MS Windows
briani 27239
System Volume information
Fra : goofy

Dato : 06-07-03 20:36

Hej NG

Jeg har fået virus i denne mappe, og mit virusprogram, mcafee,kan ikke
slette denne virus kun Exclude. Kan jeg uden problemer slette indholdet?
Jeg har 2 computere den ene er mappen tom, den anden( den med virus )
ligger der en fil der hedder noget med restore og så en masse tal og
bogstaver i parentes.
Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Edmund

Dato : 06-07-03 21:10

goofy wrote:
> [...]
> indholdet? Jeg har 2 computere den ene er mappen tom, den anden( den
> med virus ) ligger der en fil der hedder noget med restore og så en

Du mener vel mappe i stedet for fil.
At den hedder restore og så en masse tal og bogstaver har ikke noget med
virus at gøre, sådan skal det være.
Inde i restore mappen er der så nogle undermapper der hedder RP1, RP2.
Hvis virusfilen ligger i f.eks RP1, ville jeg vælge at slette hele RP1
mappen.

RP1, RP2 er jo dine systemgendannelses punkter, det kan du jo også
vælge at slå helt fra i kontrolpanel / system og vælge fanebladet
systemgendannelse.

Det vil så fjerne hele mappen "restore og så en masse tal og bogstaver
i parentes."

--
Mvh Edmund

Fra : goofy

Dato : 06-07-03 21:33

Hej Edmund
> Inde i restore mappen er der så nogle undermapper der hedder RP1,
RP2.
> Hvis virusfilen ligger i f.eks RP1, ville jeg vælge at slette hele RP1
> mappen.
Kan du sige mig hvorfor der ikke er nogle RP2 RP2 osv. på den ene
computer.
Systemgendannelse er IKKE slået fra og jeg har lige prøver at
systemgendanne. der var datoer tilbage i juni md.

> RP1, RP2 er jo dine systemgendannelses punkter, det kan du jo også
> vælge at slå helt fra i kontrolpanel / system og vælge fanebladet
> systemgendannelse.

Jeg har gjort brug af systemgendanne et par gange, så den vil jeg ikkee
slå fra.

Med venlig hilsen

Steen

Fra : Edmund

Dato : 06-07-03 21:46

goofy wrote:
> [...]
> Systemgendannelse er IKKE slået fra og jeg har lige prøver at
> systemgendanne. der var datoer tilbage i juni md.

Er det fordi du bruger XP home og ikke kan komme ind i mappen.
XP home fortæller at mappen er tom, selv om den ikke er det.

Har du delt harddisken op.
Er det fordi du har været i System Volume information på den forkerte
drev / partition, hvis du f-eks har installeret XP ¨på d-drevet.

Har du Pro eller home

--
Mvh Edmund

Fra : goofy

Dato : 06-07-03 21:53

Hej Edmons
> Er det fordi du bruger XP home og ikke kan komme ind i mappen.
> XP home fortæller at mappen er tom, selv om den ikke er det.
Ja, men på begge maskiner, og er opdateret begge to
> Har du delt harddisken op.
> Er det fordi du har været i System Volume information på den forkerte
> drev / partition, hvis du f-eks har installeret XP ¨på d-drevet.

Harddisk ikke delt op

> Har du Pro eller home
Home på begge maskiner

Fra : Edmund

Dato : 06-07-03 21:58

goofy wrote:
> Hej Edmons

> Ja, men på begge maskiner, og er opdateret begge to.

Kan du komme ind i mapperne via stifinder på begge maskiner, det kan man
jo ikke normalt i XP home

--
Mvh Edmund

Fra : goofy

Dato : 06-07-03 22:25

Hej Edmond
> Kan du komme ind i mapperne via stifinder på begge maskiner, det kan
man
> jo ikke normalt i XP home

Jeg kan ikke finde mappen med stifinder, selvom den er sat til at vise
skjulte filer/mapper.
Men jeg bruger generelt Totalcommander, og den finder mappen på begge
maskiner, blot kan jeg ikke åbne mappen på den ene, men godt på den
anden Pudsigt.
Jeg har lige scannet igen, og dennegang kunne den godt slette filen, det
bliver mere og mere mystisk.
Kender du nogettil det nye antivirus fra Mcafee, der skulle være på
dansk?

Steen