MS Windows
briani 27239
problem med windows 98
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 16-07-03 14:22

Hej gruppe

Jeg skal have installeret 98 på en ældre maskine (pII 350 mHz, 64 MB ram),
og det kører fint nok med at installere filerne.
Når den så skal genstarte kommer der fejlmeddelelser om at der er en kritisk
fejl. Det gør at computeren genstarter, og derefter kan man vælge fejlsikret
tilstand. Det kan den godt starte op, men når man så genstarter fra
fejlsikret tilstand så kommer den samme fejl igen.
Jeg har prøvet at reinstallere 2 gange nu, men med samme resultat.
Computeren har tidligere kørt fint med netop win 98.

Nogle der har en ide om hvad jeg skal forsøge?
Det er en original windows installations cd.

Mange glade hilsner fra Rasmus Madsen

Fra : NB

Dato : 16-07-03 14:58

Spørgsmål 1 : Var det samme windows 98 udgave ? Samme CD-rom og diskette ?
Oprindelig installeret af andre end dig ? (Kun 98 SE er værd at bruge
i vore dage !)

Spørgsmål 2 : Har du fjernet/isat nogen form for hardware siden dengang den
fungerede ? (Nyt hardware - selv RAM - kan drille ...)

Spørgsmål 3 : Har din installations-diskette og CD-rom været afprøvet og
fungerende på en anden computer ? (Både snavsede/defekte disketter &
CD-rom eksisterer jo !)

Spørgsmål 4 : Hvordan har du slettet / formateret / partitioneret (opdelt en
hardddisk) - er den helt "bar" = uformateret når du installerer ?

Spørgsmål 5 : Har du checket om BIOS-indstillingerne kan drille eller have
været ændret uheldigt / nulstillet ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-07-03 17:13

Hej NB, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Spørgsmål 1 : Var det samme windows 98 udgave ? Samme CD-rom og
> diskette ? Oprindelig installeret af andre end dig ?

Supplerende om det er samme installerede drivere som dem, der fungerede
uproblematisk på samme maskine inden?

Drivere er ofte roden til meget ondt.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 16-07-03 17:36

On Wed, 16 Jul 2003 15:22:03 +0200, "Rasmus Madsen"
<dieeckerasmus@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Computeren har tidligere kørt fint med netop win 98.
>
>Nogle der har en ide om hvad jeg skal forsøge?

Er den overclocket, så clock den ned igen.

Er der andet hardware i den end det mest nødvendige,
så prøv at pille det ud mens du installerer Windows.

Jeg har haft samme problem med et ældre lydkort, men
hvis bare det først blev sat i når Windows 98 var helt
installeret, så var der ingen problemer.
Det var forresten heller ikke helt ligegyldigt hvilket PCI
slot jeg anbragte nævnte lydkort i. Det var en meget
kræsen maskine.

mvh MM