MS Windows
briani 27239
Tilføj/fjern er væk
Fra : Olsen

Dato : 12-07-03 23:36

På min XPpro sp1 er min tilføj/fjern menu pludselig forsvundet.

De sidste par dage har jeg haft opstartproblemer.

Hjælp!!!!!!!!

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Edmund

Dato : 13-07-03 08:32

Olsen wrote:
> På min XPpro sp1 er min tilføj/fjern menu pludselig forsvundet.

prøv C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl

> De sidste par dage har jeg haft opstartproblemer.

Hvad med et restore punkt

Har du undersøgt for virus

--
Mvh Edmund

Fra : Olsen

Dato : 13-07-03 09:42

Edmund wrote:

> prøv C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl

Der lå min ikke. Den lå i C:\windows\sevicepackfiles\i386

Jeg har sp1 på CD. Skulle jeg prøve at installere den igen?

> Hvad med et restore punkt

Dem havde jeg dewsværre slettet fornylig ;-(

> Har du undersøgt for virus

Er tjekket. Samt AdAware og Spybot etc.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-07-03 09:52

In dk.edb.system.ms-windows, Olsen wrote:

>Der lå min ikke. Den lå i C:\windows\sevicepackfiles\i386

Prøv at kopiere den over til C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl. Det er
der Windows skal bruge den. Jeg ved ikke om det virker.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Edmund

Dato : 13-07-03 09:55

Olsen wrote:

> Der lå min ikke. Den lå i C:\windows\sevicepackfiles\i386

Virkede den

Så kopier den over i C:\WINDOWS\system32 og genstart dyret.
Så må vi se om du er så heldig at få tilføj / fjern menuen tilbage

> Jeg har sp1 på CD. Skulle jeg prøve at installere den igen?

Du siger du også har opstarts problemer, så mon ikke du skulle køre en
reparations install først.
Men har du ikke installeret alverden af programmer, kan du jo lige så
godt installere XP på ny. en reparation tager lige så lang tid som en
installation

Hvad har du rodet med for nylig, siden du pludselig har fået problemer
--
Mvh Edmund

Fra : Olsen

Dato : 13-07-03 10:30

Edmund wrote:

> Så kopier den over i C:\WINDOWS\system32 og genstart dyret.

Det prøver jeg.

> Du siger du også har opstarts problemer, så mon ikke du skulle køre en
> reparations install først.

Det prøvede jeg, men jeg landede i C:\windows-roden. Hvad gør jeg
derfra?

> Men har du ikke installeret alverden af programmer, kan du jo lige så
> godt installere XP på ny. en reparation tager lige så lang tid som en
> installation

Øv, jeg har temmelig meget liggende.

> Hvad har du rodet med for nylig, siden du pludselig har fået problemer

Bare jeg vidste det. Men vi er 6 brugere i familien så alt kan ske.

Senest har jeg fundet ud af, at hvis jeg vælger én af de andre brugere
går det fint. Herefter skifter jeg bruger og kommer så ind på min
afdeling.

Fra : Olsen

Dato : 13-07-03 11:03

Hvad sker der hvis jeg sletter mig som bruger og derefter genopretter
samme brugernavn?
--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Edmund

Dato : 13-07-03 11:18

Olsen wrote:

> Det prøvede jeg, men jeg landede i C:\windows-roden. Hvad gør jeg
> derfra?

Du har valgt reparation med genoprettilses-konsol, du skulle have valgt
installation i stedet.
Så kommer man senere til en menu hvor man kan vælge at reparere.

> Senest har jeg fundet ud af, at hvis jeg vælger én af de andre brugere
> går det fint.

Virker tilføj/fjern hos de andre brugere
Så må appwiz.cpl da være i system32 mappen.
Har du sat stifinder til at vise skjule filer + beskyttede
systemfiler( der er altså du ting du skal ændre i stifinders
Mappeindstilling / vis)

Var det så ikke bedre at oprette en ny bruger konto til dig selv. og
slette den gamle, i stedet for en reparations installation.

Når man kører en reparation fjerens alt du har hentet fra windows
update, det skal du så hente igen. Du har så heldigvis det meste i din
SP1 på cd´en

Så måske du bare skulle prøve at genindlæse SP1, hvis det ikke
hjælper/vil at skifte bruger

--
Mvh Edmund

Fra : Olsen

Dato : 13-07-03 11:43

Edmund wrote:
> Virker tilføj/fjern hos de andre brugere

Nej, men nu virker den hos mig. Blot lister den ikke installerede
programmer!

Kan man reparere uden at miste for mange data?
Hvis ja, hvordan?

Fra : Edmund

Dato : 13-07-03 12:02

Olsen wrote:

> Nej, men nu virker den hos mig. Blot lister den ikke installerede
> programmer!

Jeg tør ikke sige om en reparations installation vil gendanne den liste.

Hvis du har en eksta harddisk bør du måske tage backup af det system
inden du roder for meget
Har du ikke har Ghost eller Drive Image kan du med sikkerhedskopiering
lave det der hedder en ASR backup ( automatiseret systemgenoprettelse)
Men det kræver en NTFS disk hvis din windows installation fylder mere en
2 eller 4 GB

--
Mvh Edmund