MS Windows
briani 27239
XP med opstartsproblemer
Fra : Henning Lund

Dato : 10-07-03 20:31

Min brors pc starter op indtil XP kommer til det sted hvor "løbelyset"
kører fra venstre mod højre, så slukker skærmen og han kan intet gøre,
hvis han derimod starter op i fejlsikker tilstand kører XP hele
opstarten igennem og slukker ikke skærmen.
Hvad pokker kan det dog skyldes, jeg har aldrig set det problem før,
nogen der tør byde?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Mette & René

Dato : 10-07-03 20:41

> Hvad pokker kan det dog skyldes, jeg har aldrig set det problem før,
> nogen der tør byde?

Prøv og uninstall skærm driveren og så installer den igen nå i har
genstartet

René

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 20:55

Mette & René skrev:

> Prøv og uninstall skærm driveren

Nok nærmere grafikkortsdriveren.

Madsen.

Fra : Mette & René

Dato : 10-07-03 20:59

__________________________

Fra : Henning Lund

Dato : 11-07-03 12:29

Madsen skrev:

> Nok nærmere grafikkortsdriveren.

A takker for svaret til alle, vi har prøvet div. drivere men uden af det
hjalp, det viste sig så at et andet skærmkort løste problemet, jeg
fatter bare ikke hvaffer den kunne starte op i fejlsikker tilstand?

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 12:53

Henning Lund skrev:

> [...]
> af det hjalp, det viste sig så at et andet skærmkort løste
> problemet, jeg fatter bare ikke hvaffer den kunne starte op i

I fejlsikret tilstand bliver driveren til grafikkortet ikke indlæst,
eller rettere så bliver der blot valgt en standarddriver som stiller
grafikkortet til at sende et 800 x 600 pixels billede ud i 256 farver,
eller noget i den stil. Altså en "sikker" opløsning som alle skærme i
dag burde kunne vise.

Når skærmen bare slukker når der startes normalt er det tegn på at der
er valgt en opløsning eller opdateringshastighed(Hz) som er højere end
hvad skærmen kan klare. Mange nyere skærme er indrettet sådan at de
slukker i stedet for at sende en paddehattesky ud når de bliver
overbelastede.

I stedet for blot at installere en anden grafikkortsdriver oveni den
gamle, har I så prøvet at afinstallere grafikkortsdriveren og genstarte
computeren?

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-07-03 13:33

Madsen skrev:

> I stedet for blot at installere en anden grafikkortsdriver oveni den
> gamle, har I så prøvet at afinstallere grafikkortsdriveren og
> genstarte computeren?

Yesser.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 13:45

Henning Lund skrev:

> Yesser.

Ja, så lyder det mystisk for det gør jeg altid når der er kommet en
nyere grafikkortsdriver til mit grafikkort og hver gang jeg gør det,
starter Windows op med samme opløsning som når den kører i fejlsikret.

Madsen.