MS Windows
briani 27239
w2k og skifte netforbindelse.
Fra : Jens

Dato : 10-07-03 23:44

Hej NG

En w2k og en xp, har i internetindstillinger- forbindelser, 3 stillinger for
modem.
Ring aldrig..
Ring når der ikke findes en netforbindelse.
og, brug altid standard forbindelsen.

Hvis man vælger "ring når der ikke findes en forbindelse", kan xpèn finde ud
af det, men ikke w2kèn.

hvorfor er det så ulogisk ?

xp fuldt opdateret, og w2k fuldt opdateret, begge dk pro

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 00:36

Jens skrev:

> Hvis man vælger "ring når der ikke findes en forbindelse", kan
> xpèn finde ud af det, men ikke w2kèn.

Hmm, ikke fordi at jeg kan bidrage med den store hjælp, men vil blot
fortælle at det virkede her i Win2000 da jeg kørte med den. Dengang
havde jeg en Lasat Speed II ISDN-adapter koblet på og hvis ADSL-
forbindelsen var gået kold så spurgte Win2000 om den skulle ringe
op på Lasat'en i stedet, så det kan også virke i Win2000. Jeg havde
bare ikke gjort mere end du allerede har prøvet for at få det til at
virke.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 11-07-03 01:12

>[........ så det kan også virke i Win2000. Jeg havde
> bare ikke gjort mere end du allerede har prøvet for at få det til at
> virke.

Jeg er også en smule forundret, men det rigtigt sjove er at jeg har en
anden...3. w2k, som kan finde ud af det også, men den er ikke opateret
længere end til SP3, så måske jeg har årsagen der et sted, de 2 t20ere er jo
helt oppe og ringe..........

Jeg har dog løst det ved at lave en genvej til opkaldsforbindelsen, så kan
man da starte den med et håndsving.

De 2 t20ere kan heller ikke finde ud af at bruge lanforbindelsen, når
modemet ikke er tilsluttet et tlfstik.

Så de er nu på "ring aldrig", og en genvej til "ring op"......M$ i en
nøddeskal.

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 12:00

Jens skrev:

> [...]
> ikke opateret længere end til SP3, så måske jeg har årsagen der et
> sted, de 2 t20ere er jo helt oppe og ringe..........

Jeg nåede aldrig længere end til SP3 på min Win2000 så det er muligt
at det er en bug i SP4.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 11-07-03 13:05

> Jeg nåede aldrig længere end til SP3 på min Win2000 så det er muligt
> at det er en bug i SP4.

Det er nu ikke sp4 endnu, den er jo kun på fremmedsk.

Men den driveropdatering der ligger til w2k modemet i ibm, den får
maskinerne til at fryse.... så der er noget med de sidste opdateringer tror
jeg.

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 13:15

jens skrev:

> Det er nu ikke sp4 endnu, den er jo kun på fremmedsk.

Nå ja. Det glemte jeg lige da jeg læste dit:
<news:bekv85$vil$1@news.net.uni-c.dk> for da så det grangiveligt ud
til at du kørte med noget nyere end SP3.

> Men den driveropdatering der ligger til w2k modemet i ibm, den får
> maskinerne til at fryse.... så der er noget med de sidste
> opdateringer tror jeg.

De sidste opdateringer til Win2000, eller?

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 11-07-03 13:20

> De sidste opdateringer til Win2000, eller?

Ja, de fleste løse opdateringer som sikkert ligger i sp4 er jo kommet på dk,
og de er installet alle sammen.

Ret mange af dem er jo "sikkerhedsopdateeringer", og det kan da tænkes at de
roder lidt rundt i de maskiner.

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 13:25

Jens skrev:

> Ja, de fleste løse opdateringer som sikkert ligger i sp4 er jo
> kommet på dk, og de er installet alle sammen.

Okay. Så er jeg med igen. :)

> Ret mange af dem er jo "sikkerhedsopdateeringer", og det kan da
> tænkes at de roder lidt rundt i de maskiner.

Sagtens. Spørgsmålet er så bare hvilken opdateringer der gør det.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 11-07-03 14:09

> Sagtens. Spørgsmålet er så bare hvilken opdateringer der gør det.

Den sidste jeg forsøger at fjerne sikkert

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 14:14

Jens skrev:

> Den sidste jeg forsøger at fjerne sikkert

Sikkert. Sådan plejer det at være her i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-07-03 08:02

On Fri, 11 Jul 2003 00:43:48 +0200, "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>modem.
>Ring aldrig..
>Ring når der ikke findes en netforbindelse.

Hvis det er den du viil bruge så sæt den til ring altid til standard
forbindelsen. Det virker.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jens

Dato : 11-07-03 09:39

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> skrev i en meddelelse

> Hvis det er den du viil bruge så sæt den til ring altid til standard
> forbindelsen. Det virker.

Problemet er jo, at den skal bruges på modem de 5 hverdage, men på bredbånd
i weekenderne.

På lidt længere sigt sandsynligvis også på BB ved enkelte lejlighedder til
hverdag.

Mvh Jens