MS Windows
briani 27239
Idé at opgradere fra Win 98 til Win XP?
Fra : peter jensen

Dato : 06-07-03 12:30

Mit system er begyndt at blive lidt ustabilt og jeg tænkte derfor på
om det ville være en idé at tage det spring som stort set alle andre
har gjort - at opgradere til XP. Jeg bruger computeren meget i min
hverdag, både til arbejde og privat til billedbehandling.
Da min kærestes computer er en del af netværket, ved jeg ikke om
hendes også skal opgraderes for at netværket virker. Hvis man skal
det, kan (ikke skal) man bruge samme XP CD til begge computere eller
har XP versionen en kode der kun virker på en computer?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-07-03 13:50

Hvis din maskine er kraftig nok til det kan det være en god ide.
Support for WIN98 ophører snart.
Du kan forsåvidt godt bruge samme CD til at opgradere begge maskiner
bare du har to licenser. En til hver computer.
Netværket vil virke uanset om du opgraderer begge.

Fra : Hans

Dato : 06-07-03 22:12

"peter jensen" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Mit system er begyndt at blive lidt ustabilt og jeg tænkte derfor på
> om det ville være en idé at tage det spring som stort set alle andre
> har gjort - at opgradere til XP.

Det lyder meget fornuftigt bortset fra det med opgraderingen. En opgradering
fra et ustabilt system er generelt ikke nogen god idé, da du kan risikere at
migrere fejlen med over i det nye system. Start fra bunden i stedet for. Det
er et større arbejde, men kan spare dig for mange ærgelser fremover.

/ Hans

Fra : qazwsx669ingenspam@h~

Dato : 06-07-03 22:28

wrote:

> Mit system er begyndt at blive lidt ustabilt og jeg tænkte derfor på
> om det ville være en idé at tage det spring som stort set alle andre
> har gjort

Rename windows (slet den ikke)
rename program files / programmer.
Eller bedre smid det hele over på en anden disk ......

Lav en ren nyinstallering af win98.
Du kan NEMT blive skuffet over XP,
hvis du ellers er tilfreds med 98 !!!

Fra : LarsS

Dato : 06-07-03 22:29

"peter jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> Mit system er begyndt at blive lidt ustabilt og jeg tænkte derfor på
> om det ville være en idé at tage det spring som stort set alle andre
> har gjort - at opgradere til XP. [cut]

Nej det er ikke nogen god ide, win98SE er meget bedre...
(bare min mening) og jeg HAR prøvet XP

/LarsS

Fra : Nielsen I

Dato : 08-07-03 04:05

"LarsS" skrev i en meddelelse

> "peter jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
>

> Nej det er ikke nogen god ide, win98SE er meget bedre...
> (bare min mening) og jeg HAR prøvet XP
>
> /LarsS

Jeg har også ganske kortvarigt prøvet XP nu her - købte studieversionen af
XP-PRO, men min puter er altså ikke kraftfuld nok (256 mb sd ram + 733MHz
Intel ) Aldrig har min puter kørt så langsomt. Var nød til at slå al grafik
fra og så synes jeg også lidt af det sjove gik af, for jeg har det lidt
sådan, at når man får et nyt styresystem er det også lækkert med lidt godt
at se på. Dette har selvfølgelig fået mig til at tænke på, om det skyldtes
at jeg installerede PRO versionen fremfor HOME versionen (men skulle jeg som
studerende have en billig version, kunne jeg jo kun få PRO udgaven). er der
nogle der ved om Home-versionen ville køre hurtigere på eks. min maskine med
ovenfor nævnte kræfter (eller mangel på samme)?

mvh

Nielsen I

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-07-03 13:07

Burde køre udemærket med XP. Det er formentlig et dårligt grafikkort
eller drivere til samme der er et problem.

Fra : LarsS

Dato : 08-07-03 20:40

"Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> wrote in message

> [...]
> nogle der ved om Home-versionen ville køre hurtigere på eks. min maskine med
> ovenfor nævnte kræfter (eller mangel på samme)?

Næeh, jeg prøvede Pro-vers. på P3 / 800Mhz / 512 RAM og der var
sådan set ikke noget i vejen med ydelsen.
Men udseendet, alle de fastlagte microsoft "normer" & certifikater,
problemer med at køre visse programmer samt besvær når man
ændrer maskine, gjorde at jeg gik tilbage til win98, imo har ms
gjort for meget for at sikre drift & stabilitet... på bekostning af frihed.
Men det er nok et smagsspørgsmål og et spørgsmål om hvad man
bruger pc til...
(Hvis jeg skulle skifte a.h.t. højere ydelse fra styresystem (2 CPU,
mere RAM, måske færre nedbrud) vil det p.t. blive til 2000 Pro).

/LarsS