Fejl eller hvad?
Fra : khoms

Dato : 19-07-03 10:57

Det er nu en uge siden at vores tæve fik en hvalp. (via kejsernit) Hvaplen
er i fin form, men på hendes højre side er det lige som om der "mangler et
ribben eller 2"??!! Der er i hvert fald et mellemrum som er blødt. og det
bevæger sig (selvfølgelig) mere der, når hun trækker vejret. Vi er lidt
nervøse for hvad det er, om det fortager sig?. Er der nogle her der har
været ude for noget lign.?

Mvh Thomas

Fra : khoms

Dato : 20-07-03 17:38

"khoms" <hshlabslet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bevæger sig (selvfølgelig) mere der, når hun trækker vejret. Vi er lidt
> nervøse for hvad det er, om det fortager sig?. Er der nogle her der har

Uha.. det ser ikke godt ud... Jeg havde håbet på at nogle ville berolige os
med at det var ganske normalt. men ingen har svaret - og det tolker jeg
derhen at ingen i NG har oplevet lign.
Nå men på tirsdag skal stingene fra kejsersnitet fjernes, og så kan dyrlægen
lige tjekke hvad det er.
I de første par dage efter fødslen havde tæven en mani med at tage hvalpen
op med munden og rende rundt med den. Kan der mon være brækket et ribben i
forbindelse med dette? - og i så fald, hvad gør man så?

Mvh Thomas

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 17:58

> [...]
> op med munden og rende rundt med den. Kan der mon være brækket et ribben i
> forbindelse med dette? - og i så fald, hvad gør man så?

Hej Thomas
Det er svært at sige hvad det kan være. Men jeg tvivler på at det er et
brækket ribben. På så små hvalpe er knoglerne jo nærmest kun brusk. Kan I
mærke noget på hvalpens opførsel?
Den ville nok have vejrtrækningsproblemer hvis ribbenet virkelig var
brækket.
Måske er det bare en form for deformitet, det sker jo nogen gange.
Men få dyrlægen til at kigge på det.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-07-03 21:52

Hej Thomas.

"khoms" <hshlabslet@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er lidt i syv sind, er det hundemor eller hvalpen der har "problemet"?,
for i første indlæg virker det somom det er hvalpen, men i andet indlæg
hundemor, hvem er det

fra indlæg 1
>Hvaplen
> er i fin form, men på hendes højre side er det lige som om der "mangler et
> ribben eller 2

fra indlæg 2
>Nå men på tirsdag skal stingene fra kejsersnitet fjernes, og så kan
dyrlægen
>lige tjekke hvad det er.

Jeg kan desværre ikke svare dig på det, men det lyder da lidt underligt. Lad
os høre hvad det er når du har været til dyrlægen.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : khoms

Dato : 22-07-03 09:47

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"problemet"?,
> for i første indlæg virker det somom det er hvalpen, men i andet indlæg

Det er hvalpen hvis højre side er lidt mærkelig.

I dag skal vi ud og have fjernet stingene fra kejsersnittet, og her er det
naturligvis hundemor der er tale om - men i samme omgang tager vi
hvalpen med ud og for taget et chek på den. - det var det jeg mente.....

-Skal nok skrive hvad dyrlægen mener om det.

Mvh Thomas