MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sound Blaster live 5.1 & XP
Fra : Borg

Dato : 16-07-03 10:17

Hola

Jeg har lige installeret WinXp Pro med alle opdateringer.
Det virker fint, men jeg har et lille problem, jeg kan ikke få mit lydkort
til at virke.
Jeg har prøvet at installere den driver der fulgte med, men ingen lyd. Har
prøvet at hente en opdateret driver, men stadig ingen lyd og jeg har sikret
mig at volumen er skruet op.

Nogen ideer til hvad der kan være galt?

Mvh

Borg

Fra : klander

Dato : 16-07-03 10:38

"Borg" <admin@[REMOVE}borgsworld.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at installere den driver der fulgte med, men ingen lyd. Har
> prøvet at hente en opdateret driver, men stadig ingen lyd og jeg har

hej
godt være det er et dumt ?, men du har ikke en mute knap på tasteturet eller
lign.
Der er ikke flueben i din mixer ved volumen osv.

Kurt

Fra : Borg

Dato : 16-07-03 11:06

"klander" <klander@lite.dk> wrote in message

> [...]
eller
> lign.
> Der er ikke flueben i din mixer ved volumen osv.

Undskyld jeg kom til at sende svar til dig privat og ikke her i gruppen.

Mvh

Borg

Fra : Per Moreau

Dato : 16-07-03 10:57

> [...]
> Jeg har prøvet at installere den driver der fulgte med, men ingen lyd. Har
> prøvet at hente en opdateret driver, men stadig ingen lyd og jeg har

Kender kortet, kender problemet og har prøvet det.
Creative har ikke XP drivere til kortet på siden, og den update funktion der
er i programmet til kortet kan du godt glemme, der er heller ikke XP drivere
til kortet på den.
Den eneste metode du kan få kortet til at virke er at du skal bestille en ny
CD hos Creative, som DU skal betale portoen for.
Ja du læste rigtigt, de vil have at du skal dække omkostningerne for deres
dumhed ved ikke at have XP drivere online til kortet.
Så da de ville have at jeg skulle dække omkostningerne for deres dumhed
skrottede jeg kortet (solgte det) og købte mig et ikke Creative produkt
istedet for som har al XP comp software med sig.

Så vil du have dit kort til at virke, må du tage kontakt til Creatives
support som så fortæller dig hvordan og hvorledes du bestiller og betaler
omkostningerne for at du kan få XP drivere til kortet.

Mvh
Per M.

Fra : Borg

Dato : 16-07-03 11:11

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> support som så fortæller dig hvordan og hvorledes du bestiller og betaler
> omkostningerne for at du kan få XP drivere til kortet.

Hej

Hmm, det lyder ikke godt.
Nå jeg fik hentet en anden driver fra creative og fik tvungen XP til at
bruge den og ikke den standard shit driver. Nå det skete der ikke noget ved,
men så prøvede jeg at vælge nogle andre højtalere og vupti, så virkede det.

XP.. Go figure.

Tak for hjælpen.

Mvh Borg

Fra : klander

Dato : 16-07-03 12:14

> [...]
> support som så fortæller dig hvordan og hvorledes du bestiller og betaler
> omkostningerne for at du kan få XP drivere til kortet.

Hej
Det lyder mærkeligt at det ikke skulle virke under Win XP
Jeg kender min 6 der bruger dette kort under XP og ingen problemer
overhovedet,og de har endda opdateret med driver fra Creative.

Mvh
Kurt

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 12:38

Borg skrev:

> Nå jeg fik hentet en anden driver fra creative og fik tvungen XP
> til at bruge den og ikke den standard shit driver.

Jeg kan heller ikke få lyd på mit Creative Live 5.1 hvis jeg bruger
WinXPs indbyggede driver. Det kan jeg i øvrigt heller ikke med den
opdaterede driver som kan hentes fra Windows Update.

Her bruger jeg også en driver fra Creative.

Madsen.

Fra : Bachmand

Dato : 16-07-03 12:23

> [...]
> Jeg har prøvet at installere den driver der fulgte med, men ingen lyd. Har
> prøvet at hente en opdateret driver, men stadig ingen lyd og jeg har

Prøv at gå ind på www.shg.dk find dit lydkort under hardware,klik på
det,nede for neden kan du blive direkte sendt
til de drivere du har brug for...Og ja,der er også drivere til win xp.
Ved godt det er lidt en omvej,men det virker.
Held og lykke.

Mvh Bachmand.