MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Konsistens
Fra : Riis

Dato : 16-07-03 15:06

Hjæææælp,min computer går ned,fryser når vi spiller på den.Når den så
starter op så checker den for konsistens.Jeg har checket ram med memtest men
den viser ikke noget...mvh Denis

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 15:08

Riis skrev:

> Hjæææælp,min computer går ned,fryser når vi spiller på den.Når den
> så starter op så checker den for konsistens.Jeg har checket ram
> med memtest men den viser ikke noget..

Og har du så prøvet at slå automatisk genstart fra som foreslået
i: <news:Xns93BA90B8971C4.thomas@madsen.tdcadsl.dk> ?

Hvis du har, hvad siger fejlmeddelelsen så?

Madsen.

Fra : NB

Dato : 16-07-03 15:13

Hvilken NVIDIA-driver-version bruger I ?
Hvilken DirectX-version bruger I ?
Udnyttes (hvor meget og hvilken type RAM ?)

I får betydeligt mere hjælp herinde hvis I skriver mere uddybende :

Hardware-oplysninger , Spil-oplysninger , Operativ-system(er) osv.
???

Fungerer computeren fint i grafikbehandlingsprogrammer , i officepakker etc.
???

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 16:14

Ja undskyld....
Har en 1300 mhz ,win xp pro har opdateret den. geforce ti 4200 driver ..
44.03, 512 ddram...idag har den ikke kunne spille toontown på nettet,jeg
selv spiller halflife mod DOD,men det er egentlig alle spil...har ikke
rigtig prøvet i grafikbehandlings programmer

Fra : Tboom

Dato : 16-07-03 19:30

> [...]
> Hjæææælp,min computer går ned,fryser når vi spiller på den.Når den så
> starter op så checker den for konsistens.Jeg har checket ram med memtest

Sidst jeg oplevede ovenstående var det i forbindelse med at min disk stod
af.
Startede den lørdag aften, hvor den chackede for konsistens (!), og arbejde
fint hele aftenen og natten.
Men da jeg startede den søndag morgen kom der kun grimme knurre og klik lyde
fra disken, og den kom aldrig i luften igen.

Det var iøvrigt min sidste oplevelse med IBM diske, som jeg nu har sendt 9
stk af, til ombytning inden for de sidste 8 måneder.
Aldrig mere IBM, om jeg så fik dem gratis.

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 20:01

det mærkelige er at nu slukker computeren ikke,men fryser i alle spil,også
hakker den bare i lyden......Min harddisk lyder fin nok,ingen mislyde og har
lige insatlleret en der checker varmen,og den siger imellem 44 og 48 ved
ikke om det er for varmt.

Denis

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-07-03 20:28

Riis wrote:
> [...]
> nok,ingen mislyde og har lige insatlleret en der checker varmen,og
> den siger imellem 44 og 48 ved ikke om det er for varmt.

Ved ikke lige hvad temperaturen normalt ligger på for harddiske, men jeg
ville nok lige tage en backup af alt det du ikke vil miste. Dernæst vil jeg
prøve at arbejde med computeren mens den ene side er pillet af kabinettet.
Det kan være varmen. Hvis du har Asus bundkort kan du prøve Asus PC Probe,
som kan vise temperatiren (i/ved) CPU og temperaturen på motherboardet.

Jeg har en 80mm blæser som får 7V sidende mellem harddiske og kabinetfront,
og mine harddiske er 33 og 36 grader.

Du skriver det er en 1300MHz, jeg har lige renset blæseren som sidder på
CPU-køleren på en Celeron 400 Det var skræmmende, kom til at tænke på
hvilken brandfare der er forbundt med varme køleprofiler som er pakket med
støv, så blæseren ingen effekt har.

Jeg rensede køleprofilet med en lille skruetrækker som jeg gravede støvet ud
med, og til sidst en vatpind.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Riis

Dato : 16-07-03 20:52

Den ene side er åben,sidder blæser på mit kt3 ultra bundkort...har lige
støvsuget alle blæser.Så ved jeg ikke om det er min cpu der bliver for varm
(kan ikke lige finde en ting der kan måle det)eller om det er en hardware
fejl såsom harddisken eller grafikkortet..

Denis