MS Windows
briani 27239
codec ogm kan ikke åbne
Fra : IzNoGoUd

Dato : 02-07-03 10:56

Hi sidder med XPpro og MPC!

Jeg kan sørme ikke afspille/åbne *.ogm formatet, stifinder lukker ned
idet jeg klikker en enkelt gang på filen. Og prøver jeg at åbne filen
i fx. media player classic så dør den også, og uden fejlmeddelser.
Jeg har været ude og installere alt på siden:
http://ld-anime.faireal.net/guide/ogm-en
Men gspot siger at jeg ikke har installeret audio formatet:
ogg_vorbis_1 (0x674f) Ogg Vorbis
øhh det mener jeg altså jeg har!

Jeg tror jeg ved at det har været oppe her før med 2 mærkelige ikoner
i taskbar, men nu kan jeg squ ikke huske det, og jeg kan ikke finde
det via google øv, er der en venlig sjæl der vil hjælpe?

Desuden ønsker jeg lidt oplysninger om codec!
Er der nogle sider som indeholder eksembler på alle lyd/videoformater
(bare et par sekunder) så man kan teste om man har de rette codec
installeret.

Jeg bruger selvfølgelig Gspot, men jeg vil nu gerne teste om video/lyd
virker "manuelt"
Så en meget nyttig side som jeg også bruger:
http://www.fourcc.org/indexcod.htm

F... hvor er jeg træt at skulle bruge timer på at finde codec!
Det jeg gerne vil frem til er at jeg gerne vil installere alle codec
manuelt, jeg har prøvet nimo, ace, og meget andet skidt som ikke
virker ordentligt alligevel! Og mange gange så fatter man ikke en brik
af hvad der bliver installeret! Fx. virker nimo ikke så godt sammen
med Warcraft3!

Det jeg forestiller mig er video uden lyd et par sekunder dobbeltklik
kan man se noget så virker videobilledet, hvis ikke så kan man se på
video/lyd filnavnet (evt. med en *.txt) at man mangler fx. divx5.02
eller xvid, og selvfølgelig de samme med lyd!

Anyone med gode ideer og links.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*