MS Windows
briani 27239
WIN98 vil ikke starte - finder ikke VXD-fi~
Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 01-07-03 21:03

WIN98-2 på en IBM bærbar vil ikke starte. Den kan ikke finde en række
VXD-filer skønt filerne er der. Maskinen kan køre DOS fra HD og diskette.
Jeg har derefter prøvet at installere WIN2000 sideordnet. WIN2000 kan heller
ikke starte, den kan ikke finde NTLDR skønt den også er der.
Hvad kan der være galt?
Venligst
Gunnar

Fra : Leo E

Dato : 02-07-03 16:40

"Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> wrote in message news:<yMlMa.7061$Kb2.304769@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Jeg har derefter prøvet at installere WIN2000 sideordnet. WIN2000 kan heller
> ikke starte, den kan ikke finde NTLDR skønt den også er der.

1.læg cd´en i og boot fra Windows CD-en.
2. Ved det første R=Repair valg, tryk på R tasten.
3. Vælg hvilken installation af Windows du vil reparere. Normalt er dette nr. 1
4. skriv adm. kodeord når du blir bedt om det.
5. Skriv følgende kommandoer (find dit cd r drev)og skriv så:
COPY X:\i386\NTLDR C\:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\
6. Ta´ CD-en ud, skriv exit etterfulgt av Enter.
Hvis det her ikke hjælper, kan du nok ikke undgå en tur i bios
Hilsen: Leo

Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 02-07-03 17:01

Tak til Leo, - men det hjalp ikke.
Jeg prøver at finde en ny BIOS.
Gunnar

Fra : Gunnar Poulsen

Dato : 02-07-03 22:02

Nu har jeg hentet den nyeste BIOS til Thinkpad'en, - men det hjalp heller
ikke.
Er der andre gode forslag?

Fra : Leo E

Dato : 03-07-03 07:21

"Gunnar Poulsen" <gunnar.poulsen@image.dk> wrote in message news:<BJHMa.8596$Kb2.353852@news010.worldonline.dk>...
> Nu har jeg hentet den nyeste BIOS til Thinkpad'en, - men det hjalp heller
> ikke.
> Er der andre gode forslag?
Der er vel ikke en diskette i drevet?
Det jeg mente med bios var, at normalt starter pc med boot på a-drev
og derefter cdr-drev og c-drev, og hvis dit c-drev er disabled
(den ikke booter på det) skal du aktivere det.
Leo