MS Windows
briani 27239
WSFTP Pro 8.
Fra : Madsen

Dato : 14-07-03 22:36

Hej,

Er der nogen herinde som bruger det program? (subject).

Det irriterer mig at det søger på mit diskettedrev hver gang jeg
starter WS FTP, men kan ved min død ikke finde ud af hvor hulen man
slår det fra og hvorfor det i det hele taget gør det. Ældre udgaver
gjorde det ikke.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 15:35

Madsen skrev:

> [...]
> starter WS FTP, men kan ved min død ikke finde ud af hvor hulen man
> slår det fra og hvorfor det i det hele taget gør det. Ældre udgaver

Og den kan tilsyneladende heller ikke finde ud af FTP-servere som
har et mappenavn indeholdende æ, ø eller å. Ikke fordi at det er
særligt smart at give en mappe det navn, men ældre versioner af
WSFTP Pro havde ikke problemer med det. Prøver jeg i version 8 så
siger den '550 CWD failed. no such file or directory'.

Hmm, måske man skulle gå tilbage til version 7.x igen. Træls for
jeg kan ellers bedre lidt version 8. Den er hurtigere og har fået
nogle smarte funktioner såsom f.eks. thumbnail-view hvis man er
inde i en mappe som indeholder billeder.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 16:25

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

>thumbnail-view hvis man er inde i en mappe som indeholder billeder.

Så skal man vel have en djævelsk hurtig forbindelse til serveren eller
også skal billederne være 'progressive', så det ikke tager så lang tid
at stykke nogle thumbnails sammen...?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men kun fortælle at
den også læser på diskettedrevet hos mig, så det er ikke "lokalt". :)

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 16:37

Lars Stokholm skrev:

> Så skal man vel have en djævelsk hurtig forbindelse til serveren
> eller også skal billederne være 'progressive', så det ikke tager
> så lang tid at stykke nogle thumbnails sammen...?

Jeg synes det går hurtigt med at danne thumbnails over hvad jeg
har liggende på min home18-plads hos TDC og der ligger ret meget
efterhånden.

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men kun fortælle
> at den også læser på diskettedrevet hos mig, så det er ikke
> "lokalt". :)

Tak for svaret for det ville jo være irriterende hvis det kun sker
her. Faktisk så er det meget værre med de mapper som jeg ikke kan
gå ind i fordi at de har å i filnavnet. Mystisk når jeg aldrig har
haft problemer med det i ældre versioner, men det må jo være en
eller anden indstilling et sted.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 16:55

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

>Jeg synes det går hurtigt med at danne thumbnails over hvad jeg
>har liggende på min home18-plads hos TDC og der ligger ret meget
>efterhånden.

Det tager vel ligeså lang tid som hvis du henter dem "manuelt", ikke?
Eller laver programmet nogle magiske tricks, som ikke er omfattet af
min fantasi?

> [...]
>gå ind i fordi at de har å i filnavnet. Mystisk når jeg aldrig har
>haft problemer med det i ældre versioner, men det må jo være en

Det er også underligt at version 8 pludseligt ikke kan finde ud af
det. Så underligt at man fristes til at tro at det ikke er meningen.
Hvad med at skrive dem en mail, og spørge hvorfor? - Og hvornår man
kan forvente at problemet bliver rettet.

Det sker jo, når programmer kommer i nye store versioner med
"fantastiske" nye features, at der introduceres en lang række fejl.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 17:13

Lars Stokholm skrev:

> Det tager vel ligeså lang tid som hvis du henter dem "manuelt", ikke?

Det er muligt at den bliver nødt til at hente hele billedet inden den
kan lave en thumbnail ud af det, men den laver en cache-fil på samme
måde som WinXP gør det i en mappe, så det er jo da kun første gang at
den skal hente hele skidtet.

> Det er også underligt at version 8 pludseligt ikke kan finde ud af
> det. Så underligt at man fristes til at tro at det ikke er meningen.

Jep.

> Hvad med at skrive dem en mail, og spørge hvorfor? - Og hvornår man
> kan forvente at problemet bliver rettet.

For lidt siden var jeg inde på deres hjemmeside og fik mig meldt
til noget som lignede et forum, men det viste sig at være en sølle
mailingliste så det er afmeldt igen. Det kunne godt være at man
skulle kontakte dem direkte.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-07-03 18:03

> [...]

>kan lave en thumbnail ud af det, men den laver en cache-fil på samme
>måde som WinXP gør det i en mappe, så det er jo da kun første gang at

Nåhh, ja ok.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 23:45

Lars Stokholm skrev:

> Det er også underligt at version 8 pludseligt ikke kan finde ud af
> det.

Nu har jeg prøvet med version 7.5 og den søger også på diskettedrevet
når man starter den op, men kan godt finde ud af mappenavne med æ, ø og
å, så det sidste må næsten være en bug i version 8. Version 7.5 og 8.0
ligner meget hinanden. Version 7.5 har bare ikke thumbnail-muligheden.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-03 00:10

> [...]

>når man starter den op, men kan godt finde ud af mappenavne med æ, ø og
>å, så det sidste må næsten være en bug i version 8.

Ja, alt andet ville ikke give nogen mening.