MS Windows
briani 27239
Der er et problem med genvejen (Win XP Pro~
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 19-07-03 08:47

Hejsa.

Jeg får ovenstående fejlboks med følgende meddelse...:

"Det drev eller den netværksforbindelse, som genvejen 'Personligt (D).lnk'
refererer til, er ikke tilgængelig. Kontroller at disken er sat rigtigt i,
eller at netværksressourcen er tilgængelig, og prøv igen."

....når jeg prøver at bruge genvejen, som ligger i Quick Launch, til mit drev
D. Den samme fejlmeddelse får jeg også hvis jeg laver en genvej til mine
andre drev (E og F). Hvis jeg har genvejen på skrivebordet er der ingen
problemer, det er først når jeg trækker genvejen ned på proceslinien, så den
kommer ind i Quick Launch mappen at problemet opstår.

Det er sket fra den ene dag til den anden!

Nogen som har en løsning på dette irreterende problem?

Mvh.

Kenneth

Fra : Leo E

Dato : 20-07-03 06:14

"\(: MarlboroMan :\)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message news:<3f18f762$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Det er sket fra den ene dag til den anden!
>
> Nogen som har en løsning på dette irreterende problem?
Prøv at højreklik på D- i proseclinien, og under egenskaber-destination
skriv- d:\
Leo

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-07-03 13:42

> Prøv at højreklik på D- i proseclinien, og under egenskaber-destination
> skriv- d:\
> Leo

Ændrede ikke noget.

Kenneth

Fra : Leo E

Dato : 21-07-03 06:01

"\(: MarlboroMan :\)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message news:<3f1a8e08$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Ændrede ikke noget.
>
> Kenneth

Hvad står der under egenskaber, efter du har trukket den den ned
i proceslinjen, og har du flueben i- vis hurtig start, i egenskaber
for proceslinje?
Hilsen: Leo

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-07-03 07:44

> Hvad står der under egenskaber, efter du har trukket den den ned
> i proceslinjen, og har du flueben i- vis hurtig start, i egenskaber
> for proceslinje?
> Hilsen: Leo

Under Egenskaber Generelt for genvejen står der:

Personligt (D)

Filtype: Genvej
Beskrivelse: D:\
Placering: C:\Documents and Settings\Kenneth XXX\Application
Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Størrelse: 187 byte(187 byte)
Diskforbrug: 8 KB (8.192 byte)
Oprettet: 21. juli 2003, 08:35:56
Ændret: 21. juli 2003, 08:35:58
Åbnet: 21. juli 2003
Attributter: Hak ved Arkiv

Under Egenskaber Genvej for genvejen står der:

Personligt (D)

Type: Lokal disk
Placering D:\
Destination D:\
Start i: TOM
Genvejstast: Ingen
Kør: Normalt vindue
Kommentar: TOM

Der er flueben i vis hurtig start under egenskaber for proceslinjen.

Mvh.

Kenneth

Fra : Leo E

Dato : 21-07-03 11:04

"\(: MarlboroMan :\)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message news:<3f1b8b9d$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> [...]
> Oprettet: 21. juli 2003, 08:35:56
> Ændret: 21. juli 2003, 08:35:58
> Åbnet: 21. juli 2003
> Attributter: Hak ved Arkiv
>
> Under Egenskaber Genvej for genvejen står der:
>
> Personligt (D)
>
> Type: Lokal disk
> Placering D:\
> Destination D:\
> Start i: TOM
> Genvejstast: Ingen
> Kør: Normalt vindue
> Kommentar: TOM
>
> Der er flueben i vis hurtig start under egenskaber for proceslinjen.

Underligt, der står det samme i min, og det virker udmærket. Alternativt
kan du lave en ny værktøjslinje for drevene.
Hilsen: Leo

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-07-03 11:39

> Underligt, der står det samme i min, og det virker udmærket. Alternativt
> kan du lave en ny værktøjslinje for drevene.
> Hilsen: Leo

Hvordan laver man lige sådan en fætter?

Kenneth

Fra : Leo E

Dato : 21-07-03 16:36

"\(: MarlboroMan :\)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message news:<3f1bc2b4$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Hvordan laver man lige sådan en fætter?
Kenneth
Højreklik på proceslinjen-værktøjslinjer-ny- der finder du så drevene.
Hilsen: Leo

Fra : Hasle

Dato : 21-07-03 22:04

jeg har det samme problem med at drev genveje ikke virker mere! jeg tror det
er kommet efter at have brugt Windows-update, så jeg vil tro der er en fejl
i en af opdateringerne. det er bare hvilket en af dem det er?

Hasle