MS Windows
briani 27239
Scandisk
Fra : Per Vinther

Dato : 07-07-03 06:48

Hej i gruppen.

Er der en venlig sjæl derude, som kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan
køre scandisk.

Hvis jeg forsøger, kommer der umidelbart efter en meddelse om, at der er en
alvorlig fejl, OE og en masse tal, på blå baggrund. Jeg kan heller ikke køre
diskfrakmentering, da jeg ligeledes får besked om at der er en fejl og at
jeg først skal køre scandisk. Men det kan jeg jo ikke!!!!!!.

Jeg kører win 98 se

Computeren fejler ellers ikke noget og kører fint i det daglige, men
alligevel...............

Mvh.

Per Vinther

Fra : Anders pedersen

Dato : 07-07-03 09:41

Mon, 7 Jul 2003 07:48:18 +0200, Per Vinther <per.vinther@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>
> Jeg kører win 98 se
>
> Computeren fejler ellers ikke noget og kører fint i det daglige, men

Prøv at starte op i dos og køre en scandisk der fra.
skriv SCANDISK og tryk enter.
Prøv at reinstalere windows.
Hvad er fejlen prøv at ta et skærm billede af den og læg den binaer og link
her til bageefter.

Anders

Fra : Madsen

Dato : 07-07-03 12:00

Per Vinther skrev:

> Hvis jeg forsøger, kommer der umidelbart efter en meddelse om, at
> der er en alvorlig fejl, OE og en masse tal, på blå baggrund.

Der står ikke OE, men 0E. 0E-fejl er ofte tegn på mere eller mindre
alvorlige hardwarefejl. Om det så er RAM, harddisk, bundkort, eller
noget helt tredje er svært at sige, men det første jeg ville gøre
var at teste RAM for fejl.

Madsen.

Fra : Leo E

Dato : 07-07-03 12:29

"Per Vinther" <per.vinther@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f090912$0$24662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg kører win 98 se
>
> Computeren fejler ellers ikke noget og kører fint i det daglige, men
Har du prøvet fra dos, hvor du skriver scandisk /f . Eller scandisk /?
Hilsen: Leo