MS Windows
briani 27239
Musik prg
Fra : Peter Jensen

Dato : 05-07-03 08:52

Jeg har en koncert i én stor MP3 fil. Jeg ønsker at få denne koncert
splidtet op enkelt numre i MP3 format (eller wav format). Nogle som kender
et prg. som kan gøre dette ?

Fra : Anders pedersen

Dato : 05-07-03 09:25

Sat, 5 Jul 2003 09:52:12 +0200, Peter Jensen <peter1969@removemeofir.dk>
skrev:

> Jeg har en koncert i én stor MP3 fil. Jeg ønsker at få denne koncert
> splidtet op enkelt numre i MP3 format (eller wav format). Nogle som
> kender
> et prg. som kan gøre dette ?

Skal det være gratis?
Audacity kan gøre det
http://audacity.sourceforge.net/
Der skal bruget en fil for at kunne bruge mp3 som jeg ikke lige kan huske
hvad hedder.

Anders

Fra : goofy

Dato : 05-07-03 09:29

Hej Peter
"> Jeg har en koncert i én stor MP3 fil. Jeg ønsker at få denne koncert
> splidtet op enkelt numre i MP3 format (eller wav format). Nogle som
kender
> et prg. som kan gøre dette ?

Jeg ved ikke om du er i den rigtige gruppe, men prøv at søg på nettet
efter. f.eks. mp3 splitter
Med venlig hilsen
Steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-03 10:41

Peter Jensen wrote:

> Jeg har en koncert i én stor MP3 fil. Jeg ønsker at få denne koncert
> splidtet op enkelt numre i MP3 format (eller wav format). Nogle som kender
> et prg. som kan gøre dette ?

Der findes en række programmer, som kan klare en opsplitning. Vær
opmærksom på, at en del af dem ændrer filen til en wav-fil, splitter op
og gemmer så atter som en mp3. Det resulterer i et kvalitetstab.

Du finder muligvis andre programmer med flere muligheder, men
mp3DirectCut kan i hvert fald klare opgaven ved at redigere direkte i
mp3-filen. Programmet er gratis og kan hentes på
http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Poul Erik

Dato : 05-07-03 11:41

On Sat, 05 Jul 2003 11:41:24 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Der findes en række programmer, som kan klare en opsplitning. Vær
>opmærksom på, at en del af dem ændrer filen til en wav-fil, splitter op
>og gemmer så atter som en mp3. Det resulterer i et kvalitetstab.

Det må da skyldes en dårlig de/encoder, da Wav-filer er langt bedre
kvalitet (kan selvfølgelig ikke blive bedre end originalen).

MP3 er et komprimeret format, med langt færre informationer end .wav.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Martin Kofoed

Dato : 05-07-03 12:33

Poul Erik wrote:

> Det må da skyldes en dårlig de/encoder, da Wav-filer er langt bedre
> kvalitet (kan selvfølgelig ikke blive bedre end originalen).

Hmm .. Du misforstod vist. Kim havde ret: Hvis du tager en mp3 (som jo er
komprimeret fra en eller anden kilde én gang) og dekomprimerer den til wav
for derefter at komprimere til mp3 igen, ja så står du med en dårligere
mp3-fil end udgangspunktet, da du vil have mistet endnu flere
informationer.

> MP3 er et komprimeret format, med langt færre informationer end .wav.

Det er de fleste vist klar over.

--

Martin