MS Windows
briani 27239
Pauseskærm i XP - før logon
Fra : fanto

Dato : 16-07-03 14:31

Hej.

Er det muligt at ændre pauseskærmen i xp? Jeg tænker på den pauseskærm der
fremkommer efter at pc'en har stået tændt i ca. 10 min ved logonbilledet.
Dvs. inden der er logget ind.
Hvis nogen forstår hvad jeg mener, op har en løsning hører jeg gerne....

/fanto

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 14:38

In dk.edb.system.ms-windows, fanto wrote:

>Er det muligt at ændre pauseskærmen i xp? Jeg tænker på den pauseskærm der
>fremkommer efter at pc'en har stået tændt i ca. 10 min ved logonbilledet.

Start -> Kør -> Regedit -> Navigér til 'HKEY_USERS\.DEFAULT\Control
Panel\Desktop'. Her finder du:

SCRNSAVE.EXE - Selve pauseskærmen, standard er 'logon.scr'.
ScreenSaveTimeOut - Tiden i sekunder før den begynder.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : fanto

Dato : 21-07-03 07:15

> Start -> Kør -> Regedit -> Navigér til 'HKEY_USERS\.DEFAULT\Control
> Panel\Desktop'. Her finder du:
>
> SCRNSAVE.EXE - Selve pauseskærmen, standard er 'logon.scr'.
> ScreenSaveTimeOut - Tiden i sekunder før den begynder.

Ok. Ja så kan man bare ændre navnet her... jeg ønsker at benytte den
screensaver der hedder 3d text med en specifik text. Ved du om dette er
muligt?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-03 10:01

>Ok. Ja så kan man bare ændre navnet her... jeg ønsker at benytte den
>screensaver der hedder 3d text med en specifik text. Ved du om dette er
>muligt?

Jeg vil tro at du bare skal skrive 'sstext3d.scr' under SCRNSAVE.EXE.

Mens du er inde i Windows, sætter du så indstillingerne for den
(vælger den tekst du vil have osv.).

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-07-03 17:06

Lars Stokholm wrote:

> Jeg vil tro at du bare skal skrive 'sstext3d.scr' under SCRNSAVE.EXE.
>
> Mens du er inde i Windows, sætter du så indstillingerne for den
> (vælger den tekst du vil have osv.).

Så skal HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D nok
også lige kopieres ind under
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D

Men det vil jo så også påvirke fremtidige brugerprofiler (indtil de
bliver rettet).

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-07-03 18:24

In dk.edb.system.ms-windows, Robert Eriksen wrote:

>Så skal HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D nok
>også lige kopieres ind under
>HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D

Ah, ja. Det havde jeg ikke gennemskuet.

Fra : fanto

Dato : 24-07-03 08:35

> Så skal HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D nok
> også lige kopieres ind under
> HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\ScreenSavers\Text3D

Hvordan er det lige man gør det? Har ikke lige den store ekspertise i det.