MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CODEC PACK!?
Fra : Lasse

Dato : 15-07-03 15:48

Kan man hente en OPDATERET codec-pack som er let at installere?
Det skal ikke vaere NIMO, den ødelægger alt hos mig..

MVH
lasn

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 15-07-03 16:36

Lasse wrote:
> Kan man hente en OPDATERET codec-pack som er let at installere?
> Det skal ikke vaere NIMO, den ødelægger alt hos mig..

Der er mange pakker:
http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs

Men du kan jo også bare nøjes med at hente de codecs du mangler. Du kan
finde ud af hvilket codec du mangler ved at bruge programmet AVIcodec
http://avicodec.duby.info

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 16:57

In dk.edb.system.ms-windows, Soeren Nielsen wrote:

>Men du kan jo også bare nøjes med at hente de codecs du mangler. Du kan
>finde ud af hvilket codec du mangler ved at bruge programmet AVIcodec
>http://avicodec.duby.info

Tak for tippet. Det er ikke altid lige let at finde de informationer
med en hex-editor (som jeg ellers har været vant til).

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 00:03

"Lasse" <lasn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man hente en OPDATERET codec-pack som er let at installere?
> Det skal ikke vaere NIMO, den ødelægger alt hos mig..

Der er lige blevet postet en kæmpe(42Mb) codec pakke
i dk.binaer
Mega_Codec_pack "acemcp591pro.part1-6"

Jeg tror den indeholder alle codec
der nogensinde er lavet, køre med
installer/uninstaller og mini, max, custom
ligesom nimo.

udover codec indeholder den en masse video
tools.

Tag et kig på den....

Jan Rasmussen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-07-03 00:10

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> installer/uninstaller og mini, max, custom
> ligesom nimo.
>
> udover codec indeholder den en masse video

Og en afspiller som kan klare rm-filer, så slipper man for RealOne, og mov,
og diverser formater fra M$. Jeg vil ikke kalde det en codecpakke, da det er
en afspiller med indbygget codecs, men den er god, der har tidligere været
et lint til en ftp-server her i gruppen.

Jeg kan kun anbefale "Media Player Classic"

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 00:16

In dk.edb.system.ms-windows, Soeren Nielsen wrote:

>Og en afspiller som kan klare rm-filer

Er det lovligt? Ikke fordi det bekymrer mig, men jeg er nysgerrig.

<http://ace.subpage.net/> velsagtens.

>Jeg kan kun anbefale "Media Player Classic"

Hvorfor?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-07-03 09:22

Lars Stokholm wrote:

> Er det lovligt? Ikke fordi det bekymrer mig, men jeg er nysgerrig.

Det ved jeg ikke, jeg er lykkelig uviden

> Hvorfor?

Fordi jeg kan bedre lide de muligheder man har i den i modsætning til
eksempelvis Windows Media Player, og at jeg no kan se formatet rm, hvilket
jeg ikke kunne tidligere, da jeg ikke gad at have RealOne ind på min
maskine. Desuden har der ikke været problemer med manglende codecs, hvilket
ofte er tilfældet med M$, som praktisk talt aldrig kunne finde codecs på
nettet.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 10:00

In dk.edb.system.ms-windows, Soeren Nielsen wrote:

>Det ved jeg ikke, jeg er lykkelig uviden

Hehe. :)

[Media Player Classic]

>Fordi jeg kan bedre lide de muligheder man har i den i modsætning til
>eksempelvis Windows Media Player, og at jeg no kan se formatet rm, hvilket
>jeg ikke kunne tidligere

Jamen jeg troede bare at det var en afspiller med nogle Real-codecs?
Men de codecs er måske indbygget i selve programmet, så man ikke kan
bruge dem i WMP?

>da jeg ikke gad at have RealOne ind på min maskine.

Jeg har det på samme måde.

>Desuden har der ikke været problemer med manglende codecs, hvilket
>ofte er tilfældet med M$

Er det så ikke bare fordi du har installeret en masse codecs sammen
med afspilleren. Jeg har forstået dig sådan at Media Player Classic
følger med Ace Mega Codecs Pack, er det rigtigt?

>som praktisk talt aldrig kunne finde codecs på nettet.

Det vil jeg godt give dig ret i.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-07-03 10:34

Lars Stokholm wrote:
> Er det så ikke bare fordi du har installeret en masse codecs sammen
> med afspilleren. Jeg har forstået dig sådan at Media Player Classic
> følger med Ace Mega Codecs Pack, er det rigtigt?

Jeg fik MPC da jeg installerede AMC Pack, Jeg troede egentlig det var en
afspiller med en masse codecs, men jeg så også bare et indlæg tidligere i
gruppen om denne fantastiske afspiller, og så skulle den jo bare hentes.

De codecs som er i AMC Pack kan sikkert også bruges i M$ WMP, men jeg har
ikke bruge M$ VMP siden jeg fik AMC Pack, så jeg ved det ikke.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 11:03

In dk.edb.system.ms-windows, Soeren Nielsen wrote:

>De codecs som er i AMC Pack kan sikkert også bruges i M$ WMP, men jeg har
>ikke bruge M$ VMP siden jeg fik AMC Pack, så jeg ved det ikke.

Ok, det vil jeg lige forsøge mig med, når jeg engang har fået den
hentet. Jeg har ikke noget alvorligt udestående med WMP siden den kom
i version 8-9 stykker. :)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 18:12

lige lidt oplysning hvis der skulle
være en enkelt der ikke anede hvad
der blev snakket om...
og min personlige mening.

Windows media player Classic er en slaks
windows media player 6.4 clon blot
med flere funktioner ,pan&scan,
speed op/ned indstilling af diverse
decode filter, lyn hurtig mm.
http://www.gabest.org/

Men den er ikke så god til svcd
(den version jeg har i vært fald)

så jeg er begyndt at bruge bs-player
som også følger med i mega pakken
og den har virkelig et hav af funktions
indstillinger. kan varmt anbefales

Windows media player 7,8,9
er for mig det rene crap, på nogle
områder er jeg meget konservativ, så..

1. vil jeg brænde en cd bruger jeg et brænder
program som eks. Nero
2. vil jeg høre mp3 bruger jeg en mp3 afspiller
som eks.winamp 2.xx

3. vil jeg se video jeg så ...gæt selv

Jan Rasmussen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 18:20

In dk.edb.system.ms-windows, Jan Rasmussen wrote:

>1. vil jeg brænde en cd bruger jeg et brænder
> program som eks. Nero

Samme her.

>2. vil jeg høre mp3 bruger jeg en mp3 afspiller
> som eks.winamp 2.xx

Foobar2000.

>3. vil jeg se video jeg så ...gæt selv

Hvis jeg af en eller anden grund skulle blive træt af Windows Media
Player, så er det stensikkert at jeg skifter til "Zoom Player".

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 19:23

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:l52bhvgh4nqk93pu7blk8h55ij7l1thtks@4ax.com...

Nu har jeg lige DL og af prøvet dine players

> Foobar2000.
En smule for langhårret til mig

> Zoom Player
se ud og opføre sig rigtigt fedt
specielt den scroll mus feature med pan-scan

den kunne godt gå hent og blive
default avi player, da jeg godt kan lide
at play kontrols og movie display er i samme
vindue, ikke som bs-player,powerdvd

Jan Rasmussen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 22:06

In dk.edb.system.ms-windows, Soeren Nielsen wrote:

>De codecs som er i AMC Pack kan sikkert også bruges i M$ WMP

Det kan Real Medias og Quicktimes faktisk temmeligt overraskende ikke
fandt jeg lige ud af. Nå, hvem fa'en har brug for dem alligevel? ;)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-03 00:19

> Det kan Real Medias og Quicktimes faktisk temmeligt overraskende ikke
> fandt jeg lige ud af. Nå, hvem fa'en har brug for dem alligevel? ;)

Hvis det ikke var for realmedia & quicktime
hvordan skulle folk på andre platforme så se video ?
(er ening i at Realplayer til win32 er noget skrammel)

kan man få wmv encoder/player codec til mac & Linux ?

Efter min mening mangler verden virkelig et
opensource streaming format, og en openscource
encoder / player, nogen forslag ?

Jan Rasmussen
som køre windows, men helt klart
ønsker at Linux & mac ikke bliver hægtet af
toget p.g.a latterlige hjemmeside design og wmv
video på flere og flere websites.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-03 00:37

In dk.edb.system.ms-windows, Jan Rasmussen wrote:

>Hvis det ikke var for realmedia & quicktime
>hvordan skulle folk på andre platforme så se video ?

Beats me. Dette er en Windows-gruppe og jeg er et Windows-menneske. ;)

Tilsyneladende flere: <http://www.google.com/search?q=wmv+linux>.

>Efter min mening mangler verden virkelig et
>opensource streaming format, og en openscource
>encoder / player

Det findes sikkert allerede, men jeg ved ikke så meget om det, det
skal jeg ærligt indrømme.

Jeg fandt dog hurtigt: <http://mpeg4ip.sourceforge.net/>.

>wmv video på flere og flere websites.

Hellere det end Real Media eller Quicktime. Bedst er det selvfølgeligt
hvis man selv kan få lov at vælge.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-03 01:43

> Tilsyneladende flere: <http://www.google.com/search?q=wmv+linux>.

Ok det viste jeg ikke man kunne, der er så sket en del med mplayer
siden jeg prøvede den på en (på RH7.3)

> Jeg fandt dog hurtigt: <http://mpeg4ip.sourceforge.net/>.

Det ser bestemt meget spænende ud, men det lykkes mig ikke
at finde en færdig compileret win32 encoder/player codec
nogen steder, men det skal nok komme..

Det ville glæde min røv i lasser hvis man kunne droppe
rm, mov, og wmv,asf og udelukkende køre dette mpeg4
format på alle 3 platforme, hvad streaming video/audio angår.

jeg går udfra at kvaliteten er på divx,xvid,ogm højde

Tak for at bringe mig up to date på dette område

Jan Rasmussen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-03 08:25

In dk.edb.system.ms-windows, Jan Rasmussen wrote:

>Det ville glæde min røv i lasser hvis man kunne droppe
>rm, mov, og wmv,asf og udelukkende køre dette mpeg4
>format på alle 3 platforme, hvad streaming video/audio angår.

Jah, jeg ville heller ikke brokke mig.

>jeg går udfra at kvaliteten er på divx,xvid,ogm højde

Jeg ved ikke hvor meget højere kvaliteten er end de andre streaming-
formater¹. Det var vist målet, at mpeg4 skulle slå alt andet hidtil
kendt, men det lykkedes aldrig rigtigt i den ønskede grad. Man fandt
nok ud af, at det ikke var så nemt som først antaget. :)

Selvom kompressionen er god, har mpeg4 aldrig rigtigt slået igennem.

>Tak for at bringe mig up to date på dette område

Velbekomme. :)

¹) Hvis man kan kalde det for det, for det er vel meget mere?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 00:28

Lars Stokholm skrev:

> <http://ace.subpage.net/> velsagtens.

Det er nok dette indlæg der tænkes på:

PS. Er det kun hos mig at forbindelsen er helt død hvis man forsøger
at hente 'ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition - 49MB' eller
'ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition UPDATE - 6MB' på denne
side: <http://ace.subpage.net/> ?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 00:35

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

> [...]
>at hente 'ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition - 49MB' eller
>'ACE Mega Codec Pack 5.93 Professional Edition UPDATE - 6MB' på denne

Nej, den er også død her.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-07-03 18:25

On Wed, 16 Jul 2003 01:34:51 +0200, Lars Stokholm <monospam@mail.dk>
wrote:

>Nej, den er også død her.

Hej!

Linket virker (nu).

Johnny

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 00:39

Lars Stokholm skrev:

> Nej, den er også død her.

Ok. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 21:10

Lars Stokholm skrev:

> Hvis jeg af en eller anden grund skulle blive træt af Windows Media
> Player, så er det stensikkert at jeg skifter til "Zoom Player".

Den er jeg mere eller mindre skiftet til selvom jeg egentlig heller
ikke har noget nævneværdigt imod MediaPlayer 9.

Madsen.