MS Windows
briani 27239
NTFS - omdøbe drev D til C
Fra : Per Olsen

Dato : 08-07-03 18:09

Hej Alle

Er det muligt at omdøbe drev D så det bliver drev C på en NTFS disk?

Jeg har prøvet med partition magic, det virker også fint.. og dog når jeg
vil installere XP igen så vil den kun installere på partition1 og det er
drev D!

Det er en stor disk der er delt op i to NTFS partitioner.

Mvh Per

Fra : jens

Dato : 08-07-03 20:55

"Per Olsen" <perolsen@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse

> vil installere XP igen så vil den kun installere på partition1 og det er
> drev D!
>
> Det er en stor disk der er delt op i to NTFS partitioner.

Det skyldes at part 1 er aktivt, og måske primær part.
Enten skal disken ompartinioneres, eller også skal den anden part gøres
aktiv, hvis det er fat32 drev kan en w98 med Fdisk gøre det.

Mvh Jens

Fra : Kim Nielsen

Dato : 08-07-03 22:01

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gøres
> aktiv, hvis det er fat32 drev kan en w98 med Fdisk gøre det.

Nu stod der at det var NTFS i spørgsmålet - så fat32/win98 du ikke
rigtig her.

Du kan sikker godt ændre din drev betgenelse med et eller andet smart
program (partition magic, fips, m.m.), men problemet er om du kan boot
på det ny C drev, og herefter får du nok problemer med Windows
registrerings databasen hvor alt det du har installeret er registreret -
og som nu peger på noget forkert.

Hvorfor vil ombytte dem - hvad er formålet ??

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : jens

Dato : 08-07-03 22:09

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu stod der at det var NTFS i spørgsmålet - så fat32/win98 du ikke
> rigtig her.

Jeps, men jeg kender ikke noget der kan gøre det på et ntfs drev.

> [...]
> på det ny C drev, og herefter får du nok problemer med Windows
> registrerings databasen hvor alt det du har installeret er registreret -

Det er så det næste, men der skal jo tilsyneladende installeres påny, på den
anden part, og så kan xp`s installation jo gøre det under installering.

Mvh Jens