MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp Kommandoprompt deaktiveret
Fra : SimSalaBim

Dato : 09-07-03 20:24

Kommandoprompt deaktiveret af administratoren .........tryk på en vilkårlig
tast for at fortsætte.

Hvordan får jeg den aktiveret. Jeg har prøvet at logge ind som
administrator, men hvor kan jeg ændre det.
Kører XP Pro, dansk

--

/Carsten

---
Afsendte mail er certificeret virus fri.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-03 20:51

SimSalaBim skrev:

> Hvordan får jeg den aktiveret. Jeg har prøvet at logge ind som
> administrator, men hvor kan jeg ændre det.

Du kan prøve Start > Kør: Gpedit.msc
User Configuration > Administrative Templates > System hvor du så
stiller 'Prevent access to the command prompt' til 'Not configured'
eller 'Disabled'. Oversæt selv til dansk. :)

Madsen.

Fra : SimSalaBim

Dato : 09-07-03 22:20

........når jeg så gør det får jeg beskeden: Snap in kunne ikke
initialiseres. Gruppepolitik CLSID:{en_masse_bogstaver_herimellem}

Skal jeg installere XP om igen??

--

/Carsten

> [...]
> stiller 'Prevent access to the command prompt' til 'Not configured'
> eller 'Disabled'. Oversæt selv til dansk. :)

---
Afsendte mail er certificeret virus fri.

Fra : Madsen

Dato : 09-07-03 22:53

SimSalaBim skrev:

> .......når jeg så gør det får jeg beskeden: Snap in kunne ikke
> initialiseres. Gruppepolitik CLSID:{en_masse_bogstaver_herimellem}

Hmm, lyder mystisk.

> Skal jeg installere XP om igen??

Det ved jeg ikke. Prøv evt. at give det lidt tid. Det kunne jo være
at der kom en forbi som ved hvordan du undgår ovenstående fejl. Jeg
gør ikke.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-07-03 00:03

In dk.edb.system.ms-windows, SimSalaBim wrote:

>Kommandoprompt deaktiveret af administratoren

Prøv at søge i registreringsdatabasen (Start -> Kør -> Regedit) efter
'DisableCMD' og slet det du finder. Det skulle vist nok svare til det
Madsen foreslår.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : SimSalaBim

Dato : 10-07-03 06:16

Stokholm kom med løsningen. Søgte på disableCmd, og satte værdien til 0. Nu
virker det. Takker

--

/Carsten

---
Afsendte mail er certificeret virus fri.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-07-03 11:20

In dk.edb.system.ms-windows, SimSalaBim wrote:

>og satte værdien til 0.

Det var en anden mulighed. :) At sætte den til 1, skulle i øvrigt slå
kommandoprompten fra, men tillade kørsel af batchfiler. At sætte den
til 2, skulle fjerne muligheden for begge.

>Nu virker det. Takker

Velbekomme.

Fra : Leo E

Dato : 10-07-03 05:00

"SimSalaBim" <carsten1962@hotmail.com> wrote in message news:<3f0c6bc9$0$24699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Kører XP Pro, dansk
> Har du prøvet at højreklikke på den og så finde avanceret-kør med andre
legimationsoplysninger?
Leo