jeg bruger dem i hvert tilfælde ikke
mere. Så hellere kattegræs efter min mening.
Hilsen Denise

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-03 11:32

> [...]
> så min mening er at man skal passe på, jeg bruger dem i hvert tilfælde ikke
> mere. Så hellere kattegræs efter min mening.

Det er første gang, jeg hører om katte, der får forstoppelse af
stuebambus... *foruroliget* Med de erfaringer forstår jeg godt dit valg -
det er heldigt for dig, at dine katte overhovedet værdiger kattegræs (spiret
hvede) et blik - det gør vores ikke! Derfor er vi nødt til at bruge
stuebambus eller lukke dem ud i haven til plænegræsset.
Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-08-03 12:24

Camilla Baird wrote:

> [...]
> kattegræs (spiret hvede) et blik - det gør vores ikke! Derfor er vi
> nødt til at bruge stuebambus eller lukke dem ud i haven til

Hos blomsterhandleren har de også - eller kan få - en potteplante som
hedder kattegræs. Den har lange lidt stive strå som vores katte altid har
været glade for. Man kan også give dem stueplanten Nilgræs.

Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-03 12:33

In article <3f03f2d9$0$76107$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> Så hellere kattegræs efter min mening.

Og bare lige til Signes beroligelse hvis hun gå over til græs: de
kaster osse op af kattegræs Det er vist simpelthen et af formålene
med at katte spiser grønt.
Min Ditte ved det godt nok ikke... hun spiser hele strå som spaghetti -
og ski... "perler på snor". *suk*

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-03 12:39

On 03/07/03 13:33, in article
030720031333008554%webmaster@FJERNESsiamis.com, "Ann Rudbeck"
<webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote:

> [...]
> med at katte spiser grønt.
> Min Ditte ved det godt nok ikke... hun spiser hele strå som spaghetti -

Formålet med at spise græs/bambus er vist at rense maven/tarmene for
hårboller og andet ufordøjeligt. Nogle kaster det op - andre får det ud den
anden vej, ligesom Ditte. Begge måde opfylder formålet
Mvh Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-03 13:00

In article <BB29E28B.27E29%mail@korat.dk>, Camilla Baird
<mail@korat.dk> wrote:

> Begge måde opfylder formålet

Godt at vide - men upraktisk når hun af og til styrter huset rundt
og kører slæde på gulvtæppet for at slippe af med den sidste "perle"
der sidder fast på "snoren" *gg*

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-07-03 10:22

> [...]
> skrive dem her...så kunne det da godt være man skulle kigge ud til et
> af dem, når man nu en sjælden gang er på de kanter.

Du behøver ikke at køre så langt. I Århus ved Bilka har Maxi Zoo lige
åbnet ny stor butik, og en anden stor dyrehandel i Viby er lige flyttet
til nye lokaler ved siden af Electronic World og Kvickly i Viby, begge
steder er tæt ved E45.

--
M.v.h
Niels =/\ . . /\=

Fra : Signe

Dato : 03-07-03 10:37

On Thu, 3 Jul 2003 11:22:22 +0200, "Niels Jacobsen"
<niels.k.jacobsenTAENTREO@oncable.dk> wrote:

> [...]
>åbnet ny stor butik, og en anden stor dyrehandel i Viby er lige flyttet
>til nye lokaler ved siden af Electronic World og Kvickly i Viby, begge

Hejsa
Jeg skal nu ikke kører efter det, jo med DSB...vi skal et par dage til
Lyngby og derfor nærliggende at snuse lidt rundt.

Men tak for infoen det sker da at min mor og jeg tager en tur til Ikea
i Århus, så mon ikke hun kunne lokkes med ind i MaxiZoo næste gang :)

/Signe

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-03 11:29

On 03/07/03 10:54, in article 3cr7gv8f0uet0im7s8jep3edvu8vbtftcv@4ax.com,
> [...]

> Så er det jeg tænker er der andre der har oplevet det??
> Skal han gøre det?? Men tvivler for de to andre har ikke kastet op....

Det er ganske normalt, at katte kaster op, når de spiser kattegræs eller
stuebambus. De kan ikke fordøje græsset/bambussen - den bruger de til at
fjerne evt hårboller i mavesækken/tarmsystemet. Nogle katte kaster mere op
end andre af "grønne sager".
Mvh Camilla

Fra : Signe

Dato : 03-07-03 11:42

On Thu, 03 Jul 2003 12:28:35 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

> [...]
>fjerne evt hårboller i mavesækken/tarmsystemet. Nogle katte kaster mere op

Det er jeg glad for at høre...så kan de jo roligt få deres elskede
stuebambus igen...
Det undrede os bare meget, for de gange de har fået kattegræs har der
ingen opkastninger været :)

Men tak for de beroligende indlæg :)

/Signe

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-07-03 11:55

On 03/07/03 12:41, in article 3028gvo34ubvm4apdv33tju3n0kpoee8k2@4ax.com,
> [...]

> stuebambus igen...
> Det undrede os bare meget, for de gange de har fået kattegræs har der

Der burde ikke være den store forskel på kattegræs og stuebambus mht
opkastning - men det kan jo være de spiser mere stuebambus end kattegræs? Og
derved kaster mere op?
Mvh Camilla