prøvprøve fra kat
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-03 11:32

Hej

Ejere af katte med evt. Sukkersyge, hvordan tager i blødprøve fra jeres kat?
Stikket i den i øret, poten eller hvad?

Jeg vil nemlig godt lige have tjekket blodsukkeret på min egen mis..

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-06-03 11:52

Jeg ville gå til dyrlægen og få det checket, så er man
sikker på korrekt resultat, og kan få relevante oplysninger
om behandling, katte er jo ikke små mennesker i pels.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J

Dato : 29-06-03 12:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in message
> Jeg ville gå til dyrlægen og få det checket, så er man
> sikker på korrekt resultat, og kan få relevante oplysninger
> om behandling, katte er jo ikke små mennesker i pels.

Dårligt eksempel Marianne - ville du måske selv tage blodprøver på dit barn?
:) Men ellers er jeg enig.

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-06-03 12:42

In article <3efec94c$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Dårligt eksempel Marianne - ville du måske selv tage blodprøver på dit barn?

Øhm - en blodsukkertest foretages på én bloddråbe, som regel ved at man
prikker hul på en fingerspids - og de fleste diabetikere gør det selv.
Så ja, man kan sagtens gøre det selv på sit barn

Men selvfølgelig skal lægen / dyrlægen ind over for overhovedet at
stille diagnosen - måske er problemet let helt andet

Fra : Pia J

Dato : 29-06-03 12:52

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote in message

> Men selvfølgelig skal lægen / dyrlægen ind over for overhovedet at
> stille diagnosen - måske er problemet let helt andet

Det var nærmest derhen jeg tænkte

Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-06-03 13:20

In article <3efed2ca$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Pia J
<ngspam@ofir.dk> wrote:

> Det var nærmest derhen jeg tænkte

Så er vi enige
Jeg opfattede bare det oprindelige indlæg som et spørgsmål om, hvordan
man tester blodsukkeret

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-06-03 13:11

Pia skrev
<Dårligt eksempel Marianne - ville du måske selv tage blodprøver på dit
barn? :) Men ellers er jeg enig.>

Kan da godt være at jeg udtrykte mig forkert, jeg mente
at Bjarke måske har "strips" til at måle menneskeblod,
og at det måske kan være udemærket, men at jeg for
at være helt sikker, også på evt.behandling ville foretrække et
dyrlægecheck, fordi katte og mennesker
er forskellige.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Hanne

Dato : 29-06-03 11:58

Bjarke Hansen wrote in message
<3efec01e$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>Hej
>
>Ejere af katte med evt. Sukkersyge, hvordan tager i blødprøve fra jeres
kat?
>Stikket i den i øret, poten eller hvad?

Hej Bjarke,

Vi stikker katten i øret, helt ude i kanten - d.v.s. mellem den synlige
blodåre og kanten. Du kan se mere her:

http://www.sugarcats.net/sites/harry/bgtest.html

Øret skal være varmt inden testen, ellers kommer der ikke blod nok til en
test. Hyggenulren er som regel nok!

God fornøjelse.

Med venlig hilsen
Hanne og Keld og Daisy sukkerkat