MS Windows
briani 27239
Kopiere tekst fra fejlbesked
Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 16-07-03 15:03

Håber nogen her kan hjælpe. Jeg mener der findes en funktion i windows
(eller en addon) der gør at man kan tage en kopi af selve teksten i en
fejlbesked. Normalt når man bruger alt + print scrn får man jo et stykke
bitmap, men hvad gør man hvis man kun vil have teksten?

Henrik

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 15:09

Henrik Lauridsen skrev:

> Normalt når man bruger alt + print scrn får man jo et stykke
> bitmap, men hvad gør man hvis man kun vil have teksten?

Har du prøvet at markere teksten og trykke Ctrl + C og derefter
Ctrl + V for at indsætte teksten et sted?

Madsen.

Fra : Ps

Dato : 17-07-03 12:15

Det er faktisk rigtigt som Henrik skriver - af en eller anden grund kan man
ikke kopiere/sætte ind disse fejlkoder, og det betyder et vældigt
håndskriveri med en masse tal, hvis man vil spørge på dem f.eks. i
Google..Hvorfor mon? Nogen løsning?
Preben S.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 13:43

Ps skrev:

> [...]
> betyder et vældigt håndskriveri med en masse tal, hvis man vil
> spørge på dem f.eks. i Google..Hvorfor mon? Nogen løsning?

Det kommer an på hvilke fejlkoder der er tale om. Hvis det er
fejlmeddelelserne i logbogen f.eks. så har jeg ingen problemer
med at kopiere dem ved at markere hele teksten og trykke Ctrl +
C.

Hvis der i stedet menes disse fejlkoder:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/lighting/error.png>
- så står den komplette fejlmeddelelse i filen Appcompat.txt som
befinder sig i Temp-mappen indtil man lukker vinduet.

Madsen.

Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 18-07-03 07:53

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Henrik Lauridsen skrev:
>
> Har du prøvet at markere teksten og trykke Ctrl + C og derefter
> Ctrl + V for at indsætte teksten et sted?

Nu fik jeg det til at virke. Faktisk skal/kan man ikke markere teksten på
fejl-beskeder, men brug CTRL + C når vinduet er aktivt. Se fx her (en
requester fra Lotus Notes):

Lotus Notes
No more unread documents found. Do you want to scan other views for unread
documents?
Yes No