MS Windows
briani 27239
Kan ikke opdatere DirectX
Fra : Nederbasse

Dato : 16-07-03 23:12

Hej
Pga. problemer med MSN fil overførsel og stemme overførsel, læste jeg at det
kunne hjælpe at opdatere DirectX til v. 9a.
Det har jeg prøvet men det kan ikke lade sig gøre for di den software jeg
vil installere ikke er godkandt til XP !!!
Har MS ikke godkandt deres egne produkter eller hvad ?
Hvordan kan jeg opdatere til v. 9a ?

Lige et tillægsspørgsmål : hvad er der galt når man ikke kan sende filer med
Messenger, jeg har åbnet de relevante porte o min router og har ingen
firewall ?

Lars

Fra : peter42

Dato : 21-07-03 19:07

On Thu, 17 Jul 2003 00:12:09 +0200, "Nederbasse"
<lane@NOHAMjubiipost.dk> wrote:

> [...]
>Messenger, jeg har åbnet de relevante porte o min router og har ingen

Hej Lars. Du kan opgradere til DirectX 9.0a via Windows Update. Jeg
kører selv Windows XP og har lige opgraderet uden problemer.

Svaret på dit sidste spørgsmål kan være, at du benytter dig af NAT,
altså Network address Translating. Den bruges jvis du har flere
computere tiloblet din router, da den ellers ikke kan håntere flere
maskiner. Problemet kan løses ved at opgradere til Messenger 6.0 Beta.
Jeg kører selv med flere maskiner tilkoblet en router via en swich og
med Messenger 6.0 Beta har vi ingen problemer med at overføre filer
via Messenger. Dog kan Messenger ikke håndtere lydoverførsel på grund
af NAT. Jeg håber at Microsoft snart får løst dette, så os der bruger
flere maskiner, kan bruge denne facilitet.
Venlig Hilsen
Peter42

Fra : Nederbasse

Dato : 22-07-03 00:20

> [...]
> af NAT. Jeg håber at Microsoft snart får løst dette, så os der bruger
> flere maskiner, kan bruge denne facilitet.

Mine maskiner er sat sammen via en hub og har alle en fast ip, jeg har åbnet
de 13 porte i routeren der skal bruges til MSN og alligevel virker det
stadig ikke
Dem som jeg kender bruger både fil overførsel video og tale uden problemer.

Lars