MS Windows
briani 27239
Krypterede mapper - Stort problem.
Fra : WR

Dato : 03-07-03 09:40

Hej, håber nogen kan hjælpe...

Jeg har krypteret min mappe: Dokumenter i XP Pro.

Dette er også meget godt, men i går kopierede jeg mappen over på en anden
harddisk(D:), formatede (C:) og geninstallerede Windows XP Pro SP1.

Nu kan jeg ikke åbne eller flytte den krypterede mappe.... Det er et
problem...

Jeg har oprettet et brugernavn med samme password.. uden held....

Hilsen Jan

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 03-07-03 10:32

On Thu, 3 Jul 2003 10:39:38 +0200, "WR" <wrSLET@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>problem...
>
>Jeg har oprettet et brugernavn med samme password.. uden held....

Hvis det er vigtigt så sluk maskinen og hold den slukket.
--
Svend Olaf

Fra : WR

Dato : 03-07-03 10:36

> Hvis det er vigtigt så sluk maskinen og hold den slukket.
> --
> Svend Olaf

Øhh, Hvordan skulle det hjælpe???

Jeg mener, det jeg ønsker er at få adgang til alle de filer der ligger i
mappen og som jo er krypterede...

-Jan

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 03-07-03 10:53

On Thu, 3 Jul 2003 11:36:02 +0200, "WR" <wrSLET@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Øhh, Hvordan skulle det hjælpe???
>
>Jeg mener, det jeg ønsker er at få adgang til alle de filer der ligger i
>mappen og som jo er krypterede...
>
>-Jan

Når du har slukket, så vent til du har fået bekræftet med sikkerhed at
der ikke kan findes data i C: området som vil være nødvendige, og som
kan blive overskrevet hvis du skriver til C:

Eller køb eventuelt to nye diske og simuler situationen.
--
Svend Olaf

Fra : Martin Kofoed

Dato : 03-07-03 10:48

WR wrote:

> Hej, håber nogen kan hjælpe...

Det tror jeg desværre ikke ...

NB! Jeg er ikke 100-meter mester i den måde, XP foretager kryptering af
folders m.v. på, men baseret på generel viden gætter jeg på, at den
genererer en nøgle under installation af OS'et (eller evt. under oprettelse
af brugere), som den så placerer i et Windows system-directory. Dette
directory har du jo så slettet, hvorved krypteringsnøglen er gået tabt. Du
skal derfor ikke forvente nogen sinde at få dit indhold tilbage, med mindre
du (a) har ekstremt god tid, eller (b) kender nogle insidere i National
Security Agency, der kan dekryptere indholdet for dig.

Men som sagt: jeg gætter bare. Jeg anvender GPG til kryptering, og jeg
tager altid backup af de nøglepar, den genererer.

--

Martin

Fra : WR

Dato : 03-07-03 11:02

"Martin Kofoed" <inzide@hot.mail.c.o.m> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men som sagt: jeg gætter bare. Jeg anvender GPG til kryptering, og jeg
> tager altid backup af de nøglepar, den genererer.

Måske en anden løsning...

Da jeg skulle installere windows påny. bad jeg den om at slette den gamle
partion...

Men derefter kom jeg i tanke om at jeg havde en større harddisk liggende..
Så jeg slukkede maskinen og skiftede harddisk.

Altså her jeg den "gamle" harddisk urørt, dog med en slettet partion, MEN
IKKE formateret/Overskrevet.

Findes der en god løsning på dette problem?? For kunne jeg få den harddisk
og og køre igen ligger alt jo urørt. og så ville jeg jo bare kunne
(U)kryptere mappen.

Hilsen Jan.