MS Windows
briani 27239
Drive Image
Fra : Lundsteen

Dato : 10-07-03 16:16

Hej NG.

Jeg ville lave et image af min computer med Drive Image 2002.

Men da computeren starterde op i DOS for at køre programmet fik jeg følgende
meddelelse:

Bootsector Write!
VIRUS: Continue (Y/N)?

Jeg valgte NEJ og kom derefter ind i en velfungerende windows.

Nu får jeg dog den samme meddelelse hver gang jeg booter maskinen!

Håber at der er nogle som ved hvad jeg skal gøre?!

Jeg har kørt virus-scan af maskinen uden at den finder noget (Kasperky).

Specs:
Gigabyte GA-7VKML MicroATX Bundkort
Windows XP PRO SP1

MVH. Andreas

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 16:53

Lundsteen skrev:

> Håber at der er nogle som ved hvad jeg skal gøre?!

Slå virusbeskyttelse af bootsektoren fra i BIOS.

Madsen.

Fra : Lundsteen

Dato : 10-07-03 17:30

> Slå virusbeskyttelse af bootsektoren fra i BIOS.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Tak for hjælpen, nu starter den programmet...Men efter 5 min får jeg denne
fejlmeddelelse fra Drive Image:

Error #1831
Image file not found

Du har vel ikke også en løsning på dette?

MVH. Andreas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 22:45

Johnny Nielsen skrev:

> Der følger en bootable CD med programmet - PowerQuest Recovery
> Enviroment - som bruges hvis Windows ikke kan bootes.

Aha! Sådan går det jo når man henter en mindre lovlig version af
programmet på nettet fordi at man lige vil have lov til at prøve
det inden man køber. Den version som jeg havde fat i var der af
gode grunde ingen PowerQuest Recovery Enviroment-CD med til. :)

Tak for oplysningen. Måske man skulle købe den så, for jeg kunne
ærlig talt godt bruge den funktion som kan brænde direkte på DVD.
I øvrigt så ser jeg på PowerQuests hjemmeside at hvis man køber
version 7 så følger version 2002 også med, så hvis du stadig læser
med Pico, så kunne du jo egentlig lige så godt springe ud i den
nyeste version.

<http://www.powerquest.com/documentation/specsheets/DM70ENss.pdf>
| BOTH Drive Image 7 and Drive Image 2002 are included with the
| purchase of Drive Image 7.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 11:25

Johnny Nielsen skrev:

> Der følger en bootable CD med programmet - PowerQuest Recovery
> Enviroment - som bruges hvis Windows ikke kan bootes.

I FAQ'en til DriveImage 7 står der:

| Q: Can Drive Image 7 create images to USB or FireWire devices?
| A: Drive Image 7 can save images to and restore from external USB,
| USB2 and FireWire devices (such as CD-RW, DVD-RW drives and
| hard drives).

Ved du om man har adgang til USB2/FireWire når man booter på den
CD eller er der mon kun det hvis man bruger DriveImage 7 inde fra
Windows af?

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-07-03 15:06

On Sat, 19 Jul 2003 12:25:06 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>I FAQ'en til DriveImage 7 står der:

>Ved du om man har adgang til USB2/FireWire når man booter på den
>CD eller er der mon kun det hvis man bruger DriveImage 7 inde fra
>Windows af?

Øhh.. det ser ud til at være tilfældet (jeg bruger stadig 6'eren -
DriveImage 2002):
Det oplyses at CD'en skal bruges både ved systemcrash OG ved
gendannelse af systemdrev,
http://www.powerquest.com/webstore/popup.cfm?prod=DM&upgrade=1
sammenlagt med oplysningerne i FAQ'en og andre steder, hvor denne
feature netop fremhæves, må man vel konkludere at man har adgang til
USB2/FireWire fra CD'en, da det ellers skulle have være specificeret
at denne feature ikke ville gælde systemdrev - en ikke uvæsentlig
detalje.

Johnny

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 17:36

Lundsteen skrev:

> [...]
>
> Error #1831
> Image file not found
>
> Du har vel ikke også en løsning på dette?

Fik du i det hele taget lavet en imagefil i første omgang?

Hvis du har installeret DriveImage imens virusbeskyttelse af
bootsektoren har været slået til i BIOS, og det har du jo temmelig
sikkert, så er det ikke sikkert at din DriveImage-installation
fungerer. En løsning på det problem er at geninstallere DriveImage.

Madsen.

Fra : Lundsteen

Dato : 10-07-03 17:42

> [...]
> sikkert, så er det ikke sikkert at din DriveImage-installation
> fungerer. En løsning på det problem er at geninstallere DriveImage.

Det er jeg faktisk ikke helt klar over! Jeg har desværre ikke den store
viden indenfor computere og det var derfor en kammerat, som i sin tid satte
systemet op for mig. Men jeg prøver at geninstallere.

Mange tak for hjælpen....som nybegynder er man jo prisgivet uden
expert-viden!

MVH. Andreas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 15:32

Johnny Nielsen skrev:

> Øhh.. det ser ud til at være tilfældet (jeg bruger stadig 6'eren -
> DriveImage 2002):

Det gør jeg også og den kan ikke se USB-enheder hvis jeg booter på
disketterne eller på en CD med et gemt image.

> [...]
> USB2/FireWire fra CD'en, da det ellers skulle have være specificeret
> at denne feature ikke ville gælde systemdrev - en ikke uvæsentlig

De kan jo sagtens skrive at man kan gemme på stort set alle enheder
lige fra CD'er over DVD'er til eksterne USB og Firewire-enheder, men
hvis den boot-CD booter til noget Caldera DR. DOS-halløj, som DI
2002 gør, så har man ikke mulighed for at se USB og Firewire-enheder.

Det jeg savner er at kunne lave et image direkte over min eksterne
Maxtor-disk, men samtidig også have mulighed for at genindlæse et
image fra den disk den dag hvor Windows nægter at starte.

Jeg har fundet en Quick Start Guide på deres side hvor man godt kan
få det indtryk at der ikke er adgang til et image som ligger på en
ekstern USB eller Firewire-disk hvis man booter på Recovery-CD'en.

Side 16 på:
<http://www.powerquest.com/documentation/guides/DM7ENqsg.pdf>

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-07-03 16:32

> [...]
>få det indtryk at der ikke er adgang til et image som ligger på en
>ekstern USB eller Firewire-disk hvis man booter på Recovery-CD'en.

På side 18 står der ganske rigtigt:
"When you start the PQRE, you may not see your storage device or
network drives. You may need to load the appropriate drivers as
you boot to the PQRE.
See the “PQRE Troubleshooting” section of the Drive Image online
help or user guide for information about solving any PQRE issues."

Ved at søge på pqre under supporten fandt jeg følgende:
"Solution: How to Add Storage Drivers to PQRE "
http://www.powerquest.com/support/primus/id4596.cfm

Johnny

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 18:02

Lundsteen skrev:

> Det er jeg faktisk ikke helt klar over!

Det er smart nok med virusbeskyttelse af bootsektoren, men det
er noget skidt at have slået til lige så snart man installerer
programmer som ændrer ved bootsektoren. Jeg er dog ikke helt
sikker på hvad DriveImage helt præcist gør ved bootsektoren,
men mig bekendt så skal den have adgang til den.

Du kan altid slå virusbeskyttelse af bootsektoren til senere,
men mit råd er at koble det fra og installere et ordentligt
antivirusprogram i stedet, hvis du ikke allerede har gjort det.
Hvis du på et senere tidspunkt skal genindlæse et image så må
virusbeskyttelsen i BIOS nemlig heller ikke være slået til.

> Jeg har desværre ikke den store viden indenfor computere og det
> var derfor en kammerat, som i sin tid satte systemet op for mig.
> Men jeg prøver at geninstallere.

Prøv det og meld gerne tilbage om det hjælper eller ej.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 10-07-03 22:05

Madsen wrote:

> [...]
> Hvis du på et senere tidspunkt skal genindlæse et image så må
> virusbeskyttelsen i BIOS nemlig heller ikke være slået til.

Nu er jeg forviret, du plejer altid at have ret, men jeg mener da at jeg
køre med Bios virusbeskyttelse og bruger Driver Image v. 5 uden nogen
problemer. Er ved at downloade ret meget så jeg kan ikke lige gå ind i
bios nu.Over i Dos og så køre den bare, den laver image og lægger
dem tilbage.
På et tidspunkt havde jeg "lånt" DriverImage 2002 fordi det var smart
at man kunne lave det hele i Windows, men den virkede ikke rigtig
på min maskine så jeg gik bare tilbage til v. 5. Jeg kunne jo ikke
så godt ringe til producenten da den køre udemærket hos ham der
havde betalt for den.
Mener du der kan være forskel på udgaverne så jeg kunne få 2002
til at fungere ved at slå antivirus i bios fra ?
Nå jeg vil nok heller ikke give de ca. 800 kr. for den nye.
Pico

Fra : Edmund

Dato : 10-07-03 23:46

Pico wrote:

> Nå jeg vil nok heller ikke give de ca. 800 kr. for den nye.

Kr 399 for version 6.0 (2002)
Kr. 376 for version 7.0

Fundet på www.edbpriser.dk

--
Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 11-07-03 22:01

Edmund wrote:

> Kr 399 for version 6.0 (2002)
> Kr. 376 for version 7.0
>
> Fundet på www.edbpriser.dk

Nå så har jeg nok tænkt på PartionMagic hvad prisen angår.
Det er da mærkeligt den nye v. er billigere ?
Pico

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 16:48

Johnny Nielsen skrev:

> Ved at søge på pqre under supporten fandt jeg følgende:
> "Solution: How to Add Storage Drivers to PQRE "
> http://www.powerquest.com/support/primus/id4596.cfm

Tak. Hvis PQRE ikke kan se den eksterne disk så er det tilsyneladende
alligevel muligt at få den til at se den, hvis det da ellers er
muligt at få fat i en driver til disken, for det eneste der normalt
hører med til sådan en disk er en Windows-driver, som i mit tilfælde
ikke engang er nødvendig at installere. (WinXP SP1 har sin egen USB2-
driver til disken som fungerer fint).

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-07-03 20:21

> [...]
>hører med til sådan en disk er en Windows-driver, som i mit tilfælde
>ikke engang er nødvendig at installere. (WinXP SP1 har sin egen USB2-

Nu henvises der jo i Supporten til et WinPE-image (Microsoft Windows
Preinstallation Environment) på CD'en, så mon ikke windows-driveren
kan bruges, hvis det skulle vise sig, at være nødvendigt at tilføje
drivere ("WinPE is a tool based on Microsoft Windows® XP Professional"
http://www.microsoft.com/licensing/programs/sa/support/winpe.asp)??

Johnny

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 17:56

Johnny Nielsen skrev:

> På side 18 står der ganske rigtigt:
> "When you start the PQRE, you may not see your storage device or
> network drives. You may need to load the appropriate drivers as
> you boot to the PQRE.

Nå, men DriveImage 7 kom så med posten i dag og det kører bare.
Jeg kan lave et image direkte over på min eksterne USB2-harddisk
og indlæse det igen ved at boote på CD'en som starter PowerQuest
Recovery Environment(PQRE).
Den eksterne USB2-harddisk er også synlig i PQRE, men af en eller
anden årsag så bliver nogle af drevbogstaverne byttet rundt.
Det betyder dog ikke noget hvis blot man har sørget for at give
diskene et navn, men har man ikke det, så kan man godt komme til
at kvaje sig.

Man kan tilsyneladende ikke lave et image fra PQRE, men det er
jo sådan set heller ikke nødvendigt når man kan lave det inde
fra Windows af. PQRE er åbenbart kun beregnet til at genindlæse
et gemt image med.

Jeg har prøvet at lave et image af mit C-drev over på en anden
intern harddisk (E) og har så derefter prøvet at genindlæse det
image igen via PQRE. Underligt nok så tager det kun den halve
tid at genindlæse et image af C fra E i DriveImage 7 end hvad
det tog i DriveImage 2002. I DI7 tager det 10 min. og i DI2002
tog det 20 min. Det undrer mig, men det skal man vel ikke brokke
sig over.

Har også prøvet at lave et image direkte til en DVD-skive og har
så derefter prøvet at genindlæse det image via PQRE. Det virkede
også fint. (Jeg kan have C-drevet med WinXP og de fleste af mine
programmer på en enkelt DVD).

Den eneste ulempe som jeg hidtil er stødt på er at det tager
noget længere tid at boote på CD'en til PQRE end det tog at boote
på de to recovery-disketter i DI2002, men det bliver jo så opvejet
af den hurtigere restore-funktion i DI7.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 24-07-03 21:34

On Thu, 24 Jul 2003 18:56:05 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Nå, men DriveImage 7 kom så med posten i dag og det kører bare.

Spændende læsning..., så var det altså ikke noget problem med drivere.
Det ser ud til at være et rigtig godt program.

Mvh. Johnny

Fra : paul

Dato : 24-07-03 22:51

Ang. den tid det tager at boote DriveImage fra DOS har jeg et eksempel på hvad man kan
komme ud for:
min søn har nøjagtig samme computer som mig -jeg har installeret det hele for ham -helt
basic uden finesser /netværk-
Når han skal bruge DriveImage 2002 starter han fra XP problemfrit. Men overgangen til
DOS tager 14 minutter, hvor der bare står 'please wait while loading ' eller lignende.
På mit system tager det samme mindre end 30 sekunder. Eneste forskel mellem de to
systemer er forskellige DVDdrev og brænder.
Hvad kan en PC med BX440 chipset få 14 minutter til at gå med under en DOSboot?
Det sker hver eneste gang.
Systemet er ellers fejlfri og klippestabil.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 23:18

paul skrev:

> Når han skal bruge DriveImage 2002 starter han fra XP problemfrit.
> Men overgangen til DOS tager 14 minutter, hvor der bare står
> 'please wait while loading ' eller lignende.

Har du prøvet at lave bootdisketterne og boote fra dem i stedet?

Madsen.

Fra : paul

Dato : 24-07-03 23:27

Thomas Madsen wrote:

> Har du prøvet at lave bootdisketterne og boote fra dem i stedet?

Ja. Ved boot fra diskette er der ingen abnorm ventetid.
Men det føles oldnordisk at bakse med disketter....

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-07-03 01:44

On Fri, 25 Jul 2003 00:26:48 +0200, "paul" <getpaul@get2NOSPAM.dk>
wrote:

>Ja. Ved boot fra diskette er der ingen abnorm ventetid.
>Men det føles oldnordisk at bakse med disketter....

Drive Image 7.0 kan boote fra cdrommen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 23:44

paul skrev:

> Ja. Ved boot fra diskette er der ingen abnorm ventetid.
> Men det føles oldnordisk at bakse med disketter....

Tja, det kan der jo være noget om, men det kunne tyde på at der på
knægtens computer er et eller andet galt med de filer som DI 2002
placerer på disken, så der er mulighed for at genstarte til DOS.
Hvad der præcist er galt med dem, tør jeg dog ikke sige. Har du
prøvet at afinstallere og geninstallere den igen?

PS. Jeg havde nær aldrig sluppet af med DriveImage 2002. Den nægtede
at lade sig afinstallere her på WinXP Pro, men det lykkedes da til
sidst at få det kvalt.

Madsen.

Fra : paul

Dato : 25-07-03 09:15

Den med afinstallering har jeg også oplevet. Men når man starter afinstallering fra en
original PowerquestCD er der ingen problemer.

Mht den langsomme boot er det til at leve med så længe sønnen kun bruger drive image
højst et par gange årligt. -trods alle mine opfordringer til at gøre det hyppigere...

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-07-03 12:31

paul skrev:

> Den med afinstallering har jeg også oplevet. Men når man starter
> afinstallering fra en original PowerquestCD er der ingen
> problemer.

Det var så ikke hvad jeg oplevede. Jeg måtte geninstallere oveni
og i stedet for at vælge at installationen skulle gælde for 'All
users' så måtte jeg vælge 'For this user only', eller noget i
den stil. Jeg havde også prøvet om jeg kunne afinstallere den
fra min administratorkonto, uden held.

> Mht den langsomme boot er det til at leve med så længe sønnen kun
> bruger drive image højst et par gange årligt. -trods alle mine
> opfordringer til at gøre det hyppigere...

Tja, et par gange om året er ikke meget i hvert tilfælde, men
hellere det end intet backup, hvis noget går galt. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-08-03 13:12

Thomas Madsen skrev:

> Nå, men DriveImage 7 kom så med posten i dag og det kører bare.

Og dog, for programmet har altså sine særheder.

Hvis Control Panel > Regional and Language Options > Regional Settings
står til Danish, så kan jeg ikke få adgang til hjælpen i Drive Image 7.
Fejlmeddelelsen er denne:
http://home19.inet.tele.dk/who_knows/powerquest/di/7/help.png
Den leder efter en mappe ved navn DA som ikke findes. Ændrer jeg
Regional Settings til English så er der ingen problemer.

Jeg har heller ikke adgang til Technical Support-knappen inde under
Help > About Drive Image 7 når Regional Settings står til dansk.
http://home19.inet.tele.dk/who_knows/powerquest/di/7/support.png

Desuden så irriterer det mig grænseløst at Drive Image 7 ikke husker
størrelsen på konsollen. Altså det vindue der åbner når man starter
Drive Image inde fra Windows af. Det bliver større og større for hver
gang man kører programmet så man hver eneste gang skal sidde og tilpasse
størrelsen på vinduet. P.... irriterenede rent ud sagt.

Der er mulighed for at stille Drive Image 7 til at tage backup af
drevene engang imellem. Man kan selv definere sine Backup Jobs som de
kalder det, men hvordan man redigerer i dem efter at de er lavet, kan
jeg ikke gennemskue. Jeg ved ikke engang hvor den gemmer disse
backup-jobs og jeg fatter ikke at de ikke har lavet en mulighed for at
redigere i dem inde fra Drive Image af.

Jeg har lige sendt en mail til deres support-afdeling, men ved så ikke
om de har noget fornuftigt at sige.

Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-03 13:24

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

>P.... irriterenede rent ud sagt.

Jeg ville ikke ødelægge fornøjelsen før, men mens du nu er igang,
såeh... Jeg hentede selv en "prøveversion" ;) på nettet, men med den
CD du ikke fik med i første omgang så vidt jeg kan forstå.

Jeg prøvede at boote på CDen og blev meget overrasket over at det ikke
så ud til at være muligt, at lave et image derfra - kun genskabe dem.
Er det virkelig sandt?

Jeg foretrækker altså _ikke_ at have sådan et program installeret, men
blot have det på diskette eller CD. Jeg vil gerne have systemet
ordenligt lukket, inden jeg begynder at tage billeder af det.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-08-03 13:12

Thomas Madsen skrev:

> Jeg har lige sendt en mail til deres support-afdeling, men ved så
> ikke om de har noget fornuftigt at sige.

Og de har ikke svaret endnu. Det er ikke just sådan en opførsel der
giver en lyst til at handle med firmaet fremover.

Nå, men jeg går tilbage til version 2002 så.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-08-03 22:51

Thomas Madsen skrev:

> Og de har ikke svaret endnu.

Men det har de nu. Problemet med fejlmeddelelsen når man går ind i
hjælpefilen i Drive Image eller hvis man klikker på Support-knappen
(se: <news:bgtmoc.8o.1@madsen.tdcadsl.dk>) kan løses ved at oprette
en mappe ved navn DA inde i C:\Program Files\PowerQuest\Drive Image
7.0\SHARED hvorefter man kopierer indholdet fra EN-mappen, som også
befinder sig derinde, ind i den nyoprettede DA-mappe.

Mht. størrelsen på konsol-vinduet, så har de åbenbart hørt om det
før og arbejder efter sigende på problemet.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-08-03 21:07

Thomas Madsen skrev:

> Desuden så irriterer det mig grænseløst at Drive Image 7 ikke husker
> størrelsen på konsollen.

Midlertidig fix fra PowerQuest.
Find filen Preferences.xml og stil den til Read Only.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 22:25

Pico skrev:

> [...]
> uden nogen problemer. Er ved at downloade ret meget så jeg kan
> ikke lige gå ind i bios nu.Over i Dos og så køre den bare, den

Jeg undrer mig over hvordan DriveImage kan få lov til at skrive til
bootsektoren på harddisken hvis virusbeskyttelsen er slået til i
BIOS. DriveImage skal vel have adgang til bootsektoren når du
genindlæser et gemt image. På et tidspunkt kan jeg i hvert tilfælde
huske at jeg brugte timer på at finde ud af hvorfor jeg ikke kunne
få lov til at genindlæse et image på C indtil jeg opdagede at jeg
ved en fejl havde fået slået virusbeskyttelsen til i BIOS. Det skal
dog siges at det var med en ældre version af DriveImage. (Mener at
det var med version 3.et-eller-andet).

> [...]
> rigtig på min maskine så jeg gik bare tilbage til v. 5. Jeg kunne
> jo ikke så godt ringe til producenten da den køre udemærket hos

Jeg kører sjældent DriveImage inde fra Windows, så det ved jeg
ikke. Når jeg bruger DriveImage så booter jeg på disketterne.

> Mener du der kan være forskel på udgaverne så jeg kunne få 2002
> til at fungere ved at slå antivirus i bios fra ?

Tør ikke sige det, men det er i hvert tilfælde værd at forsøge.
DriveImage 2002 er i øvrigt ikke den nyeste version længere.
Der er lige kommet en version 7.0.
<http://www.powerquest.com/driveimage/didetails.cfm>.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 11-07-03 21:59

Madsen wrote:

> [...]
> ved en fejl havde fået slået virusbeskyttelsen til i BIOS. Det skal
> dog siges at det var med en ældre version af DriveImage. (Mener at

Jeg har lige været inde og se efter, virusbeskyttelse var slået til, da jeg nu
var der slog jeg den fra. Når jeg tænker efter har jeg en eller to gange været
ude for at DriverImage brokker sig over noget virushaløj ved boot på
disketterne, men så har jeg bare genstartet og det har fungeret fint.

> Jeg kører sjældent DriveImage inde fra Windows, så det ved jeg
> ikke. Når jeg bruger DriveImage så booter jeg på disketterne.

Det er lidt forskelligt hvad jeg gør, sommetider booter jeg på disketterne
og nogle gange lader jeg DriverImage gå i dos fra programmet så går
den jo automatisk tilbage til Windows.

> Tør ikke sige det, men det er i hvert tilfælde værd at forsøge.
> DriveImage 2002 er i øvrigt ikke den nyeste version længere.
> Der er lige kommet en version 7.0.
> <http://www.powerquest.com/driveimage/didetails.cfm>.

Ved du noget om den er bedre ? Nu når jeg har slået virus fra i bios
kunne det være jeg skulle låne 2002 og prøve igen, eller også
købe v. 7 og prøve den, de må jo mene der er nogen forbedring
siden de udgiver en ny
Pico

Fra : Edmund

Dato : 12-07-03 04:33

Pico wrote:
> [...]
> kunne det være jeg skulle låne 2002 og prøve igen, eller også
> købe v. 7 og prøve den, de må jo mene der er nogen forbedring

En opgradering koster kr. 249
http://www.edbpriser.dk/software/software.asp?Producent=PowerQuest
Man kan også hente en opgradering og en prøveversion som kun kan lave
image ikke restore på www.powerquest.com

Men jeg synes ikke de skriver hvilke versioner der kan opgraderes fra

http://www.powerquest.com/driveimage/dimatrix.cfm

--
Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 12-07-03 12:06

Edmund wrote:

> En opgradering koster kr. 249

Det er selvfølgelig til at overkomme.

> [...]
> image ikke restore på www.powerquest.com
> Men jeg synes ikke de skriver hvilke versioner der kan opgraderes fra

Ja der virker den som pengene værd, men jeg er altid mistroisk.
Nå jeg spytter nok de 249 kr. en af dagene.
Tak for oplysningerne.
Pico

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 21:21

Johnny Nielsen skrev:

> Nu henvises der jo i Supporten til et WinPE-image (Microsoft
> Windows Preinstallation Environment) på CD'en, så mon ikke
> windows-driveren kan bruges, hvis det skulle vise sig, at være
> nødvendigt at tilføje drivere [..]

Jo, det lyder sandsynligt. Jeg tror at jeg bestiller DriveImage 7
så for den kan tilsyneladende lige det som jeg har manglet længe.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 22:25

Johnny Nielsen skrev:

> Spændende læsning..., så var det altså ikke noget problem med
> drivere.

Overhovedet ikke og det er egentlig ret godt gået, for min PC er
ikke født med USB2. Jeg har måttet købe et indstikskort for at
få USB2 (og Firewire), men det har PQRE så altså ingen problemer
med at finde.

Jeg har opdaget at grunden til at det tager et godt stykke tid
at starte på CD'en nok er at PQRE også finder og konfigurerer
min internetforbindelse (TDC ADSL bredbånd). Det vil sige at
jeg faktisk har internetadgang når der er blevet bootet til
PQRE. Ikke fordi at jeg har noget at bruge det til, men det er
jo nok lavet så man kan genindlæse et image gemt på en anden
computer via netværket.

> Det ser ud til at være et rigtig godt program.

Det lover godt indtil videre i hvert tilfælde. DriveImage 7 kan
også læse og genskabe *.pqi-filer lavet med DriveImage 2002, så
jeg kan stadig bruge mine gamle image-filer hvis jeg skulle få
behov for det.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-08-03 13:50

Lars Stokholm skrev:

> Jeg prøvede at boote på CDen og blev meget overrasket over at det
> ikke så ud til at være muligt, at lave et image derfra - kun
> genskabe dem. Er det virkelig sandt?

Ja og det irriterer også mig.

> [...]
> men blot have det på diskette eller CD. Jeg vil gerne have
> systemet ordenligt lukket, inden jeg begynder at tage billeder af

Helt enig og det var også muligt med ældre versioner af DriveImage,
men altså ikke med version 7. Det skal så siges at jeg ikke har
oplevet nogen form for problemer med de imagefiler som jeg har
lavet med version 7 direkte inde fra Windows af, men jeg er ikke
tryg ved metoden og bliver det nok heller aldrig. Faktisk så ærgrer
jeg mig pt. over at jeg købte programmet.

Desuden så er jeg træt af programmer som installerer tjenester som
ligger og sluger ressourcer selv når programmet ikke kører og det
gør netop Drive Image 7. Pt. kører PQV2iSvc.exe i baggrunden og æder
næsten 20 MB på ingenting. Hvis jeg stiller den til manuel eller
kvæler den helt, så kan Drive Image ikke starte.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-03 14:06

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

[Ingen "billedtagning" fra CD?]

>Ja og det irriterer også mig.

Hmpf!

>[...] har oplevet nogen form for problemer med de imagefiler som jeg har
>lavet med version 7 direkte inde fra Windows af

Nej ok, man kunne vel leve med det, men det er bare åndsvagt.

>men jeg er ikke tryg ved metoden og bliver det nok heller aldrig.

Det ville jeg nok heller aldrig blive.

>Faktisk så ærgrer jeg mig pt. over at jeg købte programmet.

Jeg holder mig til 2002-udgaven så. :/

> [...]
>næsten 20 MB på ingenting. Hvis jeg stiller den til manuel eller
>kvæler den helt, så kan Drive Image ikke starte.

Genialt, ganske enkelt. ;) Næh, så giv mig hellere en diskette.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 23:49

Pico skrev:

> [...]
> DriverImage brokker sig over noget virushaløj ved boot på
> disketterne, men så har jeg bare genstartet og det har fungeret

Mystisk at den har givet dig lov anden gang, men det er muligt at
det her antivirushalløj i BIOS ikke altid fungerer lige godt.

[DriveImage 7]

> Ved du noget om den er bedre ?

Nej, for jeg har ikke prøvet den endnu. Faktisk så har jeg alt hvad
jeg skal bruge i version 2002. Det eneste problem jeg har er at jeg
ikke kan brænde på en DVD+RW direkte fra DriveImage hvis jeg booter
på disketterne. Det slår næsten altid fejl et stykke inde i brændingen
og det irriterer mig. På et tidspunkt skal jeg have prøvet version 7
for at se om den opfører sig anderledes på det punkt. Den har temmelig
sikkert bedre understøttelse for de nyeste brændere end version 2002
har.

> Nu når jeg har slået virus fra i bios kunne det være jeg skulle
> låne 2002 og prøve igen, eller også købe v. 7 og prøve den, de må
> jo mene der er nogen forbedring siden de udgiver en ny

Det skulle man tro, men det kan ske at forbedringerne er så minimale
at det næsten ikke er skiftet værd. :)

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 12-07-03 12:03

Madsen wrote:

> [...]
> for at se om den opfører sig anderledes på det punkt. Den har temmelig
> sikkert bedre understøttelse for de nyeste brændere end version 2002

Ja den kan jo sikkert klare mig gamle hakkebræt af en CD brænder 8 x

> Det skulle man tro, men det kan ske at forbedringerne er så minimale
> at det næsten ikke er skiftet værd. :)

Det er også derfor jeg holder baglommen knappet indtil jeg mener det er
pengene værd :)
Pico

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 13:03

Pico skrev:

> Ved du noget om den er bedre ?

Jeg kan fortælle at jeg har prøvet den og er ikke imponeret.
Der er tilsyneladende ikke længere mulighed for at lave bootdisketter
og beder man den om at lave et image af Windows, så går DriveImage 7
i gang med at lave det image imens Windows kører.
Mange vil nok synes at det er en fordel, men helt ærligt så får det
mig til at stole mindre på at det image jeg har lavet fungerer efter
hensigten. Det er efter min mening langt mere "sikkert" at boote på
disketterne og lave et image af systempartitionen før Windows er
startet.

Hvordan får man et image genindslæst hvis man ikke kan kommme ind
i Windows og starte DriveImage? Jeg brugte et godt stykke tid på at
få det spørgsmål besvaret i hjælpefilerne til programmet, men kunne
ikke finde det. Det kan bare ikke passe at de ikke har tænkt den
tanke hos PowerQuest, så det må kunne lade sig gøre at starte
DriveImage 7 inden Windows er startet. Spørgsmålet er bare hvordan.

Imagefilerne hedder ikke længere *.pqi til efternavn, men i stedet
*.v2i. Det tyder dog på at version 7 også kan åbne imagefiler fra
version 2002. ImageExplorer i 7'eren kan i hvert tilfælde godt læse
indholdet af mine 2002-imagefiler.

Den eneste _store_ fordel ved 7'eren er at den kan brænde direkte
på DVD-skiver. Det betyder at jeg kan have hele min systempartition
på en enkelt DVD-skive hvis jeg vælger at DriveImage skal komprimere
imagefilen. Det er smart, men alligevel foretrækker jeg version 2002
pga. det med bootdisketterne.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-07-03 16:32

On Fri, 18 Jul 2003 14:03:22 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvordan får man et image genindslæst hvis man ikke kan kommme ind
>i Windows og starte DriveImage?

Næh, det må du nok sige! Så har det i princippet samme begrænsning som
windåzens eget gendannelsesprogram - og gør dermed sig selv
overflødigt!?

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-03 16:57

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

>Hvordan får man et image genindslæst hvis man ikke kan kommme ind
>i Windows og starte DriveImage?

Den laver vel en 'bootable' CD, hvor de nødvendige DI-filer ligger på?
Jeg ved dog ikke hvad man gør, hvis man vælger ikke at brænde en CD,
men i stedet bare lægger det billedet på en anden partition.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-07-03 17:17

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-03 17:21

In dk.edb.system.ms-windows, Johnny Nielsen wrote:

>Der følger en bootable CD med programmet - PowerQuest Recovery
>Enviroment - som bruges hvis Windows ikke kan bootes.

Ok, tak for opklaringen. :)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-08-03 14:19

Lars Stokholm skrev:

> Jeg holder mig til 2002-udgaven så. :/

Jeg overvejer at gøre det samme. Jeg har to disketter indeholdende
DriveImage 2002. Det er det eneste jeg behøver for at kunne lave og
genetablere et image. Desværre kan jeg ikke brænde direkte til DVD
med den version, hvilket er hovedårsagen til at jeg købte version 7,
men alle deres (i mine øjne) hjernelamme ændringer i version 7 er
ikke det værd. Langt fra endda.

[PQV2iSvc.exe som sluger 20 MB RAM].

> Genialt, ganske enkelt. ;)

Craptacular.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 22:45

Lars Stokholm skrev:

> Den laver vel en 'bootable' CD, hvor de nødvendige DI-filer ligger
> på?

Ja, hvis man laver et image direkte på en CD eller en DVD så gør
den.

> Jeg ved dog ikke hvad man gør, hvis man vælger ikke at brænde
> en CD, men i stedet bare lægger det billedet på en anden
> partition.

Netop, men jeg kan så se at Johny er kommet med svaret og nu er
jeg mere rolig. :)

Madsen.