MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Adgang til profil fra gammel WinXP install~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-03 20:31

Jeg har et problem...

Jeg har købt et par nye diske og i den forbindelse skal min gamle
disk udskiftes. Efter at have installeret windows skal jeg til at
overføre filer fra den gamle disk til den nye.
Her opstår problemet så. Den gamle brugerprofil (hvor bl.a. email
ligger) giver "adgang nægtet" når jeg forsøger at kopiere filerne.

Hvad gør jeg ? - hvordan får jeg adgang til filerne ?

Jeg har prøvet diverse metoder angivet her i gruppen og på diverse
netsteder. Første problem er at "simple filesharing" ikke vises nogen
steder i min windows...

Dernæst, selvom jeg administrator (og iøvrigt har samme
brugernavn/password som den brugers filer jeg skal have fat i) er der
ingen "sikkerhed" tab i egenskaber for biblioteker, filer eller
drev...

Jeg har WinXP Home Edition SP1, dansk, OEM.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 21:53

Henrik Stidsen skrev:

> Hvad gør jeg ? - hvordan får jeg adgang til filerne ?

Nu ved jeg ikke om du også har prøvet det, men mange
harddiskproducenter har et program liggende på deres hjemmeside
hvormed man kan kopiere indholdet fra en disk til en anden. Kunne
det mon evt. bruges, eller du har måske kun behov for at kopiere
enkelte mapper?

Madsen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-03 02:01

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> hvormed man kan kopiere indholdet fra en disk til en anden. Kunne
> det mon evt. bruges, eller du har måske kun behov for at kopiere

Fik adgang ved at starte i fejlsikret tilstand og så via
administratorkontoen skifte ejer på filerne.

Fra : Edmund

Dato : 02-07-03 02:00

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>

> Jeg har prøvet diverse metoder angivet her i gruppen og på diverse
> netsteder. Første problem er at "simple filesharing" ikke vises nogen

Findes ikke i XP home

> [...]
> brugernavn/password som den brugers filer jeg skal have fat i) er der
> ingen "sikkerhed" tab i egenskaber for biblioteker, filer eller

For at få fanen sikkerhed skal du starte pcen i fejlsikker tilstand ( F8
ved boot )
Ved start ser du så den skjulte administrator konto
og den konto med administrator rettigheder som du bruger normalt, vælg
den sidste, nederste på skærmen.

Højreklik på den mappe du vil ind i, og vælg sikkerhed.
Overfør rettighederne.
Der er en lille firkant du skal sætte et kryds i, helt forneden i en af
menuerne.

--
Mvh Edmund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-03 02:19

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in

> Findes ikke i XP home

Man undrer sig over Microsoft - endnu en gang...

> [...]
> og den konto med administrator rettigheder som du bruger
> normalt, vælg den sidste, nederste på skærmen.

Administratoren stod godt nok øverst men ellers var det også hvad jeg
kom frem til efter lidt hjælp andet steds fra :)

> Højreklik på den mappe du vil ind i, og vælg sikkerhed.
> Overfør rettighederne.
> Der er en lille firkant du skal sætte et kryds i, helt forneden
> i en af menuerne.

Jeps - tak for det anyway :)

Fra : Edmund

Dato : 02-07-03 02:00

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>

> Jeg har prøvet diverse metoder angivet her i gruppen og på diverse
> netsteder. Første problem er at "simple filesharing" ikke vises nogen

Findes ikke i XP home