MS Windows
briani 27239
ISDN Cisco 760 Router
Fra : Niels P.

Dato : 03-07-03 15:41

Hej.

En person er kommet med en PC (hjemmearbejdsplads, Win98), hvorfra hun
normalt går på Internettet med via ISDN
Det fungerer ikke nu, - og jeg skal forsøge at hjælpe hende.

Hm, jeg har aldrig selv rodet med ISDN, - så jeg er på bar bund.
Har søgt oplysninger på nettet, - men ikke rigtig fundet svar på følgende
grundlæggende begreber, som jeg spørger til......

Hun aner ikke selv noget om, hvorfor det ikke virker, og om der skal være
installeret driver og en "Netværk via Modem konto" - for det er der ikke,
har jeg konstateret.....

Der har været noget uvejr - og siden da har hun ikke kunnet komme på
Internettet.
Hendes PC virker udmærket og jeg kan via hendes netkort og vort LAN komme på
Internettet uden problemer.

Der er som sagt netkort i maskinen, og fra ISDN routeren er der 2 farvede
kabler.
Den røde står der ISDN på og er formentlig til et specielt ISDN-stik i
væggen.
Den gule passer i hendes netkort.

Hun er kommet med nogle fakturaer, hvor der står et opkaldsnummer til TDC-
og på selve routeren er anført med en dymo-strimmel et længere nummer
(muligvis 12-cifret).

Har sat strøm til routeren, og der kommer lys i frontpanelet eet eller 2
steder, - så noget virker der.

Er selve routeren konfigureret i sin tid af en TDC tekniker - eller skal jeg
opsætte noget via software på maskinen a la "Netværk via modem" - opkald,
brugernavn, adgangskode?

Jeg aner ikke en pind om ISDN, og ville sætte meget pris på, hvis nogen
kunne hjælpe mig med noget fejlfinding.
Kan man fejlfinde et andet sted fra, - eller skal man sidde ved den
originale ISDN-linie for at konstatere, hvad der er galt?

På forhånd tak for evt. svar!

--
Mvh.
Niels P.

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-07-03 17:33

On Thu, 3 Jul 2003 16:41:10 +0200, "Niels P." <nomail@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>installeret driver og en "Netværk via Modem konto" - for det er der ikke,

Der skal ikke være nogen konto i NVM. Computeren kommer på nettet via
netkortet som ved en hver anden LAN forbindelse.

Computeren skal bare sættes op til at bruge netkortet (LAN) til at gå
på internettet med. Resten skal sættes op i routeren.

Routeren kommer du i kontakt med enten ved hjælp af et specielt
konfigurations program eller telnet.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 03-07-03 21:48

On Thu, 03 Jul 2003 18:33:05 +0200, Martin Schultz
<dknews@dropbox.cotse.net> wrote:

> [...]
>på internettet med. Resten skal sættes op i routeren.
>
>Routeren kommer du i kontakt med enten ved hjælp af et specielt

Programmet hedder Fast Step og kan hentes her: (cisco)
http://shor.ter.dk/709742990

Noget om hvordan det sakl sætte op findes her (cisco)
http://shor.ter.dk/860253640

Skal hun have en anden router, har jeg en "billig", hvis det er
interessant.

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : BOH

Dato : 03-07-03 22:35

Dan MOrtensen wrote:

> [...]
> http://shor.ter.dk/860253640
>

> Skal hun have en anden router, har jeg en "billig", hvis det er

Prob. ligger typisk i abbonementet, linien eller selve routeren.

-Da det er en opkaldsforbindelse, skal dialup-kontoen være ok. Er abb.
betalt?

-Test linien med en ISDN telefon, plug den direkte i NT-Boksen
og/eller test med en alm. telefon i hhv. Phone 1 + 2 bag på routeren.

-Check om B1 / B2 tænder når I prøver at komme ud (på internet).

--
Mvh Morten

Fra : Niels P.

Dato : 10-07-03 21:08

Tak til Martin, Dan og Morten for nogle gode svar!
--
Mvh.
Niels P.

(Email-address not valid)