MS Windows
briani 27239
Ø i dos program
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 18-07-03 09:53

Hej
Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få vist ø og Ø i dos
programmer under WinXP? Det er ikke noget problem med æåÆÅ men ø bliver vist
forkert.

Mvh
Thorbjørn

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 10:38

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få vist ø og Ø i dos
> programmer under WinXP? Det er ikke noget problem med æåÆÅ men ø bliver

prøv at skrive "mode con codepage select=850"

Mvh Jens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 11:44

Thorbjørn Jørgensen skrev:

> Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få vist ø og Ø i
> dos programmer under WinXP?

Prøv: <news:Xns938FEA62DA82A.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 11:48

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv: <news:Xns938FEA62DA82A.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

De kan også stilles med landevalg, sprog og klokken.

Mvh Jens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 11:56

Jens skrev:

> De kan også stilles med landevalg, sprog og klokken.

Det er nok også nærmest det sidste. Altså det med Lucida Console-
fonten. I 9 ud af 10 tilfælde er det årsagen til at Ø ikke bliver
vist korrekt i kommandoprompten. Det har tidligere tråde i denne
gruppe i hvert tilfælde tydet på.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 12:14

> [...]

> fonten. I 9 ud af 10 tilfælde er det årsagen til at Ø ikke bliver
> vist korrekt i kommandoprompten. Det har tidligere tråde i denne

Det er nok rigtigt.

Mvh Jens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 12:15

Jens skrev:

> Det er nok rigtigt.

Måske. Måske ikke. :)

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 12:24

> Måske. Måske ikke. :)

Det kan blive en lang tråd da............. LOL

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 18-07-03 13:31

Hej
Jeg havde prøvet de forskellige tind med at ændre codepagen, og ændre fonten
uden det hjalp noget... jeg prøvede så med et andet dos-program og her hjalp
det... Så mon ikke det første program selv ændre på codepagen, inden
eksekvering... det var kun til at teste med, så jeg håber det vil fungere
(har ikke direkte adgang til programmet)...

Tak for hjælpen...

Mvh
Thorbjørn