MS Windows
briani 27239
Win2000
Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 10:32

Hey
Jeg har efter jeg har haft winxp på en pc, og fundet ud af det var
forlangsomt, der have jeg konverteret drevet til NTFS og det blev jeg ved
med under win2k

Er der en metode at konvetere det tilbage på ?

hvis ikke :

jeg har problemer med at dele mapper til forskellige users, men jeg har
fundet ud af hvis jeg gør det både i tilladesler og det faneblad der er ved
siden af "sikkerhed" så virker det... men irriterende at skal sætte det op 2
gange ??
det faneblad sikkerhed er der pga NTFS ikke ??

hvad kan jeg gøre ??

de 2 anre 2k jeg har, har nemlig ikke det faneblad, og det spiller bare

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 10:42

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad kan jeg gøre ??

Åbne gæstekontoen på den w2k.

> de 2 anre 2k jeg har, har nemlig ikke det faneblad, og det spiller bare

De har så gæstekontoen åbne.

Mvh Jens

Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 11:07

Hey

jeg skal ABSELUT ikke have min gæsteaccount til at stå åben... !

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 12:33

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg skal ABSELUT ikke have min gæsteaccount til at stå åben... !

Ok, så åben den, og efter en times tid når du har været på lukker du den
igen.

Mvh Jens

Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 12:46

hehe.... Nej det er ikke en mulighed....

jeg har 3 computer der er win2k, og dem har jeg oprettet brugere account til
på hver af maskinerne med password på... og det er slet ikke der det går
galt, får jeg kan godt få adgang til computeren, og se det der er delt, jeg
får bare ikke adgang til at åbne det, medmindre, (har jeg fundet ud af
bagefter) jeg har brugeren, både under de alm. tilladelser og sat den til at
måtte læse der, og i den sikkerheds faneblad, der er kommet (tror jeg pga
NTFS) hvor jeg igen skal tilføje brugeren og sætte tilladelserne, sådan er
det ikke på de 2 andre win2k maskiner der kører fat 32... men jeg sytens
bare det er lidt 2*work, at skulle sætte det op begge steder

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 12:59

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hehe.... Nej det er ikke en mulighed....

Jo.

> det ikke på de 2 andre win2k maskiner der kører fat 32... men jeg sytens
> bare det er lidt 2*work, at skulle sætte det op begge steder

Ntfs er netop mere sikkert end fat32, ved at køre med ntfs, skal man åbne
maskinen for dem man vil lukke ind, med fat32 åbner man for alle, uanset
hvor de kommer fra.

Når du kender et bruger/pass kan du bruge det, fra den maskine, du vil logge
på, for at komme ind via netværket, men... kun hvis gæstekontoen er åben
første gang, da der ellers ikke gives tilladelser til at alle kan læse
rettighedder, efter første logon gemmer w2k bruger og pass, du kan lukke
gæst, for nu er det den lokale konto der spørges efter.

Det virker bare ikke med fat32, for den kan ¨w2k ikke styre så stramt.

Hvis du fra en af fat32èrne går på ntfsèn, mens gæst er åben, spørger den
efter b/p, brug dit login fra ntfs maskinen, så er du fri for at oprette nye
brugere, efter 20 minutter logger du af nettet igen, lukker gæst på ntfsèn,
og går på dens net fra fat32.... maskinen... det virker her da.

Mvh Jens

Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 13:22

Ja, det vil virke, men hvor er det smarte i det, når ex. jeg vil dele musik
på de 3 computere direkte imellem, og bruge den ene som fileserver mellem de
3 computere, ikke fedt man skal ind og åbne guest account hver gang...

Desuden kan man i FAT32 på win2k, sagtens oprette en bruger og kune dele et
biblotek til den bruger.... og hvis du opretter brugeren, men det login som
den anden pc bruger som login på egen pc, vil den automatisk logge ind
selvom guest accounten er åben !

men du har ret i det med NTFS er mere sikkert, har flere indstillinger for
hvad de må... men så skal det hele sætte op først som alm fat32 og så i
sikkerhed for NTFS indstillingerne... forstår det ikke helt men så VIRKER
det

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 16:29

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>ikke fedt man skal ind og åbne guest account hver gang...

Det skal du netop ikke.

> [...]
som
> den anden pc bruger som login på egen pc, vil den automatisk logge ind

Det kan man også med ntfs.

> [...]
> hvad de må... men så skal det hele sætte op først som alm fat32 og så i
> sikkerhed for NTFS indstillingerne... forstår det ikke helt men så VIRKER

Det skyldes netop at de 2 andre kører nyfs, prøv at konvertere dem til ntfs,
jeg bruger aldrig andet.

Mvh Jens

Fra : Kasper

Dato : 10-07-03 16:49