at vågne ( en smule OT)
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 08:07

jeg må altså indrømme det..... jeg ELSKER at have fået have..... men som
dagene går bliver jeg mere og mere glad for at vi ikke skal have bygget en
løbegård....
dels fordi kattene egentlig ikke har brug for den med al vores plads.... og
dels fordi vi har en rævemor med 3 hvalpe boende nede bag i haven......

de fleste morgener når vi står op ( vi har soveværelse ud til haven) vågner
vi til en skøn familieidyl...... her til morgen opdagede vi så for første
gang at der ikke var tale om et rævepar, men om en mor med unger... ( hidtil
har vi kun set to)....

lige nu tumler hvalpene rundt nede i haven og hygger sig og leger med deres
mor, og det varmer mit hjerte at se naturens skønhed så tæt på......

så kan folk kalde ræve for skadedyr.... det synes jeg bestemt ikke de
er......
vores største problem lige nu er at vi har VILDT dårlig samvittighed over at
vi er nødt til at slå græsplænen;) den er netop nået til det vildtvoksende
stadie hvor hvalpene kan lege gemme i græsset med hinanden*G*

--
Knus Sabina *der nyyyyder at se på legene ræve tidligt om morgenen*

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-06-03 08:24

Det lyder som et rigtigt paradis, jeg stemmer for at i
lader noget af græssset stå

Jeg kan i løbet af de små 8 år "på landet" se den nedgang
der har været i "vilddyrsbestanden" i mit område, det er bare så trist.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-06-03 21:51

Ikke så snart jeg har "beklaget" mig over vilddyrbestanden hernede, kommer
der hertil aften en
underlig lavbenet sort/hvid/grå kat (grævling) og tuller
rundt i haven, så nu kan jeg få dårlige nerver over om den
kommer ud på "racerbanen"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-06-03 12:35

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej
Ja, og vi måtte redde et pindsvin i går fra at gå ud på vejen. Det var vores
hunde, der havde fundet det, så det var lidt svært at sætte det ned i
baghaven uden at hundene fulgte med
Hilsen Vibeke

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 13:54

Battlefield´s wrote:
> Ja, og vi måtte redde et pindsvin i går fra at gå ud på vejen. Det
> var vores hunde, der havde fundet det, så det var lidt svært at sætte
> det ned i baghaven uden at hundene fulgte med

øv jeg måtte blive helt trist her til morgen da jeg kiggede ud til
rævene..... de var der godt nok, men rævemor haltede rundt i haven.... jeg
turde naturligvis ikke gå ned til hende ( af hensyn til ungerne), men senere
vil jeg lgie gå ud og se om hun ligger et sted og har det skidt...
jeg HADER når sådan noget sker..... håber bare at det måske er et slag eller
et bid fra en af hvalpene, og hun ikke er kommet alvorligere til skade......

--
Knus Sabina

Fra : Charlotte

Dato : 29-06-03 15:00

On 29/06/03 9:06, in article bdm366$1da$1@dknews.tiscali.dk, "Sabina
Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote:

> [...]
> gang at der ikke var tale om et rævepar, men om en mor med unger... ( hidtil

Hvor lyder det bare skønt...der findes ikke noget bedre end dyrebørn

Knus
Charlotte
- der er vældig misundelig...

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 29-06-03 20:36

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

[snip en dejlig historie om ræve om morgenen]

Vores have kan ganske vist ikke byde på ræveunger, men til gengæld har vi
fornøjelsen af en solsort - som vi har døbt Poul - der er en fugl efter
kattemad. Da det gode vejr dukkede op i maj, begyndt vi at have vores
havedør stående åben, og der gik ikke mange dage, før omtalte Poul fandt ud
af, at kattenes tørkost, der står lige indenfor havedøren, er kræs - og
betydeligt lettere at fange end en regnorm.

Han kommer mange gange om dagen, og er undsluppet kattene indtil videre. De
sidste tre dage er han dukket op med tre store unger på slæb, der så sidder
og pipper højlydt med åbent næb og venter på, at "farmand" stopper noget
godt i halsen på dem.

Naturen er forunderlig.

Mvh. Camilla Hæstrup