MS Windows
briani 27239
hvilket antivirusprogram til win98 ??
Fra : Jakob

Dato : 30-06-03 21:30

Min søster skal er blevet angrebet af bugbear hvilket har inspireret
hende til at investere i et antivirusprogram men hvilket.

Som jeg ser er der tre oplagte, macaffee antivirus, norton antivirus og
panda antivirus.

Det skal bare være det der er nemmest at bruge og giver god beskyttelse.
Hun sidder med en modemforbindelse så opdateringshastigheden er også en
væssentlig parameter, og så skal det helst ikke være et program hvor man
hele tiden skal betale for opdateringer.

Erfaringer modtages med kyshånd. Og så vil jeg lige høre om der er noget
problem i at købe det direkte på nettet. Jeg har set at macaffee koster
20 dollar ca. 120 kr, i computercity koster det 300 kr !!!!! så hvis
nogen har prøvet det hører jeg gerne om det

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 21:38

Jakob skrev:

> [...]
> macaffee koster 20 dollar ca. 120 kr, i computercity koster det 300
> kr !!!!! så hvis nogen har prøvet det hører jeg gerne om det

Brug AVG som er godt og *gratis*

http://www.grisoft.com/html/us_index.htm?session=4db43d3a625ea6c79c44ace18a92b956

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-07-03 02:02

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug AVG som er godt og *gratis*

Ja, og så dræner det ikke maskinen for resurser, hvilket er vigtigt, når der er
tale om en win98 maskine. Husk i øvrigt at slå al deling fra af harddiske.

Claus

Fra : Chr. Gram-Hanssen

Dato : 01-07-03 12:53

Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev i en news:bdqmin$1buq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> tale om en win98 maskine. Husk i øvrigt at slå al deling fra af harddiske.

Hvad menes der med at slå al deling fra af harddiske?
Jeg har Win 98 og harddisken delt i C (4GB) og D (16 GB),
og jeg anvender Norton Antivirus og abonnerer på opdateringer.
Er jeg ikke automatisk beskyttet på både C- og D-drevet?

Christian Gram-Hanssen

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-07-03 09:26

On Tue, 1 Jul 2003 13:52:45 +0200, "Chr. Gram-Hanssen"
<chrgh@vip.cybercity.dk> wrote:

>Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> skrev i en news:bdqmin$1buq$1@news.cybercity.dk...

>Hvad menes der med at slå al deling fra af harddiske?

Det han hentyder til er højst sansynlift windows fil og printer
deling.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : René Jensen

Dato : 30-06-03 23:24

Jakob wrote:
> [...]
> hende til at investere i et antivirusprogram men hvilket.
>
> Som jeg ser er der tre oplagte, macaffee antivirus, norton antivirus og

Der findes yderligere:

* Computer Associates eTrust Anti-virus
http://www.my-etrust.com/products/Antivirus.cfm

* Trend Micro Housecall (online) eller PC-cillin
http://housecall.trendmicro.com/

> [...]
> væssentlig parameter, og så skal det helst ikke være et program hvor man
> hele tiden skal betale for opdateringer.

Jeg er næsten sikker på at du ikke kan komme uden om at skulle betale et
mindre beløb til abonnement på virus opdateringer. Selvf. kan man
benytte Trend Micro's Housecall, som er ganske gratis, men det tager ret
lang tid at hente hvis man er på 56k forbindelse. Det ville være mere
optimalt at bruge et antivirus program, som er installeret på ens computer.

> [...]
> 20 dollar ca. 120 kr, i computercity koster det 300 kr !!!!! så hvis
> nogen har prøvet det hører jeg gerne om det

Har ikke selv købt anti-virus via. nettet, men har købt licenser til
diverse andre programmer uden problemer. Man skal selvf. bare huske at
gemme den mail, man får med licens/registrerings detaljerne - dette kan
gøres ved at printe dem ud på papir og gemme i en mappe sammen med
resten af ens fakturaer.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : kjaer

Dato : 01-07-03 02:17

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> lang tid at hente hvis man er på 56k forbindelse. Det ville være mere
> optimalt at bruge et antivirus program, som er installeret på ens

Jeg har da AVG installeret på min computer! Den funger fint.
Den kan hentes på www.grisoft.com helt gratis også opdateringer

Fra : Cox

Dato : 01-07-03 10:26

On Mon, 30 Jun 2003 22:17:12 -0300, kjaer wrote:

> [...]
> computer.
>>
> Jeg har da AVG installeret på min computer! Den funger fint.

Bruger selv AntiVir fra http://www.free-av.com/ - virker upåklageligt og er
også helt gratis til privat brug.