MS Windows
briani 27239
Lydkort skruer selv ned for volumen
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-07-03 08:49

Hej

Jeg har installeret windows 2000 SP4 på mine forældres computer. Det er en
compaq presario 5296. I denne forbindelse er jeg stødt på et problem, jeg
ikke umiddelbart kan løse selv.

Lydkortet der sidder i computeren findes korrekt, men forsøger man at
indstille master volumen i volume control, så skruer windows automatisk ned,
dvs. den lille bar kører selv ned til "nul".

Nogle umiddelbare løsningsforslag til dette lidt specielle problem?

/Jeppe

XPOST: dk.edb, dk.edb.system.ms-windows
XFUT: dk.edb.system.ms-windows

Fra : Gerner

Dato : 19-07-03 09:41

On Sat, 19 Jul 2003 09:48:36 +0200, "Jeppe Vesterbæk" <x@nospam.com> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>Nogle umiddelbare løsningsforslag til dette lidt specielle problem?

Har du installeret nogle lydprogrammer a.la. realplayer e.lign.
Jeg havde et lign problem, dog kun til halv styrke, og det viste sig jeg på et
tidspunkt havde sat lyden i realplayer til 50%. Da den blev sat til 100%, så
virkede lyden også 100% i windows.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-07-03 10:46

Hej ...

> [...]
på et
> tidspunkt havde sat lyden i realplayer til 50%. Da den blev sat til 100%,

Nej, frisk installation.

/Jeppe

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 20-07-03 00:29

"Jeppe Vesterbæk" <x@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hej ...

> på et
> så
>
> Nej, frisk installation.
>
> /Jeppe

Hvad med winamp? Den gør det samme.
Er det en HELT frisk installation. Ikke ét program installeret ud over
WinXP?

Jakob

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 20-07-03 11:46

> Hvad med winamp? Den gør det samme.
> Er det en HELT frisk installation. Ikke ét program installeret ud over
> WinXP?

Nu er der selvfølgelig installeret et par ekstra programmer, men problemet
har været der siden jeg lagde win 2k ind. Desuden er winamp ikke lagt ind...

/Jeppe

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-07-03 07:12

det lyder som et driver problem. Prøv at finde nyeste version af dem.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 24-07-03 09:33

> det lyder som et driver problem. Prøv at finde nyeste version af dem.

Hehe enig ... men synes jeg har prøvet alt, hvad jeg har kunnet finde :(

/Jeppe