MS Windows
briani 27239
Langsom Win 98
Fra : PH

Dato : 03-07-03 21:09

Hejsa....

Min maskine med Win 98 er pludselig begyndt at køre meget langsomt d.v.s, at
fx når jeg skriver så kommer teksten først længe bagefter, og når jeg fx.
skal åbne et link går der en evighed før at "hånden" man klikker med kommer
frem.... og når jeg skal åbne en mappe i Outlook, sker det først længe efter
at jeg har klikket på den....

Nogle der kan hjælpe mig ??? ......

Mvh. Preben H.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-03 00:43

"PH" <p@h.person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> frem.... og når jeg skal åbne en mappe i Outlook, sker det først længe

Det kunne være et antivirusprogram, der lidt for nidkært scanner alting sig
og derved sløver maskineriet ned?

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Leo E

Dato : 04-07-03 07:25

"Karsten Jensen" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in message news:<3f04bf8c$0$76093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "PH" <p@h.person.dk> skrev i en meddelelse

> at
> kommer
> efter

Hvor tit fjerner du overflødige filer, kører scandisk, defragmenterer,
rydder op i registreringsdatabasen. Altså alt det overflødige som systemet
slæber rundt på?
Hilsen: Leo

Fra : Thomas

Dato : 04-07-03 10:01

"Karsten Jensen" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in

> Det kunne være et antivirusprogram, der lidt for nidkært scanner
> alting sig og derved sløver maskineriet ned?

Det kunne også godt være manglen på samme...

Min svigermor beklagede sig over netop samme symptomer, og efter en rask
lille virus jagt fandt jeg ikke mindre en 10 stykker.

De havde sløvet maskinen ned i sådan en grad, at den var umulig at
arbejde med.

Så hvis der ikke er AV på maskine vil jeg kraftig anbefale at man lige
tager et tjek. Det er ikke ualmindeligt at vise vira ligger sig i eks.
keyb.dll og så spreder sig hvergang man trykker på tasterne..

/T

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-07-03 07:21

> [...]
kommer
> frem.... og når jeg skal åbne en mappe i Outlook, sker det først længe

Hvis der sidder en hjemmebrændt CD i CD-drevet kan ALTING nogengange gå
meget langsomt

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : BJ.DK

Dato : 04-07-03 08:35

"PH" <p@h.person.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>

> Nogle der kan hjælpe mig ??? ......

Følgende forslag varierer i hvor stor en "superbruger" du skal være, for at
gennemføre disse. Afhængig af dit ambitionsniveau, så prøv evt....

1) Slet indholdet af mapperne windows\temp og windows\temporary internet
files. Stol ikke på at "diskoprydning" er effiktiv nok til dette. Husk
bagefter at tømme papirkurven.

2) Genstart PC'en. - Tjek for ledig plads på systemdrevet. Hvis der er
mindre end 200MB ledig, kan det vel være din swap-fil, der banker hovedet
mod loftet - slet unødvendige programmer og filer og flyt hvis muligt din
swabfil til det drev med mere plads.

3) Kør en diskdefragmentering.

4) Installer og kør Ad-Aware - langsomme programmer kan skyldes spyware, der
sluger ressourcer.

5) Undersøg hvor mange programmer, der egentlig starter, når maskinen
tændes. "Systemværktøjer - software - startprogrammer". Hvis der starter
nogle programmer du ikke bruger, så pil dem ud af startprocessen.

6) Hvis din PC er en stand-alone, overvej hastighed contra risiko ved at
deaktivere Autoprotect, og nøjes med script-blok og e-mail scan.

7) Undersøg om du har andre programmer kørende, der skal overvåge PC'en og
evt. bruge mange resourcer på at skrive log-filer m.m.

Dette var ordene mine.

Børgesen

Fra : PH

Dato : 04-07-03 14:48

Hejsa i gruppen igen...

Jeg vil prøve at køre et virustjek, selvom at min norton er sat til at
undersøge alt hele tiden, og ja det har den gjort i alle de år jeg har haft
programmet uden at det har sat farten ned på maskinen, virker det ikke må
jeg jo nok prøve at køre scandisk/defrag, og ellers ryde op på maskinen
(scan og def har ikke været kørt i nok 2 år ;o/ ) kan jo være at det
hjælper

Men ellers tak for hjælpen og de hurtige svar ... vis det ikke hjælper så
vender jeg jo nok tilbage.....

Mvh. Preben H.