MS Windows
briani 27239
Kopiering af partition
Fra : nomail@yahoo.com

Dato : 17-07-03 18:28

jeg har en computer med 2 harddiske:

Disk 1: 1 aktiv partition på 20 GB Win 98 Fat32 Primary master
Disk 2: 1 ikke aktiv partition på 120 GB Win XP NTFS Primary slave

jeg har brugt Partition Magic 8 til at kopiere disk 2 over på en
harddisk på 250 GB og derefter udskiftet disk 2 med harddisken på 250
GB som er tilsluttet som primary slave og ikke aktiv.

Computeren starter fint op og man kan vælge mellem at boote fra win 98
eller Win Xp men hvis man vælger Win Xp sætter den sig fast med en
sort skærm??

Man kan se begge harddiske i Bios og begge jumper er sat rigtig.

Hvad gør jeg forkert??

Mvh

Bjarne

Fra : Leony

Dato : 17-07-03 19:58

<nomail@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> harddisk på 250 GB og derefter udskiftet disk 2 med harddisken på 250
> GB som er tilsluttet som primary slave og ikke aktiv.

Svjv så kan man ikke "bare" kopiere et systemdrev til et andet og
forvente at det vil virke.
Du skal bruge et program som er specielt udviklet til dette formål (tror
ikke PM 8 er et sådant, kan dog tage fejl, da jeg ikke har stiftet
bekendtskab med PM8 endnu).

Brug Norton Ghost eller Drive Image fra PowerQuest (som også laver PM).
De koster dog en del slanter.

SavePart er gratis og kan grundlæggende de samme ting som Ghost og DI:
http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index_frame.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/