Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Installering af camera.
Fra : Helle

Dato : 02-04-01 10:16

Er der nogen der kan hjælpe ?
Jeg har prøvet at installere mit digital-camera Olympus.
Der er skive med et fotoprogram, og en diskette med driver, som jeg begge
har installeret, og kablet er sat til bag på computeren, men mit camere
siger at det ikke er tilsluttet.

Er der andre ting jeg skal ind i, eller gøre for at det virker.
Håber at nogen kan hjælpe mig, og som har prøvet det før ????

Hilsen Helle.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-04-01 11:50

Helle skrev...
> [...]
>
> Er der andre ting jeg skal ind i, eller gøre for at det virker.
> Håber at nogen kan hjælpe mig, og som har prøvet det før ????

Idet jeg antager at dit digitalkamera bruger usb-porten til
billedoverførsel og at dit styresystem understøtter usb og
at din usb-port i givet fald er aktiveret i din bios:
Lad Windows starte op, sæt usb-stikket i dit kamera, vælg pc-mode
(hvis du har en sådan) eller i den mode kameraet skal stå i når
det skal overføre billeder fra kamera til pc.
Nu skal du plugge usb-stikket i computeren og windows burde
nu selv finde ny hardware og be' om en driver.
Den finder windows selv hvis du viser vej til dit A: drev.
Hvis du iøvrigt har kørt setup'en fra cd'en burde du nu være
flyvende.
(check lige i enhedshåndtering at din usb-port er oppe at køre
inden du starter på noget)
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : P.C.

Dato : 02-04-01 12:09

Hi.

Inden da ,så check en lille ting ,nemlig om beskyttelses kappen foran optiken er
åben.
Hvis "linsen" ikke er fremme ,så får du nemlig den fejlmeddelelse :))
------- Øh hvis det er et af de "mindre" Olympus ,hvor man skal trække
beskyttelses klappen væk ,altså.
Have a nice day.
P.C.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-04-01 09:17

Det kommer an på hvad kamera det er !!!!

De fleste Olympus kameraer kører via Com porten, med de fleste mener jeg op
til ihvertfald c 990 og endda c 2100 mener jeg.

Hvis dette er tilfældet kan det være en af 2 ting!!!
Du har ikke fortalt kameraet at det skal tage kontakt til din PC´er det
gøres via dreje knappen hvor der er makeret et sort mærkat med en pil !!!

2. Din installation af softwaren er ike korrekt !!
Afinstaller det igen og start forfra !! Jeg har gjort dette adskillige gange
for kunder og finder dette som de hyppigeste fejl ved Olympus kameraerne
!!!!

Held og lykke !!

Dennis