MS Windows
briani 27239
Format C Windows xp
Fra : Michael

Dato : 05-07-03 19:54

Hvordan sletter jeg alt på min harddisk i Windows xp.

Hilsen Michael

Fra : BOH

Dato : 05-07-03 20:41

Michael wrote:
> Hvordan sletter jeg alt på min harddisk i Windows xp.

Hvad filsystem bruger du nu? Hvad skal der ske når du har formatteret?
Hvad er det du vil?

--
Mvh Morten

Fra : Michael

Dato : 05-07-03 23:25

Jeg bruger Fat 32 filsystem, jeg tror jeg har en virus og vil slette det
hele og starte forfra.

Mvh Michael

Fra : BOH

Dato : 07-07-03 18:24

Michael wrote:
> Jeg bruger Fat 32 filsystem, jeg tror jeg har en virus og vil slette
> det hele og starte forfra.

OK. Bare Start op på Windows XP installations-CD'en og formatter disken når
du får valgmuligheden.
Når du kører FAT32, kan du jo også starte op på f.eks. en Windows 98
startediskette, og få adgang til filsystemet, med det formål at fjerne
virus.

Hvis du ved hvad det er for en virus, og har en PC som virker, kan du hente
et virus removal tool, hos symantec:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html

Jeg ser ingen grund til at low level formattere, som det foreslås.

--
Mvh Morten

Fra : klander

Dato : 05-07-03 20:55

"Michael" <rundstrom@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sletter jeg alt på min harddisk i Windows xp.
>
> Hilsen Michael

Hej

Vil du have geninstalleret Win XP eller hvad ??

Eller vil du bare have slettet disken???

Mvh
kurt

Fra : Peter42

Dato : 05-07-03 23:01

On Sat, 5 Jul 2003 20:54:09 +0200, "Michael" <rundstrom@webspeed.dk>
wrote:

>Hvordan sletter jeg alt på min harddisk i Windows xp.
>
>Hilsen Michael

Hej Michael. Hvis du skal have ominstalleret Windows XP, sætter du
bare cd'en i maskinen og lader den boote fra den. Når installation så
spørger og du vil installere windows tast Enter. Derefter skal
licencsbetingelserne accepteres. På det efterfølgende skærmbillede kan
du slette hele partitionen som indeholder Windows og derefter
installere en ny windows.
Skal du der i mod have slettet hele harddisken, henter du et
specialprogram på harddiskproducentens hjemmeside. Det er en
diskettecreator, som indeholder et program, hvor man kan Low Level
formatere hele harddisken, så den fremstår som en ny harddisk.
Programmet er til gratis download, men det kræver du ved hvilken
harddisk du har i maskinen.
Peter42