MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pludselig langsom WinXP
Fra : John Doe

Dato : 03-07-03 15:57

Jeg har for nogle måneder siden installeret en WinXP på én af mine
kollegaers maskine og den har kørt fint indtil nu. Nu er den pludselig
blevet langsom ved opstart og det tager lang tid, at åbne f.eks. vores
økonomisystem samt også Outlook XP.

Der er ikke blevet installeret noget nyt (måske en automatisk sikkerheds
opdatering fra MS, men ved ikke hvilke) og jeg kan heller ikke se at der er
en process som skulle være ekstra langsom. Jeg har afinstalleret alt hvad
jeg finder unødvendigt og der er derfor kun "seriøse" programmer på maskinen
(det eneste der har været som jeg har afinstalleret er RealPlayer).

Hvordan kommer jeg videre herfra, for jeg forstår da godt at medarbejderen
er træt af det, men det eneste jeg synes at kunne gøre er, at ominstallere
XP (for jeg kan ikke pege på noget konkret) :-/

Var der forøvrigt ikke en "fix" fra MS, som fik WinXP til at køre langsomt?
Hvilken var dét, for så kan jeg jo prøve at afinstallere denne?

John

Fra : mik

Dato : 03-07-03 19:15

"John Doe" <john@doe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
langsomt?
> Hvilken var dét, for så kan jeg jo prøve at afinstallere denne?

Hej John

Prøv at kigge i tilføj/fjern programmer om MS opdatering Q811493 er
installeret, den tidlige version gjorde den meget langsom - hvis den er der
fjern den og hent den nye Q811493 den er ikke langsom.

Eller kører du Mcafee på din pc??

Mikk

Fra : Mendoza

Dato : 04-07-03 07:55

> [...]
der
> fjern den og hent den nye Q811493 den er ikke langsom.

Er der problemer med Mcafee?

Har Mcafee spamkiller installeret....

--
Mendoza

Fra : mik

Dato : 04-07-03 18:51

"Mendoza" <mendoza@nonexisting.dooooomain.com> skrev i en meddelelse

> der

> Er der problemer med Mcafee?
>
> Har Mcafee spamkiller installeret....
>

> --
> Mendoza
>

> Hej

Ikke nødvendigvis men mcafee virusscan 4.5.1 sp1 kan have lidt under win
XP/2000/NT du kan læse mere her http://faq.mcafee.dk/?faq=3221

hvis din pc kører godt og du er tilfreds er der ingen grund til at ændre
det!!
Mik

Fra : Streetteam

Dato : 04-07-03 07:58

Der er også en patch du kan hente, da der kan være problemer med win xp sp1
og pentium 4.

Her er linket

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;815227

Mvh. ST

Fra : Bud

Dato : 05-07-03 07:34

> [...]

> installeret, den tidlige version gjorde den meget langsom - hvis den er der
> fjern den og hent den nye Q811493 den er ikke langsom.

Hvad ver. nr. har den langsomme Q811493 ?
Jeg har den også installeret, men hvis jeg vil fjerne den, med henblik
på at få en ny installeret, advarer den om at visse programmer måske
ikke vil køre korrekt. Det vil jeg helst undgå.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jes

Fra : Madsen

Dato : 05-07-03 15:55

Bud skrev:

> Hvad ver. nr. har den langsomme Q811493 ?

Den hedder det samme.
På: <http://support.microsoft.com/?kbid=811493> kan du se hvilket
versionsnummer de forskellige filer har i den nyeste Q811493.

> Jeg har den også installeret, men hvis jeg vil fjerne den, med
> henblik på at få en ny installeret, advarer den om at visse
> programmer måske ikke vil køre korrekt. Det vil jeg helst undgå.

Det kan du ikke undgå. Alt hvad du har installeret efter Q811493
kan blive ustabilt når du afinstallerer den fordi at Q811493 er
en opdatering af selve kernen i Windows.
Det skal dog siges at jeg afinstallerede den første Q811493 efter
et stykke tid og oplevede ikke at de programmer og drivere som jeg
havde installeret efter Q811493 blev ustabile af den grund, men
risikoen er der.

Madsen.

Fra : JH Smith

Dato : 04-07-03 23:08

Det lyder præcis som mine symptomer, når jeg har forsøgt med med Grisofts
gratis anti-virusprogram - det gjorde opstart af Win XP til en pine.

Mvh,
JHS