MS Windows
briani 27239
Backup på disketter
Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 03-07-03 18:01

Under Win XP Home har jeg hentet ntbackup fra installations-CD'en. Hvis
jeg sikkerhedskopierer til en enkelt diskette, erstattes dennes data som
ønsket. Men hvis kopien vil fylde mere end 1 diskette, kommer fra start
denne meddelelse: "Der er ikke tilstrækkelig plads på disken. Indsæt en
anden disk".

Det sker ikke, hvis disketterne er tomme. Programmet angiver da korrekt,
når næste diskette (benævnt bånd) skal indsættes. Kan det være rigtigt,
at man nødvendigvis skal formattere disketterne før hver backup?

Jeg er blevet frarådet at installere Backup fra Win 95 under Win XP.
Finders der evt. et alternativt program, som kan gemme filmarkeringer og
foretage backup på diskette?

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-03 18:44

Christian Wirenfeldt skrev:

> [...]
>
> Jeg er blevet frarådet at installere Backup fra Win 95 under Win XP.
> Finders der evt. et alternativt program, som kan gemme filmarkeringer

Ja da Stones KopiKontrol og så
er det dansk:
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Du kan også lave backup til anden
harddisk eller brænder.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 04-07-03 16:00

"Gevaldi" skrev:

> Ja da Stones KopiKontrol og så
> er det dansk:
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Programmet er meget enkelt og nemt at bruge - og så er det freeware.
Meeen (suk !), det virker tilsyneladende ikke ved kopiering til flere
disketter.

Når kopiering er slut, oplyses antallet af kopierede filer. Men der er
rent faktisk kun kopieret de filer, som kunne være på 1 diskette.
Programmet beder ikke om næste diskette. Jeg har testet på 3 filsæt. 18
filer kopieret - der var kun 15, 37 filer kopieret - der var kun 23, 13
filer kopieret - der var kun 1. I sidstnævnte tilfælde fortalte
programmet, at der var kopieret 13 filer, ialt 14,4 MB. Denne ene
kopierede fil er på 1,4 MB.

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : René Jensen

Dato : 03-07-03 23:06

Christian Wirenfeldt wrote:
> Jeg er blevet frarådet at installere Backup fra Win 95 under Win XP.
> Finders der evt. et alternativt program, som kan gemme filmarkeringer og
> foretage backup på diskette?

Måske lidt OT, men et sådan program kunne man snildt lave selv. Nu ved
jeg ikke lige hvor advanceret et backup program du har brug for, men
hvis det skal ligge på et par disketter, så kan jeg vil gætte mig til at
det ikke er det helt vilde.

Selvf. kræver det at man har kendskab til programmering.

Med venlig hilsen,
René Jensen