MS Windows
briani 27239
Sletning af "dobbelt" styresystem?
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 13-07-03 18:27

Jeg har ved en fejl installeret WinXP på både mit c og d-drev, så nu skal
jeg ved hver opstart vælge, selvom d-drevet er formatteret efterfølgende.
Hvordan er det lige, man sletter denne bootmenu?
Har prøvet det før, men kan ikke lige huske det
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Leony

Dato : 13-07-03 18:44

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3f119665$0$32470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> efterfølgende. Hvordan er det lige, man sletter denne bootmenu?
> Har prøvet det før, men kan ikke lige huske det

I filen boot.ini som ligger i roden af C: (i hvert fald på min maskine).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 13-07-03 20:06

> I filen boot.ini som ligger i roden af C: (i hvert fald på min maskine).
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:

Tak for tippet, men det virker desværre ikke hos mig.
Jeg har slettet filen boot.inibackup fra windows og fjernet alle
henvisninger i registreringsdatabasen, men uden effekt ;-(
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 13-07-03 20:15

Jeg har fundet løsningen i msconfig, hvor jeg kunne slette det ugyldige
styresystem.

Fra : M.Kay

Dato : 14-07-03 11:20

I know it's awful, but Jørgen Thorsgaard wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> Jeg har fundet løsningen i msconfig, hvor jeg kunne slette det ugyldige
> styresystem.

til en anden gang, er det ikke meningen du skal slette boot.ini helt. Men
redigere den, og fjerne det menupunkt du ikke ønsker.

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-07-03 14:30

Det kan man heller ikke fra msconfig, så han mente formentlig bare at
han slettede entryen for det ikke ønskede OS der.

Fra : M.Kay

Dato : 15-07-03 16:20

I know it's awful, but Jens Peter Karlsen wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> Det kan man heller ikke fra msconfig, så han mente formentlig bare at
> han slettede entryen for det ikke ønskede OS der.

Jeg citerede den forkerte stump, her er den rigtige:

>Tak for tippet, men det virker desværre ikke hos mig.
>Jeg har slettet filen boot.inibackup fra windows og fjernet alle
>henvisninger i registreringsdatabasen, men uden effekt ;-(

Det ser ud til han har søgt højt og lavt efter filer at slette. Til alt
held kunne han ikke se den skjulte boot.ini.

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Leony

Dato : 14-07-03 20:33

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3f11af91$0$32505$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Jeg har fundet løsningen i msconfig, hvor jeg kunne slette det
> ugyldige styresystem.

Så endte det heldigvis lykkeligt.