MS Windows
briani 27239
Papirløst kontor
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 03-07-03 21:43

Hvordan laves det sådan at når man på sin scanner ( hvis I har nogle gode
forslag her er det også velkommen) skanner på en given knap (fysisk på
scanneren) så bliver det scannede dokument gemt på computeren.

Hvilket software samt scanner skal der bruges. Nogle der har nogle kommetare
angående projektet?

Fra : Holger

Dato : 03-07-03 23:08

Citat "I fremtidens papirløse kontorer bliver printeren den vigtigste
enhed."

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 04-07-03 07:49

> Citat "I fremtidens papirløse kontorer bliver printeren den vigtigste
> enhed."

Hvad menes der med dette?

Fra : Leony

Dato : 04-07-03 11:13

> Hvad menes der med dette?

Mon ikke der menes det der står og at det er det komiske i det. Det er
ikke nogen løsning på dit problem/spørgsmål.
Det havde været lidt sjovere hvis der også havde stået hvem der var
citeret. Det kan selvfølgelig også bare være opfundet til lejligheden
som en morsomhed.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 06-07-03 23:15

Det papirløse findes ikke og kan ikke realiseres.
jeg har har arbejdet som trykker i 20 år og tryk div brevpapir til kontorer,
og med indførelsen af computer, troede vi alle at vi ville blive
arbejddsløse, ved ind førelse af det papirløse kontor.
Men computeren er god at gemme tekst, i men elendig at finde tekst frem
igen.
så forbruget af brevpapir er eksploderet i løbet af 20 år alt skal skrives
ud, i 2 til 4 kopier
derfor "Printeren er den vigtigste enhed"

Hilsen JAn O

Fra : Holger

Dato : 06-07-03 23:33

Netop!

v.h.

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-07-03 23:13

On Thu, 3 Jul 2003 22:42:34 +0200, "Søren Gørtz Olesen"
<soren_olesen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>scanneren) så bliver det scannede dokument gemt på computeren.
>
>Hvilket software samt scanner skal der bruges. Nogle der har nogle kommetare

For eksempen en HP psc 2210 eller lignende. Der lægger man papiret i
scanneren, trykker på 'Gem på PC' og på 'Start' (sort el. farve), så
bliver det gemt i en foruddefineret mappe.

--
Jens

All I Want For Christmas Is Santa's List Of Naugty Girls.

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 04-07-03 07:52

> For eksempen en HP psc 2210 eller lignende. Der lægger man papiret i
> scanneren, trykker på 'Gem på PC' og på 'Start' (sort el. farve), så
> bliver det gemt i en foruddefineret mappe.

Kender du andre enheder der har samme funktion?

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-07-03 08:38

On Fri, 4 Jul 2003 08:51:36 +0200, "Søren Gørtz Olesen"

>kommetare

>Kender du andre enheder der har samme funktion?

Næ, det er min første scanner. (faktisk er det en psc950 men det er
det samme)

--
Jens

Don't talk to me while I'm interrupting you.

Fra : René Jensen

Dato : 04-07-03 09:48

Søren Gørtz Olesen wrote:
> Kender du andre enheder der har samme funktion?

Måske Canon's nyere scannere.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-07-03 09:59

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse news:be3eq9$bgu$1@news.net.uni-c.dk...

> Måske Canon's nyere scannere.
>
> Med venlig hilsen,
> René Jensen

Kig på Epson de har nogle gode scannere
Paul Ø. Sørensen
www.paul.sorensen.as
paul_at_sorensen.as

Fra : Jan V.

Dato : 04-07-03 11:54

> kommetare

> Kender du andre enheder der har samme funktion?

Var på kundebesøg, hvor de havde købt et ordentligt skrummel af en HP
scanner.

Den var selv logget på netværket og når man lagde et dokument i, blev man
spurgt om hvad det skulle hedde - for den havde et fuldt QWERTY tastatur,
som man så indtastede navnet på. Derefter blev det gemt ned som PDF eller
TIFF fil. EN fil, selvom det var mange sider, for den havde også egen
arkføder til at hive papiret igennem med.

Prisen for denne herlighed ?? Sølle 26.000 kr

Jan

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 04-07-03 12:12

> [...]
> arkføder til at hive papiret igennem med.
>
> Prisen for denne herlighed ?? Sølle 26.000 kr

Det jeg tænker på er bare til privat brug da jeg er utrolig dårlig til at
holde stry på tingene

Fra : Jan V.

Dato : 04-07-03 13:27

> Det jeg tænker på er bare til privat brug da jeg er utrolig dårlig til at
> holde stry på tingene

Det kunne jeg næsten regne ud.

Men jeg ville lige komme med et eksempel på hvad man kan få, hvis penge ikke
er det store problem

Jan

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 04-07-03 13:30

> Det kunne jeg næsten regne ud.
>
> Men jeg ville lige komme med et eksempel på hvad man kan få, hvis penge
ikke
> er det store problem

Hehe.. gid det var så vel
Du har ikke viden om andre multimaskiner der kan gøre det?

Fra : Jan V.

Dato : 07-07-03 07:17

> at

> ikke
>
> Hehe.. gid det var så vel
> Du har ikke viden om andre multimaskiner der kan gøre det?

Nææ

Men her er linket til det nævnte monster:

http://www.laserjet.dk/printere.php3?lj=9100

Det er i forbindelse med en af mine applikationer at man skal bruge en
scanner. Jeg havde bare bedt dem om at købe en eller anden billig 1000 kr's
scanner. men de havde åbenbart for mange penge

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-07-03 13:32

De fleste nyere scannere har en sådan funktion.
Typisk vil du kunne se det på at der på scanneren er knapper til:
E-mail, OCR, Copy og Scan.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-07-03 00:42

Søren Gørtz Olesen wrote:
> Hvilket software samt scanner skal der bruges. Nogle der har nogle
> kommetare angående projektet?

Det er da flere der kan. Der er sådan software med min CanoScan LiDe20
Det kaldes CanoScan Toolbox. Nu er det Canons BilligHansen model så
det er helt sikkert at den funkiton findes til andre også. Direkte scan til
email var jo et vildt salgs gag her for noget tid siden.

mvh
Henning

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 05-07-03 12:55

Altså man skal ikke ind til computeren om gennem billedet?
Den gemmer bare det helt automatisk og lægger filen et givet sted?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-07-03 20:05

Søren Gørtz Olesen wrote:
> Altså man skal ikke ind til computeren om gennem billedet?
> Den gemmer bare det helt automatisk og lægger filen et givet sted?

Nu har jeg ikke brugt funktionen før, så jeg prøvede lige, og ja tryk
på knappen og billedet bliver scannet ind i pc'en. Der bliver godt nok
åbnet et par vinduer, men alt går automatisk. Man kan i opsætningen
vælge hvor billedet bliver gemt.

mvh
Henning