MS Windows
briani 27239
Netværksprofiler i Windows XP
Fra : Henning

Dato : 11-07-03 07:56

Situation: En bærbar pc med indbygget netkort skal bruges på to
forskellige lokationer. Det ene sted kører de med faste IP-adresser,
det andet dynamiske.
Hvordan kringler jeg den situation - uden at skulle ændre opsætning
manuelt hver gang? Kan man lave software-profiler?

Fra : Jens

Dato : 11-07-03 09:43

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kringler jeg den situation - uden at skulle ændre opsætning
> manuelt hver gang? Kan man lave software-profiler?

Har du mulighed for at give routeren en mac/ip registrering, og så køre med
fast ip på den bærbare begge steder, det er det nemmeste.

Hwprofiler, virker ikke med en w2k.

Man kan have 2 brugernavne, med hver sin opsætning så vidt jeg husker.

Mvh Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-07-03 16:07

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan kringler jeg den situation - uden at skulle ændre opsætning
> manuelt hver gang? Kan man lave software-profiler?

Kik evt på netsh
Du kan bruge den til at skifte netværkssettings via script filer
Bruger det selv meget

mvh/Peter Lykkegaard