MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
flere skriveborde
Fra : Osten

Dato : 11-07-03 20:13

Hej

Er det i winXP muligt at have flere skriveborde - ligesom man kan i linux?

Mvh Jan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-07-03 20:18

Osten wrote:

> Er det i winXP muligt at have flere skriveborde - ligesom man kan
> i linux?

Jeps. Der er et hav af programmer til den slags. Søg efter "Vitual
Desktop".

Microsoft har selv lavet "Virtual Desktop Manager", der kan hentes på
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Osten

Dato : 11-07-03 20:23

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> Desktop".
>
> Microsoft har selv lavet "Virtual Desktop Manager", der kan hentes på

Mange tak.
Vil det også sige at man aktivt skal hente ned og installere. Eller finder
der også noget allerede indbygget som blot skal aktiveres?
/Jan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-07-03 20:38

In dk.edb.system.ms-windows, Osten wrote:

>Vil det også sige at man aktivt skal hente ned og installere.

Ja.

>Eller finder der også noget allerede indbygget som blot skal
>aktiveres?

Nej.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Osten

Dato : 12-07-03 09:13

> [...]
> Desktop".
>
> Microsoft har selv lavet "Virtual Desktop Manager", der kan hentes på

Jeg har hentet det ned og installeret det. Men hvor aktiverer jeg det??

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-03 09:29

In dk.edb.system.ms-windows, Osten wrote:

[Virtual Desktop Manager]

>Jeg har hentet det ned og installeret det. Men hvor aktiverer jeg det??

Højreklik på din start-bjælke (den grå bjælke i bunden af skærmen, jeg
ved ikke hvad den hedder :) og gå op i "Værktøjslinjer". Her vil du
kunne aktivere den.

Fra : Osten

Dato : 12-07-03 10:58

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Højreklik på din start-bjælke (den grå bjælke i bunden af skærmen, jeg
> ved ikke hvad den hedder :) og gå op i "Værktøjslinjer". Her vil du

Super. Takker.
Er det også muligt at flytte vinduer fra et skrivebord til et andet?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-07-03 11:17

Osten wrote:

> Er det også muligt at flytte vinduer fra et skrivebord til et andet?

Ikke så let som i nogle af de andre programmer med virtuelle
skriveborde. Så vidt jeg husker, skal du skifte til det skrivebord, du
vil have programmet flyttet til og så klikke på programmets ikon i
proceslinjen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Osten

Dato : 12-07-03 12:27

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> skriveborde. Så vidt jeg husker, skal du skifte til det skrivebord, du
> vil have programmet flyttet til og så klikke på programmets ikon i

Ja pt. finder jeg det ikke særlig anvendeligt, da taskbaren alligevel viser
alle åbne vinduer.
Prøver nok dette istedet: www.softnews.ro/public/cat/13/9/13-9-112.shtml

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-07-03 20:40

"Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com> skrev:

> Er det i winXP muligt at have flere skriveborde - ligesom man kan
> i linux?

Du kan køre med flere brugere, men det er ikke så praktisk som de
programmer, der henvises til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Stefan