Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede Kritik uge 14
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 02-04-01 08:32

Hej
Der er for mig kun et at sige her
Flot,Flot,Flot
Dejlig komposition,lækker farver,sådan kan det gøres
Erland Pillegaard

Fra : S.V.Nielsen

Dato : 02-04-01 19:44

Billedet er flot,selvom måske er en anelse gammeldags i
stilen; som i fotomagasiner fra 1960'erne og 1970'erne.
Men det passer mig fint for jeg er selv en gammel hund

H V O R F O R H.... Kan diskusionen af ugens billede
ikke fortsætte i den tråd hvor den begynder ??????

Det sker uge efter uge at folk begynder en ny tråd for
at afgive deres kritik og det irriterer mig grænseløst
at kritikken skal spredes ud over alle mulige andre
indlæg

--
Søren Videbæk Nielsen, Søndergade 31C, DK7600 Struer,
Danmark.

....in all eyes shining...

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 03-04-01 17:00

Hej Gruppe

Dette er Flot og Klassisk Fotostil.

Og så har han kun haft Ga-Joler med.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Arneche Photo Design
v/ Per Arneche Jensen
E-Mail : arneche@email.dk

\!/
(@@)
------o00-(_)-00o------

Fra : Torben

Dato : 04-04-01 10:51

Hej

Jeg har desværre ikke den positive indstilling til dette billede som de
fleste andre har. Jo mere jeg ser på billedet jo mere *hmmm* irriteret
bliver jeg.
Jeg plejer altid i min undervisning at sige til mine studerene/elever, at
skal man lave et godt billede skal det være et med en historie, god komp og
en god billedopbygning. Hvis man fotograferer en løbende person er det en
dårlig ide at lade ham/hende løbe ud af billedet. (historien er overstået),
om man ved hvad der er sket. Man starter jo heller ikke med at læse
slutningen af en bog. :) HMM!!! Det har jeg forresten gjort et par gange,
men alligevel.:)

Jeg ville have bygget billedet op med skibet i venstre side ( stadigvæk i
det gyldne snit ) så historien er foran skibet. På den måde ville man også
have fjernet den bunke "skidt" som ligger nederst til venstre i billedet.

Mvh.

2rben

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-04-01 15:16

"Torben" <fotografen@stamfoto.dk> wrote in message

> [...]
> om man ved hvad der er sket. Man starter jo heller ikke med at læse
> slutningen af en bog. :) HMM!!! Det har jeg forresten gjort et par gange,

Desværre har regler det med at føre til udmærkede men ordinære resultater -
så de kan være gode at kende, så man kan komme til at bryde dem

Det sjove er at jeg uden videre netop har accepteret en historie om et skib,
der en klar kold vinternat er ved at forlade civilisationen og stævner ud i
det kolde mørke nowhere - ud i eventyret eller hvad, der nu venter. I
hvertfald handler historien om at forlade, så du har ret i at skibet sejler
væk fra historien - men det synes jeg nu er fint.

Jeg synes faktisk at det er det bedste billede jeg endnu har set i
billedkritikken. Det er stramt, teknisk flot og så giver "glorien" om
hovedbygningen lige det pift af noget mystisk som løfter billedet.

mvh
Jan

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 04-04-01 16:17

> [...]
sejler
> væk fra historien - men det synes jeg nu er fint.

Pudsigt. Jeg havde absolut en opfattelse af stilstand. Skibet kunne lige så
godt ligge forankret.

Billedet er flot, men jeg foretrækker det spejlvendt. Og hvor er de røde
gajoler?

Mvh.
Mikkel Rasmussen

Fra : Erik Agertoft

Dato : 04-04-01 17:09

On Wed, 4 Apr 2001 11:50:59 +0200, "Torben" <fotografen@stamfoto.dk>
wrote among other things:

> [...]
>have fjernet den bunke "skidt" som ligger nederst til venstre i billedet.

Jeg synes, det er et pænt billede med gode farver.

Men da jeg så det, gik jeg straks igang med at beskære det med
hænderne til et resultat nogenlunde som Torben beskriver det.

Ved et mindre indgreb kunne man nøjes med at fjerne det lyse i
skrotbunken i billedets nederste venstre fjerdedel. Det distraherede
mit øje lidt.

Men det er da et af de billeder, man husker, fra "Kritik-samlingen".

Mvh
Erik

Fra : A.H.

Dato : 05-04-01 08:47

Hej 2Ben.

Og tak for din kritik, jeg kan også godt følge dig i det med historien, men
jeg vælger at kigge på det som, skibet forlader havnen(der kan ses i
baggrunden) og begiver sig ud på det store åbne hav, for så at finde endnu
en havn hvor der skal udføres et arbejde - det er i mine øjne da starten på
en historie, som også efterlader lidt til fantasien.
Mht. den sorte "klump" i venstre side, valgte jeg netop at at lade dette
give effekten af, at man befandt sig i en havn. Skulle jeg have valgt at
placere skibet i venstre side, havde jeg ikke fået de rygende skorstene med,
inde fra havnen.

FotoHilsen
Anders

PS. Her kan man se endnu en del af samme "historie":
http://hjem.get2net.dk/soulprince/natur/sort10.jpg

Fra : TN

Dato : 06-04-01 21:29

> [...]
overstået),
> om man ved hvad der er sket. Man starter jo heller ikke med at læse

Tak skal du ha! Er det ikke at føre forografi ned på et unødigt pædagoisk
niveau?
Hvad dette billedes historie angår kan det vel koges ned til et "skib i
noget vand". Det er jo klart at billedet handler om modlys og komposition.
Hvis man endelig skulle fortolke en historie, synes jeg det er fint at
skibet netop forlader dette "forladte" sted. Der formentlig ikke er andet
end nedlagt industri og mennesketomme arealer. Jeg tilslutter mig klart den
gode kritik.

TN