MS Windows
briani 27239
Fat32.
Fra : Hardy Laursen

Dato : 14-07-03 17:07

Hej Alle !

Jeg har købt en disk på 120 GB. og vil gerne have den Fdisket & Formateret i
en stor disk, men den viser kun 40 GB. Bios er i orden der viser den 122338
GB.
Hvor får jeg en nyere ver. af Fdisk / Format ?

Mvh.
Hardy Laursen

Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervirus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-03 18:39

"Hardy Laursen" <hardygj@e-box.dk> skrev :

> [...]
>GB.
>Hvor får jeg en nyere ver. af Fdisk / Format ?

Prøv at kig på
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp

Men, hvad prøver du at formatere med?
--
Knud

Fra : Pico

Dato : 14-07-03 22:44

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Prøv at kig på
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp

Du kan roligt hente det fix Knud referere til og lægge det på din
bootdiskette, hvorefter du kan f-diske store diske. Jeg har gjort
det og det virker fint.
Pico

Fra : Kaj Hansen

Dato : 14-07-03 18:52

"Hardy Laursen" <hardygj@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
122338
> GB.
> Hvor får jeg en nyere ver. af Fdisk / Format ?

Fat 32 kan ikke håndtere mere end 40GB.

mvh
Kaj Hansen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-07-03 19:17

Hej Kaj Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Fat 32 kan ikke håndtere mere end 40GB.

"FAT32 supports drives up to 2 terabytes in size."
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;154997>

At der så i praksis er nogle gevaldige humler, hvis man kommer for højt
op (fx nogle gigantiske clusterstørrelser), er en anden sag.

Men jeg tror, at Knud har fat i problemet med
<news:hkq5hvkdujm4cpcm8fsjbcqhli4ff2r2a0@dtext.news.tele.dk>. Det er i
hvert fald uden at vide mere et rigtig godt skud.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 14-07-03 22:58

Hardy Laursen sang:

> Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervirus.

Vil det sige jeg stadig risikere at redde mig en slem gang influenza ?

--
Magnus Pedersen

Fra : Hardy Laursen

Dato : 15-07-03 10:15

Hej Alle !

Tak for hjælpen alle sammen, jeg har fået det til at funke, nyere Fdisk ver.
(:-{>>