MS Windows
briani 27239
Udskiftning af bundkort i Win XP
Fra : spam@spam.com

Dato : 11-07-03 23:20

Jeg skal til at udskifte et ASUS K7V (VIA chipssæt) bundkort med et
ASUS P4P800 (Intel chipssæt) bundkort på en computer med Win XP.

Hvordan undgår jeg at der opstår problemer med driverne?

Skal jeg først afinstallere IDE driverne og derefter udskifte
bundkortet og installere driverne til P4P800 eller er det bedste at
installere driverne til P4P800 inden jeg udskifter bundkortet. Jeg vil
nødig stå med en blå skærm stop fejl som forhindre mig i at få adgang
til harddisken.

mvh

Hans Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-07-03 09:47

<spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> installere driverne til P4P800 inden jeg udskifter bundkortet. Jeg vil
> nødig stå med en blå skærm stop fejl som forhindre mig i at få adgang

Det er en dårlig løsning. Hvis du virkelig vil være på den sikre side, så
sletter du alt og geninstallere windows.

Det andet bli'r noget møg....

Claus

Fra : Pico

Dato : 12-07-03 11:53

Claus Tersgov wrote:
> <spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Det er en dårlig løsning. Hvis du virkelig vil være på den sikre
> side, så sletter du alt og geninstallere windows.
>
> Det andet bli'r noget møg....

Møg er nok så meget sagt, men det er ikke optimalt. Jeg har gjort det
nogle gange for bekendte der abselut ikke ville/turde slette deres
installation. Det er en værre gang arbejde før det køre nogenlunde,
så jeg vil abselut anbefale at du gemmer alt relevant på en anden
HD/partion og sletter C og starter forfra.
Pico

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 12-07-03 11:57

Claus Tersgov wrote:
> Det andet bli'r noget møg....

Jeg skiftede for nogle uger siden fra at Asus A7A266-E (Ali chip) til et
Asus A7V8X-X (VIA chip). Efter en repair kørte systemet (WinXP) lige så
stabilt som altid, men hastigheden knep det mere med. Jeg vandt ca. 2700
3DMarks (2001 versionen) ved at formatere

--
Martin K

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-03 13:37

On Sat, 12 Jul 2003 00:20:28 +0200, spam@spam.com wrote:

>Jeg skal til at udskifte et ASUS K7V (VIA chipssæt) bundkort med et
>ASUS P4P800 (Intel chipssæt) bundkort på en computer med Win XP.
>
>Hvordan undgår jeg at der opstår problemer med driverne?

Mon ikke du skal ha' fat i Sysprep (System Preparation Tool) - Jeg har
ikke selv brugt det, men det må være værktøjet i den situation. Så
vidt jeg husker støvsuger programmet registreringsdatabasen for
hardværemæssige indstillinger, så en opsætning kan restores til
forskellige hardware konfigurationer.

Jeg mener SysPrep ligger på XP Pro CD'en.

<MLR>