Et par afklarende udstillingsspørgsmål
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-06-03 16:28

Ja, nu er min - og missernes første udstilling godt nok rykket tættere på -
kan begynde at mærke nerverne - når jeg nu det hele, opfører kattene sig
ordentligt, kommer vi overhovedet igennem dyrlægechecket?

Men jeg har også et par andre spørgsmål som jeg garanteret kan få besvaret
her i gruppen, so here goes:

1. Hvor stor er lågen/åbningen i sådan et bur egentlig? Grunden til jeg
spørger er at jeg lige mangler at investere i kattebakker og med Gizmos 7½
kg tror jeg han vil få mere end en smule besvær med at klemme rumpen ned i
de der helt små minikattebakker man kan støve op nogle steder - hvad vil I
sige er max. mål for kattebakker på udstilling - han skal være alene i et
dobbeltbur?

2. Hvordan er det lige burgardinerne skal sidde i buret? Har jeg ret i at
dem på siderne og i enderne skal være på indersiden af buret og det på taget
skal være på ydersiden? Hvad bruger I til opspænding - udover de der
elastikting med kroge i enderne?

3. Der blev på et tidspunkt postet en kilometerlang huskeliste til
udstilling herinde - nogen der kan huske hvad tråden hed så jeg kan finde
den igen?

4. Er der noget med at kattene skal have et nummer om halsen under
udstillingen/bedømmelsen - de plejer at have halsbånd på men hvad er det
godt at anvende på dagen?

5. Jeg har tilmeldt Freya og Gizmo med hvert deres dobbeltbur fordi jeg ikke
helt ved hvordan de vil tage udstillingen og at være lukket inde så længe -
siden er udstillingen blevet udsolgt og jeg har anskaffet mig en kat mere.
Devi og Freya er meget glade for hinanden, men Devi er trods alt kun 6
måneder og meget urolig. Kan man forhøre sig med udstillingsklubben om man
kan tage en ekstra kat med udenfor bedømmelse hvis den skal være i et bur
man allerede har bestilt - eller skal jeg bare skyde en hvid pind efter det,
lade Devi være alene hjemme og tage de to andre med til Silkeborg som
planlagt?

Uha - sikke mange - og lange spørgsmål Håber der er nogen der har
tid/lyst til at svare på nogen af dem.

Generelt kan jeg sige at jeg lige nu er ved at dø af skræk og har mareridt
om at misserne stikker af fra udstillingen og forsvinder i Silkeborg (som
ikke er landets mest kattesikre by lige nu).

Er der nogen herinde der også skal til Silkeborg? Nogen der har lyst til at
være chaperone for en fuldstændig grøn huskatteudstiller

Men udover det så glæder jeg mig også usigeligt meget - det bliver nyt og
spændende - og laaaangt

Hilsen Tina og de tre slatne agurker der dyrker ubevægelige strækøvelser
udenfor solens stråler - og indenfor ventilatorens rækkevidde.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 28-06-03 17:25

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3efdb402$0$13175$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Hej Tina

> 1. Hvor stor er lågen/åbningen i sådan et bur egentlig?

Øøh det ved jeg ikke lige, men buret står løst på en bund, så man kan løfte
det og sætte bakken ind den vej - hvis den er for stor til lågen

> 2. Hvordan er det lige burgardinerne skal sidde i buret? Har jeg ret i at
> dem på siderne og i enderne skal være på indersiden af buret og det på
taget skal være på ydersiden?

Yep, sådan gør de fleste

>Hvad bruger I til opspænding - udover de der
> elastikting med kroge i enderne?

Jeg bruger gardinspiraler med kroge i enderne, men vil nok indkøbe noget
bukseelastik + kroge i stedet for. Jeg synes aldrig to bure er nøjagtigt ens
i målene. Jeg er overbevist om, at elastikker i en løbegang er det nemmeste

> 3. Der blev på et tidspunkt postet en kilometerlang huskeliste til
> udstilling herinde - nogen der kan huske hvad tråden hed så jeg kan finde
> den igen?

Her er et link til tråden:
http://makeashorterlink.com/?B57212615

> 4. Er der noget med at kattene skal have et nummer om halsen under
> udstillingen/bedømmelsen - de plejer at have halsbånd på men hvad er det
> godt at anvende på dagen?

Jeg har fået oplyst, at kattene ikke må mærkes på nogen måde med andet end
det udleverede nummer incl. elastik/snor. Dvs. de ikke må have eget halsbånd
på under bedømmelsen. Officielt *skal* kattene have halsnummeret på for at
kunne bedømmes, men på udstillinger, hvor man selv præsenterer sin kat
plejer jeg bare at have det med i hånden. Jeg har kun givet dem det om
halsen, når de var nominerede.

> [...]
det,
> lade Devi være alene hjemme og tage de to andre med til Silkeborg som

Ved det ikke, men da du ikke skal have flere bure tror jeg da godt, det kan
lade sig gøre at eftertilmelde. Og så vil jeg altså frygteligt gerne se Devi
IRL - hvis jeg altså kommer Prøv at forhøre dig ved
udstillingssekretæren

> Uha - sikke mange - og lange spørgsmål Håber der er nogen der har
> tid/lyst til at svare på nogen af dem.

He, jeg har ferie de næste tre uger, så tid er der masser af )

> Generelt kan jeg sige at jeg lige nu er ved at dø af skræk og har mareridt
> om at misserne stikker af fra udstillingen og forsvinder i Silkeborg (som
> ikke er landets mest kattesikre by lige nu).

Uha, så galt går det forhåbentligt ikke. Jeg er kommet på udstillinger i
snart tre år og har endnu ikke oplevet at en kat har forladt hallen på egen
hånd; Selvom klubberne desværre ikke altid er lige gode til at holde
dørene lukket ( Men det har man altså krav på ! Jeg har kun oplevet,
at katte er sluppet væk under bedømmelserne, og jeg *hader* det hver gang.
Du må vurdere, hvordan kattene har det på udstillingen. Hvis de virker bange
og utrygge, kan du altid trække dem fra bedømmelsen, så du ikke risikerer,
de panikker på bordet

> Er der nogen herinde der også skal til Silkeborg? Nogen der har lyst til
at
> være chaperone for en fuldstændig grøn huskatteudstiller

Jeg håber, at jeg får en afbudsplads til min nye killing, men ved det ikke
endnu. Og så står jeg da gerne til rådighed

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-06-03 17:41

"Katrine Nederby" <katnederby.sletdette@hotmail.com> > Ved det ikke, men da
> [...]
Devi
> IRL - hvis jeg altså kommer Prøv at forhøre dig ved

Jamen det tror jeg så jeg vil gøre - sådan en opfordring kan jeg da ikke
bare overse

> He, jeg har ferie de næste tre uger, så tid er der masser af )

Hehe - ja, og jeg er arbejdsløs - men det er nu ikke helt det samme )

> Jeg håber, at jeg får en afbudsplads til min nye killing, men ved det ikke
> endnu. Og så står jeg da gerne til rådighed

Lyder sørme godt - jeg krydser fingre for at der bliver en plads - vi har
også begge to meldt os til østjysk kattetræf, så vi ses jo nok IRL før
Silkeborg.

Hilsen Tina og de tre stadig slatne agurker der vist trænger til lidt
slankekost nu.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 28-06-03 22:36

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3efdc51e$0$13167$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> vi har
> også begge to meldt os til østjysk kattetræf, så vi ses jo nok IRL før
> Silkeborg.

Det er da osse rigtigt - og der er jo ikke så længe til

Fra : Katrine Nederby

Dato : 28-06-03 22:34

"Katrine Nederby" <katnederby.sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dørene lukket ( Men det har man altså krav på ! Jeg har kun oplevet,
> at katte er sluppet væk under bedømmelserne, og jeg *hader* det hver gang.

Hø - kom lige til at se...Det lyder som om mine egne katte jævnligt smutter
under bedømmelserne. Det har jeg altså endnu ikke oplevet Jeg har set
andres katte gøre det (uheld sker) og mit hjerte ryger op i halsen hver
gang.

Katrine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-06-03 18:18

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev...

Katrine har svaret på de andre ting, så jeg supplerer kun med denne...

> [...]
det,
> lade Devi være alene hjemme og tage de to andre med til Silkeborg som

Der må ikke være katte på udstillingen, som ikke står i kataloget - det vil
sige, at hvis klubben ikke har lavet kataloget endnu, så er der *måske*
mulighed for at tage en kat mere med - også til bedømmelse, hvis du vil det.
Men hvis klubben har lavet kataloget, så er det ikke muligt at få flere
katte med, heller ikke selvom de ikke skal bedømmes.

Og held og lykke!

Mvh. Camilla (udstillingssekretær i Racekatten)

Fra : Pia Thomsen

Dato : 28-06-03 19:42

"Camilla Scharff" <virker@ikke.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Men hvis klubben har lavet kataloget, så er det ikke muligt at få flere
katte med, heller ikke selvom de ikke skal bedømmes. <

Katteklubben kan vel ikke tillade sig at have lavet kataloget endnu - deres
deadline går til 5. juli - og selvom der er lukket pga. "hal"kapacitet, vil
jeg da godt nok blive meget muggen, hvis jeg afmelder en kat inden d. 5.
juli og skal betale for den, fordi kataloget er lavet....såh...så dumme er
de vel ikke???

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-03 21:40

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev...
> [...]
> juli og skal betale for den, fordi kataloget er lavet....såh...så dumme er

Hej Pia

Svarer lige på en gaaaammel tråd - har jo været væk et stykke tid

Jo, de kan da godt have lavet kataloget når nu der netop *var* fyldt op...
det betyder imidlertid ikke, at du fx ikke kunne afmelde en kat inden til-og
afmeldingsfristen, for der er jo ingen der siger, at der SKAL betales for
alle katte, som står i kataloget...
Jeg tror nu heller ikke, at de havde lavet kataloget før fristen, for de
havde vist en laaang "afbudsliste" med håbefulde udstillere, men man ved jo
aldrig

Mvh. Camilla

Fra : Pia Thomsen

Dato : 14-07-03 11:04

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
havde vist en laaang "afbudsliste" med håbefulde udstillere, men man ved jo

Hej Camilla

Der var ingen problemer, jeg droppede min ene tilmeldte kat, da han nu skal
til udlandet...og pladsen gik til en anden kat - uden problemer. De fortalte
godt nok, at mange lavede deres tilmeldinger om, men det må de vel forvente,
når tilmelding lukker så tidligt
Der kan jo nå at ske mange ting, sygdom, drægtighed, ikke forventede
resultater etc.

Hilsen Pia
www.pitho.dk