MS Windows
briani 27239
RUNDLL
Fra : Sune

Dato : 09-07-03 21:51

Jeg får følgende fejlmeldning hver gang jeg starter op (W2000):
RUNDLL: error loading reg678.dll

Nogen der ved hvordan jeg kan genoprette den nævnte fil ? (har cd)

Mvh. Sune

Fra : DonE

Dato : 10-07-03 00:08

Sune skrev noget i stil med det her:
> Jeg får følgende fejlmeldning hver gang jeg starter op (W2000):
> RUNDLL: error loading reg678.dll
>
> Nogen der ved hvordan jeg kan genoprette den nævnte fil ? (har cd)
>
> Mvh. Sune

Hej.
Skal ikke gøre mig klog!
Men, jeg mener at ha' læst at det er 'lovgate virus'
der giver det problem........

--

Venligst DonE

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-07-03 00:23

DonE wrote:

> Hej.
> Skal ikke gøre mig klog!

Jeg vil sig jeg er enig. google har lovegate stående ud over det hele når
man laver en søgning.

her kan du læse om lovegate, og hvordan du fjerner den:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.lovgate.c@m
m.html

her er et værktøj til at fjerne lovegate:
http://www.srnmicro.com/downloads/evaluate/TrySolo.exe
Har ikke erfaringer med programmet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Madsen

Dato : 10-07-03 00:27

DonE skrev:

> Men, jeg mener at ha' læst at det er 'lovgate virus'
> der giver det problem........

Følgende link nævner i hvert tilfælde noget om det:
<http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32lovgatej.html>

| W32/Lovgate-J copies itself into the Windows system folder as
| ravmond.exe, winhelp.exe, WinGate.exe, winrpc.exe, windriver.exe,
| iexplore.exe and kernel66.dll and sets the following registry
| entries:
|
| HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
| Remote Procedure Call Locator = "RUNDLL32.EXE reg678.dll ondll_reg"

Hvis den nøgle findes så er der nok stor sandsynlighed for at det
er virus.

Madsen.

Fra : Devast8or, work

Dato : 10-07-03 12:46

"DonE" <don_e@stofaPOSE.INVALID> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Skal ikke gøre mig klog!
> Men, jeg mener at ha' læst at det er 'lovgate virus'
> der giver det problem........
>
> --
>
> Venligst DonE

Yup, det er Lovgate. Symantecs remover burde kunne klare det, ellers må du
ind i reggen og ændre det selv. Sna.exe er også Lovgate så denkan du også
fjerne fra reggn hvis den ligger der.

Devast8or