MS Windows
briani 27239
W2000 SP4 på DK version?
Fra : Per

Dato : 09-07-03 13:34

På den danske microsoft side anbefaler de at installere SP4 til Windows
2000, men man han ikke hente en DK version. Kan man blot uden problemer
installere den engelske?

Fra : Per

Dato : 09-07-03 14:24

Netop sendt til Microsoft support.

"På Microsoft Sikkerhedssiden
(http://www.microsoft.com/danmark/security/opdateringer.asp) anbefales det
at man henter Service Pack 4 til Windows 2000. Jeg citerer:

"Du bør installere SP4, hvis du bruger Windows 2000 og ikke er sikker på, om
du har installeret alle tidligere sikkerhedsopdateringer og patches."

Når man så følger linket og vil hente hele pakken (netværksinstallation), så
opdager man at der ikke er en dansk version man kan hente. Nå tænker man
så... man kan nok bruge den engelske version... hvorfor skulle man dog
ellers henvise til den på den danske hjemmeside, uden at skrive gøre
opmærksom på det.

130MB senere får man så at vide, at man ikke kan installere denne service
pakke fordi den er til en anden sprogversion end den man kører. Virkelig
smart!

I stedet må man så lede efter SP3 som trods alt fås i DK version og så endnu
engang hente små 130MB.

Det burde i nok lige få fjernet."

Fra : Hans

Dato : 09-07-03 16:02

"Per" <pzk@spamsux.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> smart!
>
> I stedet må man så lede efter SP3 som trods alt fås i DK version og så

Hvorfor dog det? Der er skam ikke noget nyt i at servicepacks er
sprogafhængige. At MS gør opmærksom på udgivelsen på deres danske site er,
at den også kan bruges til W2k server og advanced server, og disse fås kun
på engelsk. Den skal nok komme på dansk, men det varer typisk et par måneder
efter udgivelse af den engelske.

Sådan er det bare, og har altid været.

/ Hans

Fra : Per

Dato : 10-07-03 10:01

> [...]
> at den også kan bruges til W2k server og advanced server, og disse fås kun
> på engelsk. Den skal nok komme på dansk, men det varer typisk et par

Ja, men der står jo altså ingen steder at den ikke kan bruges til f.eks.
W2000 Pro DK.

Fra : Hans

Dato : 10-07-03 18:53

> måneder

> Ja, men der står jo altså ingen steder at den ikke kan bruges til f.eks.
> W2000 Pro DK.

Nej, men så er det jo godt at denne gruppe eksisterer så du kunne have
spurgt inden du hentede en forkert version.

/ Hans