MS Windows
briani 27239
Hvad betyder dette?
Fra : Nielsen I

Dato : 05-07-03 17:14

Jeg har været inde på MS Update for at hente Mediaplayer 9 og under vilkår
stødte jeg på nedenstående, men er i tvivl om hvad jeg giver tilladelse til,
men umiddelbart virker det lidt 'spionagtigt'. Hvilke oplysninger kan MS se
om softwaren på min pc og hvad betyder i grove træk denne tekst. For en
ordens skyld vil jeg lige nævne at min software skam er lovlig (jeg har en
windows me, men overvejer at købe en studieversion af xp pro), men jeg vil
gerne vide, hvad jeg siger ja til inden jeg accepterer. På forhånd tusind
tak for svar.

mvh

Nielsen

* Indholdsformidlere bruger den Digital Rights Management-teknologi ("DRM"),
der er indeholdt i Operativsystemkomponenterne, til at beskytte integriteten
af deres indhold ("Sikkert indhold"), således at deres immaterielle
rettigheder, herunder ophavsret, til et sådant indhold ikke tilegnes
uretmæssigt. Dele af Operativsystemkomponenterne og andre programmer, f.eks.
medieafspillere, bruger DRM til at afspille sikkert indhold
("DRM-software"). Hvis der er sket brud på sikkerheden i DRM-softwaren, kan
ejere af Sikkert indhold ("Ejere af Sikkert indhold") kræve, at Microsoft
tilbagekalder DRM-softwarens ret til at kopiere, vise og/eller afspille
Sikkert indhold. Tilbagekaldelse ændrer ikke DRM-softwarens evne til at
afspille ubeskyttet indhold. En liste over tilbagekaldt DRM-software sendes
til Deres computer, når De indlæser en licens til Sikkert indhold fra
internettet. De accepterer derfor, at Microsoft, sammen med en sådan licens,
muligvis også indlæser lister over tilbagekaldelser på Deres computer på
vegne af Ejere af Sikkert indhold. Microsoft vil ikke hente personligt
identificerbare oplysninger eller eventuelle andre oplysninger fra Deres
computer under indlæsning af sådanne tilbagekaldelseslister. Ejere af
Sikkert indhold kræver muligvis også, at De opgraderer nogle af
DRM-komponenterne i Operativsystemkomponenterne ("DRM-opgraderinger"), før
der gives adgang til deres indhold. Når De forsøger at afspille et sådant
indhold, vil De af Microsoft DRM-softwaren blive underrettet om, at en
DRM-opgradering er påkrævet, og De vil derefter blive bedt om at acceptere
indlæsningen af DRM-opgraderingen. Det samme kan være tilfældet med
DRM-software fra tredjemand. Hvis De ikke accepterer opgraderingen, kan De
ikke få adgang til indhold, hvor DRM-opgraderingen er påkrævet, men De har
stadig adgang til ubeskyttet indhold og Sikkert indhold, hvor opgraderingen
ikke er påkrævet.